Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Vrouwtje, kun je nou niet gewoon zeggen dat ik braaf op mijn botje aan het kauwen ben ::)

Afbeelding
Door Kim_S
Lijn langs zijn borst langs daar lacht hij om. 8 meter flexlijn ook. Hij sleurt net zo hard als bij de 2 meter lijn. Maar hee, verder issie best lief :biggrin2:
Door eelke
Kim_S schreef:Lijn langs zijn borst langs daar lacht hij om. 8 meter flexlijn ook. Hij sleurt net zo hard als bij de 2 meter lijn. Maar hee, verder issie best lief :biggrin2:

Maar als je die lus laat zakken tot zijn poten kan ie niet want dan pleurt ie toch om!
Door Kim_S
eelke schreef:Maar als je die lus laat zakken tot zijn poten kan ie niet want dan pleurt ie toch om!
Ja. Dus? ::) :biggrin2:
Door eelke
Kim_S schreef:Ja. Dus? ::) :biggrin2:

Dan dan trek ie een halve seconde niet en zeg je braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf
Door Kim_S
eelke schreef:Dan dan trek ie een halve seconde niet en zeg je braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf
:biggrin2:
Door Hope
Elf schreef:Heb je al eens een U-lead geprobeerd? Werkte hier heel goed!
Mijn hond ging in een U-lead echt anders lopen. Een U-lead doet toch ook wel pijn.
Hier werkte stilstaan echt voor geen ene meter. Resoluut de andere kant op lopen wel.
Tuigje maakte ook veel verschil, ik heb een goed passend tuig en dat gaat gewoon het beste.

En aan de flexlijn wordt niet gegaloppeerd. Scheelt een snoekduik na elke sprint :biggrin2:
Wat hier ook helpt is de lijn om mijn middel doen (met paniekhaak!) zodat ik niet elke beweging in mijn armen voel. Ik raak daar persoonlijk sneller geïrriteerd door, dat armpje-trekken. Ik maak de 8 meter flex aan de riem en die om mijn middel. Loslopen is bij mij een privilege. Alleen los dus als hij fatsoenlijk luistert.
Door constance.blokzijl
Kim_S schreef:Lijn langs zijn borst langs daar lacht hij om. 8 meter flexlijn ook. Hij sleurt net zo hard als bij de 2 meter lijn. Maar hee, verder issie best lief :biggrin2:
Ik ga gewoon in Harry's tempo mee Afbeelding betekend dus dat we bijna 5 kilometer afleggen in 50 minuten, Lola achter me mee gesleurd wordt en ik nu dus kan hardlopen op mijn berg/wandelschoenen...

Wie zegt dat ik 18 december niet 6 kilometer kan hardlopen met de Santa run kan zich nog lelijk vergissen.....
Door Charlie Angel
Kim_S schreef:Vrouwtje, kun je nou niet gewoon zeggen dat ik braaf op mijn botje aan het kauwen ben ::)

Afbeelding
Vind ik ook hoor, je bent meestal gewoon heel lief en braaf! :-*
Door Martine-Tom
Hope schreef:Mijn hond ging in een U-lead echt anders lopen. Een U-lead doet toch ook wel pijn.
Hier werkte stilstaan echt voor geen ene meter. Resoluut de andere kant op lopen wel.
Tuigje maakte ook veel verschil, ik heb een goed passend tuig en dat gaat gewoon het beste.

En aan de flexlijn wordt niet gegaloppeerd. Scheelt een snoekduik na elke sprint :biggrin2:
Wat hier ook helpt is de lijn om mijn middel doen (met paniekhaak!) zodat ik niet elke beweging in mijn armen voel. Ik raak daar persoonlijk sneller geïrriteerd door, dat armpje-trekken. Ik maak de 8 meter flex aan de riem en die om mijn middel. Loslopen is bij mij een privilege. Alleen los dus als hij fatsoenlijk luistert.
Ben je dan niet heel snel uit balans?
Met Tom niet van toepassing, al trekt ie dan wekt dat nog geen indruk zeg maar :biggrin2: Maar bij een grotere hond ben ik bang dat ik heel snel uit balans ben als ik die om mijn middel gooi...
Door constance.blokzijl
Ik wilde parelhoen en fazant portioneren, dat heb ik gister in de schuur laten leggen. Duikelt de temperatuur omlaag, het is dus nog gewoon zwaar bevroren....
Door Hope
Martine-Tom schreef:Ben je dan niet heel snel uit balans?
Met Tom niet van toepassing, al trekt ie dan wekt dat nog geen indruk zeg maar :biggrin2: Maar bij een grotere hond ben ik bang dat ik heel snel uit balans ben als ik die om mijn middel gooi...
Nee, minder snel dan wanneer hij aan één arm trekt. Nu krijg ik het gewicht mooi van voren, midden in mijn rug.
Door Martine-Tom
Hope schreef:Nee, minder snel dan wanneer hij aan één arm trekt. Nu krijg ik het gewicht mooi van voren, midden in mijn rug.

Ik ga het toch eens testen dan, mijn punt is dat ik artrose heb in mijn onderrug, precies waar je riem zit zeg maar. Daar een duw tegen en ik lig gewoon om en heb ook geen kracht meer...vandaar de twijfel ;)
Door Hope
Martine-Tom schreef:Ik ga het toch eens testen dan, mijn punt is dat ik artrose heb in mijn onderrug, precies waar je riem zit zeg maar. Daar een duw tegen en ik lig gewoon om en heb ook geen kracht meer...vandaar de twijfel ;)
Tja het is uitproberen. Ik val heel snel als ik gewicht plotseling op 1 kant krijg. Dus trekt hij aan mijn arm, komt van die kant ook mijn heup naar voren en lig ik om. Nu komt het gewicht van voren, maak ik een kleinere pas om balans te houden en dan val ik eigenlijk nooit.
Door Aprilsnow
Kim_S schreef:Naar manlief luistert hij voorbeeldig >:(

Ik ben die vrouw die op zaterdag ineens naar het bos wil ::)
Dat hoor ik hier ook (vriendlief laat Tammo meestal uit omdat hij minder stress heeft met andere honden, paarden, koeien of wat je dan ook onderweg tegen kan komen en eigenlijk heel spannend is) en het ging eigenlijk heel goed met het wandelen.
Ben er nu achter dat zijn norm iets anders ligt dan bij mij ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door