Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Ik ben eigenlijk niet zo van de hulpmiddelen :-\
Maar ik ga eens kijken naar een tuig met ring op de borst.
Door eelke
Acceptatie scheelt hier echt. Ik accepteer nu dat hij vooral de eerste meters heus gewoon trekt, ik ontspan daar bij, geef de ruimte, hang er een beetje aan, Joep heeft daardoor minder frustratie (ik MOET naar die grasspriet) en ontspant daardoor ook eerder. En dan probeer ik halverwege of eind van de wandeling nog eens te oefenen op het hebben van een brave hond.
Door eelke
Kim_S schreef:Hmmm. Joep is natuurlijk wel een brave Golden, en geen Etterhoun... :P

Haha :biggrin2: ik heb een Gijs, dus ik vind dat ik best wat te zeggen heb in de wereld der eigenwijze en eigenzinnige honden.

Joep is geen brave golden. Ja binnen. Buiten heeft hij echt echt echt niet eens door dat er ook nog anderen bestaan, die zit dan écht in zijn eigen wereld. Oh ja, wel brave golden eigenlijk, type zelfstandige jachthond ;) heel zelfstandig.
Door Kim_S
O dat is Atzi ook, een heul zelfstandige jachthond! Compleet met spoorzoeken!
Wat gaaf, heb ik niks voor hoeven doen :biggrin2:
Door eelke
Kim_S schreef:O dat is Atzi ook, een heul zelfstandige jachthond! Compleet met spoorzoeken!
Wat gaaf, heb ik niks voor hoeven doen :biggrin2:
Precies, gewoon het positieve er van in zien! ;)

Echt, met Joep is het hopeloos. We bestaan gewoon niet. Aan de flex blijft hij dus in de buurt omdat we dan aan hem hangen, maar los gaat hij echt zijn eigen gang. Nu ben ik ook niet het type baas die heen consequent is en er mega op traint hoor. Maar goed, het interesseert hem gewoon niet. Heb wel eens een tijd met Gijs in een greppel gelegen (want als je hond niet luistert moet je je verstoppen ofzo en dan schrikt ie en let ie daarna beter op). Volgens mij vond hij het wel best, zag hij in de verte de auto nog staan, joh ik kom wel als je hem start. We zijn wel eens een stukje weggereden, toen was hij er wel snel. Maar tussendoor, nut joh, loop jij je rondje maar, zien we elkaar bij de auto.

Ik train er wel op hoor, en wat vooral werkt is zorgen dat je zelf geen kracht gebruikt, en zorgt dat we beide ontspannen zijn. Dan kunnen we een soort van van elkaar accepteren dat Joep altijd iets harder wil, of juist iets langer ergens wil snuffelen, en dat ik het liefst gewoon op eenzelfde tempo wil lopen (ipv rennen en stilstaan en rennen en stilstaan).
Door Kim_S
Ik moet gewoon erg aan het idee wennen dat het een eigenwijs stuk vreten is zonder een greintje "will to please" :biggrin2: Hij doet het niet expres natuurlijk.

En ik vind het erg lastig dat ik te weinig tijd heb om goed te trainen. Maar daar kan die hond ook niks aan doen natuurlijk.

Eens kijken of een lange lijn een beetje werkt. Ik durf hem echt niet los te laten met al die fazanten, hazen en reeën hier... :(
Door Martine-Tom
Kim_S schreef:Ik moet gewoon erg aan het idee wennen dat het een eigenwijs stuk vreten is zonder een greintje "will to please" :biggrin2: Hij doet het niet expres natuurlijk.

En ik vind het erg lastig dat ik te weinig tijd heb om goed te trainen. Maar daar kan die hond ook niks aan doen natuurlijk.

Eens kijken of een lange lijn een beetje werkt. Ik durf hem echt niet los te laten met al die fazanten, hazen en reeën hier... :(
He een lopend buffet :biggrin2:
Door Martine-Tom
Kim_S schreef:Dat is Atzi zijn tekst :biggrin2:
Is dat niet meer "tr*t laat me los!!!" ;D ;D ;D
Door Charlie Angel
Het is een fase Kim. ::) :biggrin2: :biggrin2:
En je krijgt er zoveel voor terug!

Maar is snap dat het irritant is hoor Kim, zeker omdat je ook door je drukke baan er niet altijd tijd voor hebt. Doet manlief dit ook heel consequent?
Door Kim_S
Naar manlief luistert hij voorbeeldig >:(

Ik ben die vrouw die op zaterdag ineens naar het bos wil ::)
Door Kim_S
Martine-Tom schreef:Is dat niet meer "tr*t laat me los!!!" ;D ;D ;D
Hij wisselt het af :biggrin2:
Door eelke
Kim_S schreef:Ik moet gewoon erg aan het idee wennen dat het een eigenwijs stuk vreten is zonder een greintje "will to please" :biggrin2: Hij doet het niet expres natuurlijk.

Joh een 8 meter flex is toch ook wel oké? Hier hebben ze het maar te doen met een 5 meter flex hoor. Accepteren en ontspannen was hier echt de clue. Het is niet anders, je kunt niet alles hebben ;) geen will to please zal zeker wennen zijn, maar beide plezier hebben in het wandelen is toch het belangrijkst. Dus eens kijken waarom Atz nou trekt is ook wel een goede denk ik. Bij Joep was dat omdat hij het idee heeft dat hij anders wat te kort komt, dus proberen we hem dat juist te geven, die ruimte en dat vertrouwen. Dat helpt. Mijn vriend heeft bv, als Joep ergens aan snuffelt, de neiging hem mee te trekken/roepen als Joep een meter achter is. Dat hoort absoluut niet, want Joep mag gewoon de 5 meter ruimte hebben die hij aan de flex heeft. Kan dat niet omdat we bv iemand passeren of langs een weg lopen, dan moet hij volgen. Dat is dan duidelijker. Dan trekt hij ook nog wel wat hoor.

Oh en als we ergens heen gaan waar ik het bij voorbaat al weer, doe ik er een gewone lijn aan die ik via een lus langs zijn borst laat lopen. Dan kan ik bij zijn schouders sturen, en de lus desnoods heel laag laten zakken waardoor hij de ruimte bij zijn poten niet meer heeft, dat gaat trekken ook niet zo goed.

Ik zocht een foto maar ik krijg m niet gevonden.
Door Charlie Angel
Kim_S schreef:Naar manlief luistert hij voorbeeldig >:(

Ik ben die vrouw die op zaterdag ineens naar het bos wil ::)

Oh oeps, sorry i asked. :-X :-X

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Gaat wel goedkomen hoor Kim, gewoon volhouden. Over een jaar lach je er om. :sofa:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door