Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door renate1985
Ik herken het deels :( alleen kaine vlucht niet meer weg die valt nu zelf aan als een hond gromt of lelijk naar hem doet.
Bij kaine zijn we stapje voor stapje aan het uitbreiden. Op zijn tempo voorstellen aan andere honden en goed op zijn houding en die van de andere hond letten. Bij de minste twijfel mag hij al geen kennismaken met de andere hond omdat hij nu alleen positieve ervaringen mag op doen. Natuurlijk krijgt hij weleens een snauw maar 9 van de 10x heb ik hem al gecorrigeerd voor een andere hond hoeft te snauwen.

Ik zou inderdaad met een gt gaan kijken naar een plan van aanpak en op het tempo van wat jou hond aan kan de oorzaak aanpakken. Vooral zelf ook positief blijven en proberen ( ik weet hoe moeilijk het is)  je hond niet zielig te vinden want ook dat voelen ze. Zelf zelfverzekerd zijn ( dus niet alleen overkomen)  doet al heel veel, je hond steunen ( niet troosten). Probeer je andere honden er ook bij te betrekken, kaine kijkt nu veel naar Basco en als Basco een hond goedkeurd is dat voor kaine ook goed.
Als basco een hond niet vertrouwd loopt hij die voorbij zonder die hond ook naar 1 blik te geven, daaraan zie ik al snel dat ik met kaine die hond moet ontwijken.

Nou is het met kaine anders als met jullie hond maar door de opbouw van negatieve ervaringen is zo geworden. Doordat we nu geen negatieve ervaringen meer hebben gehad is hij zelfverzekerder en gaat het vele malen beter met andere honden samen, zelfs reuen.

Heel veel succes en hopelijk vind je snel een passende aanpak die voor jullie werkt!  :-*

Barfplaats wordt gesponsord door