eelke schreef:
Zo, de spinazie's zijn buiten, en al een paar afrikaantjes ook, maar die hoeven niet echt in de bak geplant die mogen in de borders als ze groot genoeg zijn. Heb het geheel onder magnetronfolie, dan is het vast sneller klaar![]()

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
eelke schreef:
Zo, de spinazie's zijn buiten, en al een paar afrikaantjes ook, maar die hoeven niet echt in de bak geplant die mogen in de borders als ze groot genoeg zijn. Heb het geheel onder magnetronfolie, dan is het vast sneller klaar![]()
hannabelgje schreef: De plastieken? Gisteren die van de aldi gekocht.En daar schaam je je voor??![]()
Nynke schreef: Leuke link Milyck !! Ik zie alleen niet gebeuren dat de wormen naar boven kruipenJij hebt dus geen aparte compostlaag? De wormen zitten in het groenteafval?![]()
![]()
Ik heb ook een wormenbak, gemaakt van 2 emmers. Alleen in de bovenste emmer zitten gaten, hierin zitten dus de wormen en het groente-afval. Ook koffieprut gaat erbij. Ik heb al een halve liter percolaat in de koelkast staan, maar ik had wel een klein beetje water bij het groente-afval gedaan, omdat het composteringsproces sneller gaat als het materiaal wat vochtig is. Dit geldt ook voor compostbakken die buiten staan, compost moet je nat houden !! Dus anakomende week lekker open zetten als het regent![]()
![]()
Het percolaat ziet eruit als cola zonder prik![]()
*milyck* schreef: Jij hebt dus geen aparte compostlaag? De wormen zitten in het groenteafval?Ja, klopt
Naomi M. schreef: En hoe verwerk je de wormenpies en -poep?Als vloeibare plantenmest