Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
Ja daar was ik ook wat huiverig voor, er zou er maar een de tanden in zetten (moeder of een andere hond weet ik veel). Maar ik heb even de doos met spullen nagekeken die ik van de fokster van Saartje heb gekregen om te lenen met al haar geboortespullen en daar zit zo'n oerdegelijk ding in, komt bij Spat vandaag uit jaar 0, maar hij doet het prima volgens mij  :biggrin2:.
Nou dan schiet ik al op met het lijstje, hoop dat de vetbedden eindelijk eens binnen gaan komen, Lizzy vind de werpkist nu niks aan en puppymelk heb ik online besteld en ook nog niet binnen.
Het begint wel akelig op te schieten nu, pfff. En dik dat ze is! Als die de komende twee weken door blijft groeien schuurt ze met het uier over de grond ben ik bang. Gisteren was er gestrooid en dat vind ik niet tof met een bijna over de grond schuivend buikje...
Ik had ook die van fokkersplaza, wat een k ding, inderdaad niet af te lezen en bleef niet zitten. Dus halsoverkop ene zoektocht naar een andere en die heb ik gevonden ( in mijn vriezer hing er eentje  ;D) die eruit gehaald, schoon gemaakt en dat ding werkt als een trein. Ik kan hem tussen de puppen leggen en is makkelijk af te lezen.

Waar heb je je vetbedden bij besteld? Ik was zelf de vetbedden een keertje voordat ik ze ga gebruiken. Ik leg er zonder dat de puppen er nog zijn een gewoon kleedje van rostero in. Ik wil zelfs vragen of ze er eentje op maat kunnen maken voor mijn kist.
Door Jantina
Wat zijn dat voor kleedjes, Rostero?
Ik heb ze besteld bij Witjes. Zijn te groot hoor, moet ze op maat knippen maar liever dat dan te klein. Anti-Slip.
Voor Lizzy is de kist nu te glad, als ze er in wil komen met dat dikke lijfje is nu niet prettig omdat ze, eenmaal over de rand, door schuift... (ja het is wat zo'n klein hondje ::) )
Jantina schreef: Wat zijn dat voor kleedjes, Rostero?
Ik heb ze besteld bij Witjes. Zijn te groot hoor, moet ze op maat knippen maar liever dat dan te klein. Anti-Slip.
Voor Lizzy is de kist nu te glad, als ze er in wil komen met dat dikke lijfje is nu niet prettig omdat ze, eenmaal over de rand, door schuift... (ja het is wat zo'n klein hondje ::) )
bij http://www.hondenbenodigdheden.nl/ Ik zie ze zondag, weet niet welke maat werpkist heb je? Dan wil ik ze best voor je mee nemen. Ik heb evt. ook nieuwe vetbedden liggen ( 100 x 150) dus mocht je twijfelen of je ze niet op tijd binnen krijg.. O en nog een kleine in het knal roze 75 x 50 gekocht op de winner voor in de auto maar daar nog niet in gekomen ( ja van de winner naar huis...)
Door Erna
Ik ben niet zo'n fan van anti slip in de werpkist als je er een lamp boven hebt hangen. Ik heb ze ooit in de kist gehad en doordat de onderkant nat wordt (door het plassen) in combinatie met de warmtelamp erboven kleefde de anti slip aan de bodem van de werpkist. Voor de kleden vond ik het niet zo erg maar het was een drama om het van de bodem van de kist af te krijgen. Zolang de lamp er boven hangt gebruiken wij vetbedden zonder anti slip, daarna maakt het niet uit.
Door Jantina
Ik had ook anti slip bedacht maar diegene die mij komt helpen met de bevalling zei weer dat het wel moest. Als moeder gaat graven en er een puppy onder komt heb je kans dat ie stikt...
@jillaroo als t goed is komen ze maandag binnen...
Door Angelique
Jantina schreef: Ik had ook anti slip bedacht maar diegene die mij komt helpen met de bevalling zei weer dat het wel moest. Als moeder gaat graven en er een puppy onder komt heb je kans dat ie stikt...
@jillaroo als t goed is komen ze maandag binnen...
Maar antislip graven ze ook wel om hoor. Als je geen kreukels wilt dan is omspannen zoals een hoeslaken en die om je bodem leggen de enige optie.
Door Lizzy
Ja, ik had een matrasje met nep-leer op maat laten maken ( :-X :biggrin2:) en daar hadden we badstof en fleece hoeslakentjes voor genaaid. Dat blijft liggen. De rest niet. Maar ideaal? Neuh. Biscuit wilde door de hoeslakentjes heen een gat graven in het matras. Ze willen nou eenmaal graven..... Soms denk ik wel eens "geef die honden een hol buiten in de tuin, die ze zelf hebben kunnen graven". Dat geneuzel van ons, met lampjes, matrasjes, warmte matjes, vetbedjes, etc. Ze willen gewoon een hol :biggrin2:

Nee maar even zonder dollen. Alles dat ik uit had gedacht en waarvan ik dacht "is handig" is niet handig :biggrin2:
Door Erna
Lizzy schreef: Ja, ik had een matrasje met nep-leer op maat laten maken ( :-X :biggrin2:) en daar hadden we badstof en fleece hoeslakentjes voor genaaid. Dat blijft liggen. De rest niet. Maar ideaal? Neuh. Biscuit wilde door de hoeslakentjes heen een gat graven in het matras. Ze willen nou eenmaal graven..... Soms denk ik wel eens "geef die honden een hol buiten in de tuin, die ze zelf hebben kunnen graven". Dat geneuzel van ons, met lampjes, matrasjes, warmte matjes, vetbedjes, etc. Ze willen gewoon een hol :biggrin2:

Nee maar even zonder dollen. Alles dat ik uit had gedacht en waarvan ik dacht "is handig" is niet handig :biggrin2:
Nou Roos had al een hol gegraven van ongeveer anderhalve meter diep! Je zag alleen haar staartje nog boven de grond uitkomen. We hebben het dichtgegooid. Ik vind het iets te koud buiten om op mijn knieën voor een hol te gaan liggen. :-)
Door *Dorothea*
Erna schreef: Nou Roos had al een hol gegraven van ongeveer anderhalve meter diep! Je zag alleen haar staartje nog boven de grond uitkomen. We hebben het dichtgegooid. Ik vind het iets te koud buiten om op mijn knieën voor een hol te gaan liggen. :-)
In ieder geval ruim op tijd begonnen met de voorbereiding.
Door Angelique
Lizzy schreef: Ja, ik had een matrasje met nep-leer op maat laten maken ( :-X :biggrin2:) en daar hadden we badstof en fleece hoeslakentjes voor genaaid. Dat blijft liggen. De rest niet. Maar ideaal? Neuh. Biscuit wilde door de hoeslakentjes heen een gat graven in het matras. Ze willen nou eenmaal graven..... Soms denk ik wel eens "geef die honden een hol buiten in de tuin, die ze zelf hebben kunnen graven". Dat geneuzel van ons, met lampjes, matrasjes, warmte matjes, vetbedjes, etc. Ze willen gewoon een hol :biggrin2:

Tijdens de bevalling liggen er hier alleen kranten en misschien een handdoek ofzo in, maar geen leuke dekentjes ofzo. Wat je zegt, ze willen toch door de bodem heen, een rommeltje wordt het toch en De werpkist leuk aankleden is vroeg genoeg als alle beebs lekker bij mam aan de tiet liggen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door