Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door lianneke
#2838689
Hitam schreef: Ik ben ook suikervrij, redelijk gemakkelijk en ik gebruik ook vrijwel geen honing, palmbloesemsuiker of iets dergelijks en al helemaal geen stevia. Ik zorg dat ik altijd verantwoorde tussendoortjes bij me heb als groentensap (met wat fruit), fruit, noten, moerbeibessen of gojibessen en die mag ik onbeperkt eten van mezelf. Alleen nu met de feestdagen heb ik af en toe meegedaan en dan krijg ik meteen weer opvliegers. Maar ja, dat weten we dan ook weer.
Dat van die opvliegers, dat herken ik. Was behoorlijk vrij van suiker, en van opvliegers.
Behalve de afgelopen feestdagen, kreeg mega veel chocola enz. En dat moet op, liefts meteen!!
Maar s,avonds en s,nachts kon ik geen kant meer op van de opvliegers.
Had eigenlijk nooit het verband gelegd met suiker maar nu ik dit lees en terugdenk heb ik toch mn vermoedens! En ook sindsdien weer spier en gewrichtspijn. Zou dat er ook meet te maken kunnen hebben vraag ik me af.
Door lianneke
#2838697
Mijn enige oplossing om geen suiker te eten is het niet in huis halen, niet kopen. Ik heb niet de dicipline  om er af te blijven. Dus het komt niet in huis!
Maar ja, dan krijg je het als kadootjes....
Ik vind het knap van de mensen die dat wel kunnen.
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2841812
de feestdagen zijn voorbij, de koekjes en ander lekkers is hier in huis op dus ik ga ervoor. Helemaal zonder gaat niet lukken, suiker zit werkelijk overal in verwerkt maar ik ga wel zwaar minderen. Geen koekjes, snoepjes en andere suikerbommen meer  8) Dus als ik de komende dagen niet te genieten ben, sorry... ;)
Door Eef+Stippels
#2841856
Pauline schreef: Joh.... als ik mezelf goed voel heb ik  helemaal geen behoefte aan zoet, maar als mijn stresslevel stijgt moet er ordinaire suiker in. Voor mijn part suikerklontjes.... ::) :-[ :biggrin2:
Dat heb ik dus ook  :-X
Ik heb gisteravond de laatste oliebollen weggegooid en vanaf vandaag zijn we hopelijk weer helemaal suikervrij  8)
Hopelijk is 2014 een beter jaar voor ons dan 2013, en dan moet het wel weer lukken.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2841939
newfies schreef: de feestdagen zijn voorbij, de koekjes en ander lekkers is hier in huis op dus ik ga ervoor. Helemaal zonder gaat niet lukken, suiker zit werkelijk overal in verwerkt maar ik ga wel zwaar minderen. Geen koekjes, snoepjes en andere suikerbommen meer  8) Dus als ik de komende dagen niet te genieten ben, sorry... ;)
Goed zo! Heel veel succes en ook een beetje voor je omgeving  :P 'afkicken' duurt meestal 14 dagen en dan wordt het 'makkelijker'

Ik ben tot nu toe nog steeds suikervrij en ook (bijna) tarwevrij. Gaat eigenlijk goed. De truc is inderdaad altijd zorgen dat er voldoende eten is en alternatief snaaivoer (nootjes, rozijnen enz). Als ik regelmatig eet gaat het goed, als ik een aantal maaltijden vergeet is het bijna niet meer te houden  :-X Dus dat doe ik maar niet meer....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2841959
Ik hoef dus zeker geen rozijnen te eten, dat werkt bij mij als pure suikerklontjes. Eigenlijk gaat elk fruit niet denderend.....

Ik heb de eerste 3 dagen altijd knallende koppijn, maar dan ben ik erdoor. En omdat ik zaterdag stamppoteters krijg ( :biggrin2:) wacht ik tot zondag met het stoppen van het eten van koolhydraten, anders blijf ik koppijn houden.
Door fransbulletje
#2842034
Net heerlijke "chocoladerepen" gemaakt met noten van: rauwe cacao-kokosolie-beetje honing- rauwe noten en cranberry's.
Op "gezondlevenvanjacoline" staan heel veel lekkere recepten
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2842078
Sarah5 schreef: Goed zo! Heel veel succes en ook een beetje voor je omgeving  :P 'afkicken' duurt meestal 14 dagen en dan wordt het 'makkelijker'

Ik ben tot nu toe nog steeds suikervrij en ook (bijna) tarwevrij. Gaat eigenlijk goed. De truc is inderdaad altijd zorgen dat er voldoende eten is en alternatief snaaivoer (nootjes, rozijnen enz). Als ik regelmatig eet gaat het goed, als ik een aantal maaltijden vergeet is het bijna niet meer te houden  :-X Dus dat doe ik maar niet meer....
goed bezig!!! Tarwe-vrij is mijn volgende doel  :biggrin2: Morgen ga ik maar eens gezond boodschappen doen, dat recept van fransbulletje ziet er heerlijk uit  :)
Door fransbulletje
#2842091
newfies schreef: goed bezig!!! Tarwe-vrij is mijn volgende doel  :biggrin2: Morgen ga ik maar eens gezond boodschappen doen, dat recept van fransbulletje ziet er heerlijk uit  :)
Tarwe eet ik inmiddels ook niet meer overgestapt op desem speltbrood.
Is hier alleen moeilijk te krijgen dus bestel nu 1x per maand bij http://www.bisschopsmolen.nl.
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2842100
brood gaat idd een dingetje worden.  :-\  Mijn maag protesteert hevig bij "zwaar" brood (eet nu ook niet veel gewoon brood maar meer crackers ed ) dus daar moet ik nog een oplossing voor zien te bedenken. Iemand tips? Ik heb al eens wat maandjes geen brood gegeten en dit beviel me lijfelijk gezien erg goed maar vond het heel moeilijk om goede vervanging te vinden omdat ik een gevoelige maag heb en regelmatig moet eten omdat ik snel erg vervelend wordt door een lage bloedsuikerspiegel.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#2842110
newfies schreef: brood gaat idd een dingetje worden.  :-\  Mijn maag protesteert hevig bij "zwaar" brood (eet nu ook niet veel gewoon brood maar meer crackers ed ) dus daar moet ik nog een oplossing voor zien te bedenken. Iemand tips? Ik heb al eens wat maandjes geen brood gegeten en dit beviel me lijfelijk gezien erg goed maar vond het heel moeilijk om goede vervanging te vinden omdat ik een gevoelige maag heb en regelmatig moet eten omdat ik snel erg vervelend wordt door een lage bloedsuikerspiegel.
Ik eet crackers gemaakt van kastanjemeel en ook die gemaakt van quiona meel zijn beide van het merk pain des fleurs (als je het zo schrijft)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2842118
newfies schreef: brood gaat idd een dingetje worden.  :-\  Mijn maag protesteert hevig bij "zwaar" brood (eet nu ook niet veel gewoon brood maar meer crackers ed ) dus daar moet ik nog een oplossing voor zien te bedenken. Iemand tips? Ik heb al eens wat maandjes geen brood gegeten en dit beviel me lijfelijk gezien erg goed maar vond het heel moeilijk om goede vervanging te vinden omdat ik een gevoelige maag heb en regelmatig moet eten omdat ik snel erg vervelend wordt door een lage bloedsuikerspiegel.
Ik eet boekweit wraps (met kaas of zalm en sla en dan oprollen) en havermoutpannekoekjes gemaakt van banaan/ei/havermout.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door