Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kim_S schreef:Lijn langs zijn borst langs daar lacht hij om. 8 meter flexlijn ook. Hij sleurt net zo hard als bij de 2 meter lijn. Maar hee, verder issie best lief
eelke schreef:Maar als je die lus laat zakken tot zijn poten kan ie niet want dan pleurt ie toch om!Ja. Dus?
Kim_S schreef:Ja. Dus?![]()
eelke schreef:Dan dan trek ie een halve seconde niet en zeg je braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf
Elf schreef:Heb je al eens een U-lead geprobeerd? Werkte hier heel goed!Mijn hond ging in een U-lead echt anders lopen. Een U-lead doet toch ook wel pijn.
Kim_S schreef:Lijn langs zijn borst langs daar lacht hij om. 8 meter flexlijn ook. Hij sleurt net zo hard als bij de 2 meter lijn. Maar hee, verder issie best liefIk ga gewoon in Harry's tempo mee
Kim_S schreef:Vrouwtje, kun je nou niet gewoon zeggen dat ik braaf op mijn botje aan het kauwen benVind ik ook hoor, je bent meestal gewoon heel lief en braaf!![]()
Hope schreef:Mijn hond ging in een U-lead echt anders lopen. Een U-lead doet toch ook wel pijn.Ben je dan niet heel snel uit balans?
Hier werkte stilstaan echt voor geen ene meter. Resoluut de andere kant op lopen wel.
Tuigje maakte ook veel verschil, ik heb een goed passend tuig en dat gaat gewoon het beste.
En aan de flexlijn wordt niet gegaloppeerd. Scheelt een snoekduik na elke sprint![]()
Wat hier ook helpt is de lijn om mijn middel doen (met paniekhaak!) zodat ik niet elke beweging in mijn armen voel. Ik raak daar persoonlijk sneller geïrriteerd door, dat armpje-trekken. Ik maak de 8 meter flex aan de riem en die om mijn middel. Loslopen is bij mij een privilege. Alleen los dus als hij fatsoenlijk luistert.
Martine-Tom schreef:Ben je dan niet heel snel uit balans?Nee, minder snel dan wanneer hij aan één arm trekt. Nu krijg ik het gewicht mooi van voren, midden in mijn rug.
Met Tom niet van toepassing, al trekt ie dan wekt dat nog geen indruk zeg maarMaar bij een grotere hond ben ik bang dat ik heel snel uit balans ben als ik die om mijn middel gooi...
Hope schreef:Nee, minder snel dan wanneer hij aan één arm trekt. Nu krijg ik het gewicht mooi van voren, midden in mijn rug.
Martine-Tom schreef:Ik ga het toch eens testen dan, mijn punt is dat ik artrose heb in mijn onderrug, precies waar je riem zit zeg maar. Daar een duw tegen en ik lig gewoon om en heb ook geen kracht meer...vandaar de twijfelTja het is uitproberen. Ik val heel snel als ik gewicht plotseling op 1 kant krijg. Dus trekt hij aan mijn arm, komt van die kant ook mijn heup naar voren en lig ik om. Nu komt het gewicht van voren, maak ik een kleinere pas om balans te houden en dan val ik eigenlijk nooit.
Kim_S schreef:Naar manlief luistert hij voorbeeldigDat hoor ik hier ook (vriendlief laat Tammo meestal uit omdat hij minder stress heeft met andere honden, paarden, koeien of wat je dan ook onderweg tegen kan komen en eigenlijk heel spannend is) en het ging eigenlijk heel goed met het wandelen.![]()
Ik ben die vrouw die op zaterdag ineens naar het bos wil