Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door san :)
Ik laat t ontdooien en trek er dan kleine plukjes af die ik neerleg op de roosters. Zijn al snack grootte qua omvang dus al vrij klein.Bij acht a negen uur drogen zijn ze dan mooi droog :P
Door Muppeteer
Ik heb laatst ook zelf penstrainers gemaakt, van een verse penslap en gewoon gesneden met een vleesmes, in repen en daarna in vierkantjes (in de keuken = man blij ;)). Door alles wat ik hier had gelezen (en door hoeveel moeite Muppy moet doen op zo'n lap...) verwachtte ik het ergste, maar het was heel goed te doen.
Door Miranda 1
Ik kan me indenken dat het snijden voor jou niet lukt Nicole. Ik vind pens snijden ook al vrij zwaar. Ik zat er ook aan te denken om zelf pens beloning te maken, maar ik zag ook op tegen het snijden. Ik vind dat fijne snijden sowieso niks hihi. Ik krijg juist last van mijn nek, gevoelig stess plekje. En ik vind het veel werk. Er gaan hier zoveel koekjes door heen in een week. Met trainen en alle denkspelletjes.

Ik heb leuke tips gelezen. Half drogen en dan knippen ga ik sowieso proberen.

Maar ook de smuldier. Ik heb een hond met voedselallergie en heb vandaag besloten dat ik de smuldier compleet, rede variant ga elimineren. Ik werk momenteel veel, dus is dat makkelijk naast het barfen.
Kun je de rode smuldier ook gebruiken voor het drogen van trainers?
Door renate1985
Ik heb de vlees variant proberen te drogen ( de blauwe verpakking ) en die kon ik weggooien.
Er kwam een bedorven lucht uit bah bah. Ik weet niet of dat met de compleet versie ook zo is.
Door Hylos
De verpakking van Smuldier vleescompleet is oranje, toch? Je kunt het iig best drogen hoor, er komt alleen een vreselijk zure stinkgeur af die hier lang in het hokje heeft gehangen  :-X
Ik heb het dun over de trays verspreid en het heeft zo 24 uren op 45 graden gedroogd.. toen was het eigenlijk allemaal droog.
Door san :)
Ik droog alle varianten. Rood gaat ook goed. tsja, de geur van drogend vlees en pens is niet altijd lekker maar de hondjes vinden het altijd lekker.
Smuldier is de enige waar tot nu toe het vlees droog genoeg werd om buiten de koeling te bewaren.

pens enkelvoudig is zelfs het droogst
Door renate1985
Ik bewaar al het gedroogde vlees buiten de koelkast. Kip, paard en hert had ik op 4oktober gedroogd en is nu bijna op maar nog steeds goed. Ik heb het in Tupperware bakjes zitten met een stukje keukenrol.
Door Miranda 1
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben vandaag begonnen met het elimineren van de rode smuldier bij mijn Berner. Hij heeft een voedselallergie maar kan wel tegen rund. Dus ik ben benieuwd of hij er tegen kan. Als hij er tegen kan kan ik die rode dus gebruiken om beloningen van te maken.
Door choopy
Lizzy schreef: Penstrainers is een mengsel van pens en troep (o.a. mais). Ik droog gewoon pens en dat vinden ze veel lekkerder. En het is gezonder ook.
Dat geldt niet voor alle penstrainers ;)

De varianten van Dogstar bestaan idd uit mais, lijnzaad, rogge en nog wat toevoegingen.
Door henneke
wat ook heel makkelijk gaat en erg in de smaak valt is half om kalf lamsgehakt ( of gewoon rund kan ook ) en daar knoflook en wat groene kruiden doorheen doen balletjes draaien en drogen maar , of een blikje vis met een eitje chiazaad en dat in een platte plak drogen gaat ook heel goed
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door