Lil schreef:
Ofwel, jou punt klopt gewoon weg niet. Het kan kloppen, maar is van zoveel dingen afhankelijk dat je niet kunt stellen dat het wel of niet klopt. Dus ben ik het met je oneens.
Topicstarter zegt: als alle hondeneigenaren 100% gaan barfen dan hebben we minder poep en dus minder milieuveruiling. Dan moet jou vader dus ook barfen en gaat hij dus niet naar de plaatselijk dsz. Het gaat in deze niet om jou vader (en dat jou vader dat niet zo (kunnen) doen snap ik ook), het gaat in deze om de stelling van de topicstarter.
En als iedere hondeneigenaar 100% gaat barfen, dan heb je dus bij alle hondeneigenaren extra vriesruimte nodig, dan moeten al die kilo's barf (toch op zijn minst deels) geportioneerd worden. Ik blijf erbij, dat is niet milieuvriendelijk. Ik heb nu ook 3 vriezers, 1 voor mezelf, 2 voor de dieren, en ik vind het om eerlijk te zijn van de zotte. Ik vind dat echt een enorm nadeel van barf. Maar met 1 vriezer moet ik elke 2 a 3 weken bestellen en malen voor de katten en dat red ik ook niet. Dus ik heb een tweede vriezer nodig, zodat we grotere hoeveelheden voor de katten kunnen malen en zo maar 1 keer per 2,5 a 3 maanden malen en niet elke 3 weken.
Overigens mag je carnivoren ontlasting niet op de composthoop gooien wegens bepaalde bacterien. Dat maakt het niet per see milieuonvriendelijk, dat maakt het ongeschikt voor compost. Als je carnivorenpoep gewoon apart composteerd en niet voor mensentuinen of groententuinen gebruikt, is er niets aan de hand.
Daarnaast zegt topicstarter: barfhonden poepen minder. Klopt, maar poepen ze ook minder vaak? Oscar presteerd het bij tijd en wijle om 3 keer per wandeling te poepen. Hoppa, dat zijn dan 3 zakjes. Voor 3 konijnenkeutels, dus dat is extra stom. Dus bespaard Barf dan echt wel poepzakjes? Of gebruik je dezelfde poepzakjes voor kleinere hoeveelheden?
Oftewel, JUIST dat jij zegt dat het van zoveel punten afhankelijk is in combinatie met de stelling van de topicstarter dat barf milieuvriendelijker is, maakt dat ik toch echt blijf vinden dat je dat zo niet kan zeggen.