Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Nadia schreef: Ik heb de hurrta, heb je scotch bij? Dan kun je bij mij passenNee, ik heb Scotch niet bij me dan. Dat wilde ik Vaya niet aandoen, uren in de auto met een nieuwsgierige husky!![]()
pike schreef: Jawel hoor mijne heeft ook een gat voor het tuig. En geen flap aan de voorkant, dat lijkt misschien zo maar die is er niet. Als je naar deze linkt kijkt en je vergroot de foto van de bordercollie:Hee die maakt het duidelijker ja, bedankt! Ik dacht dat dat een flap was, maar dat is dus een split.
http://www.dursydog.nl/product/280/1015 ... 4042/49594
dan lijkt het ook alsof de jas van voren sluit, dat dacht ik indertijd ook, maar toch is dat niet zo, het is dicht en niet verstelbaar. Beide zijden komen samen en zijn bovenaan vastgestrikt, onderkant is niet vastgestikt. Er zit dus wel een soort split. Ik zal morgen een paar detailfoto's maken. Hier nog een oudje:
![]()
Nadia schreef: Nu is Gijs groter als Kain. Maar Kain heeft in verhouding ook een diepe borst en zeer brede schouders. Die past perfect.Ja dat is waar! Maar Gijs heeft natuurlijk ook een berg vacht die er tussen moet. Zo is zijn nekomvang als ik die met een lintje meet 65 cm, maar een halsband van 70 cm past eigenlijk net niet lekker omdat dat breder is en het niet tussen zijn vacht gaat zitten zeg maar.
Dursydog heeft Volgensmij pas service.
Anne in Duitsland schreef: Jeutje, het scheelt wel enorm qua prijzen zeg, of je in Zweden bestelt of in Duitsland/NL. Ik ben net een Hurtta Motivation Cooling Coat aan het bestellen voor Laika, grootte 55 cm, voor 339 kronen oftewel 38 euro! In Duitsland kost die bijna 70 euro, in NL iets van 58.Volgens mij kosten de grote maten nog meer, of zijn ze goedkoper geworden intussen ?![]()
Kaio schreef: Het is alleen zo dat die hurrta dus ook precies goed in de lengte moet zijn aangezien het over de heupen moet vallen, dus daarin lijkt me te lang of te kort niet fijn. Dus lengte en borstomvang moeten samen toch goed zijnDe 65 cm was de grootste die ze hadden (voor halsomvang 63 cm en borstomvang 70-102 cm), en die was ook 339 kronen. Was wel een aanbieding trouwens, 100 kronen korting.
Volgens mij kosten de grote maten nog meer, of zijn ze goedkoper geworden intussen ?
Kaio schreef: Die is dus wel te klein. Heb je vaker als je wilt bestellen voor grote honden dat de maat wat moeilijk te vinden is. Maci die niet al te groot is heeft al 70 cm nodig, borst 105, nek bijna 80 (gemten voor de hurrta zoals op fimpje)Je bedoelt voor jouw honden? Want afgaande op de matentabel van Hurtta zou de 55cm groot genoeg moeten zijn voor Laika. Ik zal eens kijken wat de grootste maten kosten in Zweden. Momentje.
O hier is een fimpje hoe je moet meten voor hurrta jassen: http://www.eurodogdesigns.com/Hurtta-Co ... p_116.html
Anne in Duitsland schreef: Je bedoelt voor jouw honden? Want afgaande op de matentabel van Hurtta zou de 55cm groot genoeg moeten zijn voor Laika. Ik zal eens kijken wat de grootste maten kosten in Zweden. Momentje.Ja dat bedoelde ik![]()
Kaio schreef: Ja dat bedoelde ikIk heb er een van 80 cm gevonden die 479 kronen kost (52,50 €). De 80cm staat niet meer in de matentabel, maar de 75 cm(en voor gijs ook gok ik zo
)
eelke schreef: Ja dat is waar! Maar Gijs heeft natuurlijk ook een berg vacht die er tussen moet. Zo is zijn nekomvang als ik die met een lintje meet 65 cm, maar een halsband van 70 cm past eigenlijk net niet lekker omdat dat breder is en het niet tussen zijn vacht gaat zitten zeg maar.De halsuitsparing valt niet om de nek zoals een halsband. Kijk maar naar de foto's van Duc. Maat halsband heb je dus niet zoveel aan.
Maar verder qua vorm zullen ze wel hetzelfde zijn denk ik. Ik hoop dat de dierenwinkel er meerdere kan bestellen die ik kan gaan passen, dat zou het handigste zijn.