Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Ja dat is die andere hurrta waarover ik het had, die ik niet gevonden kreeg, die lijkt me ook supergoed. Die van ruffwear zijn nl ook iets korter dan deze.
Door Anne in Zweden
Nadia schreef: Ik heb de hurrta, heb je scotch bij? Dan kun je bij mij passen :)
Nee, ik heb Scotch niet bij me dan. Dat wilde ik Vaya niet aandoen, uren in de auto met een nieuwsgierige husky! ;D Ik heb nu eerst de Ruffwear besteld, die gaan we even passen en dan kijken we verder. Bij drie honden in huis zal hij altijd wel bij eentje goed zitten.
Ik overweeg ook een koeljas voor Laika te bestellen. Die wil weliswaar wel altijd mee wandelen in de zomer, maar heeft 't dan wel heel warm met d'r boxersnuitje. Als er ergens een plas water ligt, gaat ze daar meteen in liggen. Al kan dat ook komen doordat ze water heerlijk vindt om mee en in te spelen. :biggrin2:
Door eelke
pike schreef: Jawel hoor mijne heeft ook een gat voor het tuig. En geen flap aan de voorkant, dat lijkt misschien zo maar die is er niet. Als je naar deze linkt kijkt en je vergroot de foto van de bordercollie:

http://www.dursydog.nl/product/280/1015 ... 4042/49594

dan lijkt het ook alsof de jas van voren sluit, dat dacht ik indertijd ook, maar toch is dat niet zo, het is dicht en niet verstelbaar. Beide zijden komen samen en zijn bovenaan vastgestrikt, onderkant is niet vastgestikt. Er zit dus wel een soort split. Ik zal morgen een paar detailfoto's maken. Hier nog een oudje:

Afbeelding
Hee die maakt het duidelijker ja, bedankt! Ik dacht dat dat een flap was, maar dat is dus een split.
Deze zou ik echt eerst willen passen voor de aanschaf, ben bang dat zijn borst/schouders er niet in passen.
Door Nadia
Nu is Gijs groter als Kain. Maar Kain heeft in verhouding ook een diepe borst en zeer brede schouders. Die past perfect.
Dursydog heeft Volgensmij pas service.
Door eelke
Nadia schreef: Nu is Gijs groter als Kain. Maar Kain heeft in verhouding ook een diepe borst en zeer brede schouders. Die past perfect.
Dursydog heeft Volgensmij pas service.
Ja dat is waar! Maar Gijs heeft natuurlijk ook een berg vacht die er tussen moet. Zo is zijn nekomvang als ik die met een lintje meet 65 cm, maar een halsband van 70 cm past eigenlijk net niet lekker omdat dat breder is en het niet tussen zijn vacht gaat zitten zeg maar.

Maar verder qua vorm zullen ze wel hetzelfde zijn denk ik. Ik hoop dat de dierenwinkel er meerdere kan bestellen die ik kan gaan passen, dat zou het handigste zijn.
Door Anne in Zweden
Jeutje, het scheelt wel enorm qua prijzen zeg, of je in Zweden bestelt of in Duitsland/NL. Ik ben net een Hurtta Motivation Cooling Coat aan het bestellen voor Laika, grootte 55 cm, voor 339 kronen oftewel 38 euro! In Duitsland kost die bijna 70 euro, in NL iets van 58.  :o
Door Kaio
Het is alleen zo dat die hurrta dus ook precies goed in de lengte moet zijn aangezien het over de heupen moet vallen, dus daarin lijkt me te lang of te kort niet fijn. Dus lengte en borstomvang moeten samen toch goed zijn
Anne in Duitsland schreef: Jeutje, het scheelt wel enorm qua prijzen zeg, of je in Zweden bestelt of in Duitsland/NL. Ik ben net een Hurtta Motivation Cooling Coat aan het bestellen voor Laika, grootte 55 cm, voor 339 kronen oftewel 38 euro! In Duitsland kost die bijna 70 euro, in NL iets van 58.  :o
Volgens mij kosten de grote maten nog meer, of zijn ze goedkoper geworden intussen ?
Door Anne in Zweden
Kaio schreef: Het is alleen zo dat die hurrta dus ook precies goed in de lengte moet zijn aangezien het over de heupen moet vallen, dus daarin lijkt me te lang of te kort niet fijn. Dus lengte en borstomvang moeten samen toch goed zijn
Volgens mij kosten de grote maten nog meer, of zijn ze goedkoper geworden intussen ?
De 65 cm was de grootste die ze hadden (voor halsomvang 63 cm en borstomvang 70-102 cm), en die was ook 339 kronen. Was wel een aanbieding trouwens, 100 kronen korting.
Door Kaio
Die is dus wel te klein. Heb je vaker als je wilt bestellen voor grote honden dat de maat wat moeilijk te vinden is. Maci die niet al te groot is heeft al 70 cm nodig, borst 105, nek bijna 80 (gemten voor de hurrta zoals op fimpje)
O hier is een fimpje hoe je moet meten voor hurrta jassen: http://www.eurodogdesigns.com/Hurtta-Co ... p_116.html

Denk overigens dat bij Hurrta de lengte maat de belangrijkste is
Laatst gewijzigd door Kaio op za 26 apr 2014, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
Kaio schreef: Die is dus wel te klein. Heb je vaker als je wilt bestellen voor grote honden dat de maat wat moeilijk te vinden is. Maci die niet al te groot is heeft al 70 cm nodig, borst 105, nek bijna 80 (gemten voor de hurrta zoals op fimpje)
O hier is een fimpje hoe je moet meten voor hurrta jassen: http://www.eurodogdesigns.com/Hurtta-Co ... p_116.html
Je bedoelt voor jouw honden? Want afgaande op de matentabel van Hurtta zou de 55cm groot genoeg moeten zijn voor Laika. Ik zal eens kijken wat de grootste maten kosten in Zweden. Momentje. :biggrin2:
Door Kaio
Anne in Duitsland schreef: Je bedoelt voor jouw honden? Want afgaande op de matentabel van Hurtta zou de 55cm groot genoeg moeten zijn voor Laika. Ik zal eens kijken wat de grootste maten kosten in Zweden. Momentje. :biggrin2:
Ja dat bedoelde ik  ;D (en voor gijs ook gok ik zo  :P)
Door Anne in Zweden
Kaio schreef: Ja dat bedoelde ik  ;D (en voor gijs ook gok ik zo  :P)
Ik heb er een van 80 cm gevonden die 479 kronen kost (52,50 €). De 80cm staat niet meer in de matentabel, maar de 75 cm
wel:

Storlek   Halsvidd   Bröstvidd 
25 32 30-48
30 36 40-54
35 41 50-70
40 42 45-76
45 46 52-86
50 50 60-88
55 55 60-90
60 57 70-92
65 63 70-102
70 70 80-108
75 76 82-114
Angivet i cm

De 75cm heeft dus een halsomvang van 76 en een borstomvang van 82-114. De 80cm kan alleen maar groter zijn, lijkt me. :biggrin2:
Door pike
eelke schreef: Ja dat is waar! Maar Gijs heeft natuurlijk ook een berg vacht die er tussen moet. Zo is zijn nekomvang als ik die met een lintje meet 65 cm, maar een halsband van 70 cm past eigenlijk net niet lekker omdat dat breder is en het niet tussen zijn vacht gaat zitten zeg maar.

Maar verder qua vorm zullen ze wel hetzelfde zijn denk ik. Ik hoop dat de dierenwinkel er meerdere kan bestellen die ik kan gaan passen, dat zou het handigste zijn.
De halsuitsparing valt niet om de nek zoals een halsband. Kijk maar naar de foto's van Duc. Maat halsband heb je dus niet zoveel aan.

Hier nog een paar foto's van de Hurtta, echt helemaal dezelfde als op de link:

Van opzij
Afbeelding 

De bovenkant met opening voor tuig
Afbeelding

De voorkant, bovenaan bij de "kraag" is hij vastgestrikt
Afbeelding

De voorkant, de split omgeslagen aan een kant - hij ligt hier over mijn knie
Afbeelding

De voorkant, beide zijden teruggeslagen. Je ziet de treksluiting van de buikflap. DIE kan er dus wel helemaal af en dan gebruik je alleen de singel.
Afbeelding

Flap aan voorkant losgemaakt. De "singel" kan je gewoon doorheen trekken dan is hij helemaal los.
Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door