Nadia schreef: Ik eet nooit (bijna nooit) yoghurt. Dus die enkele keer dat ik het eet koop ik het wel.Je hebt nu eenmaal een yoghurtcultuur nodig om yoghurt te kunnen maken. Dat kun je in poedervorm kopen, of je kunt (eenmalig) een bestaande yoghurt nemen als starter. Maar dat wil niet zeggen dat de yoghurt die je maakt hetzelfde wordt als de yoghurt die je als starter hebt gebruikt. Ik maak zelf yoghurt omdat ik een lactose-intolerantie heb. De yoghurt die je koopt in de winkel is relatief kort gerijpt en bevat daardoor meer lactose dan yoghurt die langer heeft gerijpt. Als ik mijn yoghurt meer dan 24 uur laat rijpen, dan is de lactose zo goed als verdwenen. Ik gebruik dus maar een klein beetje van de gekochte yoghurt en de rest daarvan laat ik m'n vent opeten.
Het klinkt gewoon zo onzinnig, ik ga ypghurt maken, maar moet even yoghurt kopen in de winkel![]()

Ik heb overigens een yogourmet. Daarin kan ik in één keer 2 liter maken. Er zit geen timer op, maar dat vind ik niet erg. Ik houd zelf wel in de gaten dat ik 'm er na 24 uur weer een keer uitvis.