Grappig dat de mensen die bewust bezig zijn met de voeding van hun hond ook veel meer bezig zijn met het gedrag van hun hond gezien de reacties hier.
Ik maak het zelf ook regelmatig mee, gisteren nog 3 x achter elkaar

(Ik ga dan ook nog steeds op zondag naar het Twiske, tegen beter weten in).
Ik noem het maar onwetendheid en probeer soms (als ik in de stemming ben) rustig uit te leggen waarom ik de situatie zo vervelend vindt. 9 van de 10 keer krijg je een grote bek of moet je niet zo zeuren want hun hond doet toch niks (hij doet pas niets meer als hij dood is, is dan geen goede opmerking

), maar laatst was er tot mijn verbazing iemand die zei dat ze er rekening mee zou houden.
Ik denk echt dat het bij veel mensen onwetendheid is. Hoe vaak ik nog hoor: "laat ze het maar zelf uitzoeken, daar leren ze van" is niet te tellen.
Ook nemen mensen het vaak persoonlijk als ik mijn hond bij hun hond weg houd. Ze gaan er van uit dat ik dat doe vanwege hun hond en hun hond is de liefste van de wereld en doet toch niets...
Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat als ik oversteek met mijn honden als er een andere hond recht op ons af komt, er toch even gezegd moet worden "hij doet niets hoor". Dan zeg ik altijd maar dat het aan mijn honden ligt.