Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mister B.
Hier in dit topic kan je zien hoe ik het gedaan heb  ;)

http://www.kattensite.be/onderwerp/3972 ... eindelijk/

Ik heb niet gekozen voor schrikdraad ,omdat ik regelmatig las dat het bij sommige katten geen effect had.
Ze hebben zelfs nog nooit geprobeerd om te springen,veronderstel dat ze zien dat het toch niet zou werken 

Vroeger zag ik nog eens vreemde katten in de tuin.
Toen de draad pas gemonteerd was zag ik ze de weken daarna nog wel eens lopen bovenop de schutting maar was al....ze durfden precies niet springen over de schuine kant. 
Maar nu zie ik al maaaaanden geen katten meer.

PS. Je denkt misschien ontsnappen ze niet langs die bomen ,maar ze klimmen gelukkig niet in bomen.
Zijn 2 Ragdoll's dat ik heb ,maar kan me wel inbeelden dat sommige (HTK) katten wat avontuurlijker aangelegd zijn.  8)
Door Envie
Wij hebben een andere oplossing. We hebben beton ijzer geplaatst. De onderste rand van gaas voorzien, en daarna wat stroomdraadjes gespannen. Zeeeeer effectief !! Kan er helaas geen plaatje van vinden  :-\
Door pearlsofpassion
Mister B. schreef: Hier in dit topic kan je zien hoe ik het gedaan heb  ;)

http://www.kattensite.be/onderwerp/3972 ... eindelijk/

Ik heb niet gekozen voor schrikdraad ,omdat ik regelmatig las dat het bij sommige katten geen effect had.
Ze hebben zelfs nog nooit geprobeerd om te springen,veronderstel dat ze zien dat het toch niet zou werken 

Vroeger zag ik nog eens vreemde katten in de tuin.
Toen de draad pas gemonteerd was zag ik ze de weken daarna nog wel eens lopen bovenop de schutting maar was al....ze durfden precies niet springen over de schuine kant. 
Maar nu zie ik al maaaaanden geen katten meer.

PS. Je denkt misschien ontsnappen ze niet langs die bomen ,maar ze klimmen gelukkig niet in bomen.
Zijn 2 Ragdoll's dat ik heb ,maar kan me wel inbeelden dat sommige (HTK) katten wat avontuurlijker aangelegd zijn.  8)

Dat was het eerste idee, maar dat wil Stijn dus niet...  :-\

Ik hoop dat de schrikdraad gewoon zijn werk gaat doen.
Ik weet dat echte ontsnappers er inderdaad ook overheen gaan. Als ze echt willen.
Maar ik denk niet dat de mijne zo erg gaan willen.
Ze zullen al blij zijn met buiten zijn, zonnetje, gras, beestjes vangen.
Onze toekomstige tuin is 800m², dus dat moet wel voldoende zijn....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door