Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
eelke schreef: do 10 dec 2020, 16:53 Bedankt, nu zit ik met Belgie van Het Goede Doel in mijn hoofd ;)

Met z'n allen naar Pluto dan maar?
;D ;D .....ligt er aan welk vaccin ik dan krijg :biggrin2:

....o jé, Pluto....hondennaam....krijgen we dan lekker een DHP+L4+kennelhoest+rabies aanbevolen ::)
dinky89 schreef: do 10 dec 2020, 12:31 Je wordt op je wenken bediend qua hoe ze het willen registreren: 'Registratie nodig van wie welk coronavaccin heeft gekregen' - https://nos.nl/l/2360049

Ik maak daaruit op dat ze het nog niet weten ::)
Dat dus. De injectiestraten zijn er nog niet, er zijn nog niet genoeg mensen beschikbaar om de prikken te zetten, er zijn niet genoeg vaccins, we weten niet hoe er geregistreerd gaat worden wie wat krijgt...

Misschien moet er eens iemand komen zonder korte-termijn-visie (als het al een visie is). Sorry, maar ik word er een beetje iebel van!

Het helpt mij in elk geval niet om tot een besluit te komen wel of niet vaccineren. Mijn gezonde verstand zegt: "misschien is het niet geheel onverstandig om te doen", maar aan de andere kant zegt mijn gezonde verstand "als er nog zoveel onduidelijk is, moet er dan niet eerst meer onderzoek/regelwerk plaatsvinden"...
Laatst gewijzigd door Ronald op do 10 dec 2020, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy schreef: do 10 dec 2020, 17:51 Als je ook Basil ook leest op de vorige pagina: ook in de zorg wil bijna niemand gevaccineerd worden. Dus Ronald, ik snap het helemaal hoor, dat je niet super enthousiast bent over de hele gang van zaken :-\
Dat is niet helemaal waar ; de zorg medewerkers die ik spreek willen zich zeker wel laten vaccineren. Ligt misschien ook aan we waar werkt. En met wat voor patiënten. Een enquête onder zorgpersoneel in Nederland geeft aan dat 30% twijfelt. Dat wil zeggen 70% wil zich wel laten vaccineren.

Hier in Noorwegen gisteren een heel stuk in de krant van een arts waarom hij vindt dat zorgmedewerkers als eerste aan de beurt zouden moeten zijn. De vaccinatie bereidheid hier is denk ik nog hoger onder personeel in de zorg, maar ja, hier haalt ook 80-90% van de ziekenhuis medewerkers het gewone griepvaccin.

En verder; als de centrale registratie niet goed dreigt te gaan, heb je altijd nog de mogelijkheid om zelf goed op te letten. Desnoods maak je een foto van de eerste spuit die je krijgt, kun je altijd zelf aantonen welke herhaling je nodig hebt.
Siberienne schreef: do 10 dec 2020, 18:00 Dat is niet helemaal waar ; de zorg medewerkers die ik spreek willen zich zeker wel laten vaccineren. Ligt misschien ook aan we waar werkt. En met wat voor patiënten. Een enquête onder zorgpersoneel in Nederland geeft aan dat 30% twijfelt. Dat wil zeggen 70% wil zich wel laten vaccineren.

Hier in Noorwegen gisteren een heel stuk in de krant van een arts waarom hij vindt dat zorgmedewerkers als eerste aan de beurt zouden moeten zijn. De vaccinatie bereidheid hier is denk ik nog hoger onder personeel in de zorg, maar ja, hier haalt ook 80-90% van de ziekenhuis medewerkers het gewone griepvaccin.

En verder; als de centrale registratie niet goed dreigt te gaan, heb je altijd nog de mogelijkheid om zelf goed op te letten. Desnoods maak je een foto van de eerste spuit die je krijgt, kun je altijd zelf aantonen welke herhaling je nodig hebt.
Basil schrijft dat maar ik heb het ook van verschillende kanten vernomen. Volgens mij stond het van de week weer in de Volkskrant. Hoewel dat misschien niet de meest betrouwbare bron is :-\

Maar dat vetgedrukte.... Mmmmm...... Hoe ga ik dat mijn 81 jarige moeder uitleggen, die geen telefoon heeft en niet eens weet waar al deze verschillen over gaan :g:
Ik ga er voor het gemak van uit dat de centrale registratie geen succes gaat worden. Want ICT en overheid.
Een foto ervan maken is handig, maar dan moet je, zoals Lizzy zegt, wel fotovaardig zijn. Want er zal wel niet iemand mee mogen als de prik gezet wordt?

Moeilijk, moeilijk, moeilijk...
Lizzy schreef: do 10 dec 2020, 18:02 Mmmmm. Hoe ga ik dat mijn 81 jarige moeder uitleggen, die geen telefoon heeft en niet eens weet waar al deze verschillen over gaan :g:
Dat zij vraagt om een briefje met de naam van het vaccin en dan kan jij haar helpen. Het is niet zo heel moeilijk te achterhalen welk vaccin iemand krijgt. Of in de oproep voor de vaccinatie, daar zal het ook staan.

Natuurlijk is het prut als het niet goed geregeld wordt, zeker voor de registratie van bijwerkingen en de goede herhaal oproepen. En al helemaal voor de mensen die in een instelling verblijven.

Maar wat ik bedoel te zeggen is, kijk ook wat je zelf kunt doen. Ben creatief.
Siberienne schreef: do 10 dec 2020, 18:00 Dat is niet helemaal waar ; de zorg medewerkers die ik spreek willen zich zeker wel laten vaccineren. Ligt misschien ook aan we waar werkt. En met wat voor patiënten. Een enquête onder zorgpersoneel in Nederland geeft aan dat 30% twijfelt. Dat wil zeggen 70% wil zich wel laten vaccineren.

De informatie die ik gelezen en gehoord heb is dat 30% hem wil, 30 % hem niet wil en de rest twijfelt nog.
Lizzy schreef: do 10 dec 2020, 18:02 Basil schrijft dat maar ik heb het ook van verschillende kanten vernomen. Volgens mij stond het van de week weer in de Volkskrant. Hoewel dat misschien niet de meest betrouwbare bron is :-\

Maar dat vetgedrukte.... Mmmmm...... Hoe ga ik dat mijn 81 jarige moeder uitleggen, die geen telefoon heeft en niet eens weet waar al deze verschillen over gaan :g:
Het was bv bij het rtl nieuws afgelopen dinsdag om half 8 (de hond op de achtergrond in dat filmpje is ook een vriendin van Joep, we hebben bekende vrienden).
Siberienne schreef: do 10 dec 2020, 18:05 Dat zij vraagt om een briefje met de naam van het vaccin en dan kan jij haar helpen. Het is niet zo heel moeilijk te achterhalen welk vaccin iemand krijgt. Of in de oproep voor de vaccinatie, daar zal het ook staan.

Natuurlijk is het prut als het niet goed geregeld wordt, zeker voor de registratie van bijwerkingen en de goede herhaal oproepen. En al helemaal voor de mensen die in een instelling verblijven.

Maar wat ik bedoel te zeggen is, kijk ook wat je zelf kunt doen. Ben creatief.
Achterhalen van de producent/ontwikkelaar zal inderdaad niet zo moeilijk zijn. Welke batch zal niet altijd even makkelijk zijn omdat dit niet altijd op het flesje staat maar soms alleen op een doos van 1000 flesjes die over verschillende locaties worden verspreid. Dat was volgens de WHO in deze situatie voldoende.
Een enquête onder zorgpersoneel in Nederland geeft aan dat 30% twijfelt. Dat wil zeggen 70% wil zich wel laten vaccineren.
Ik heb de enquête niet gezien, maar als 30% twijfelt, betekent dat mi dat de andere 70% zeker is. En dat kan dan toch nog betekenen dat die 70% zich wel of niet laten vaccineren?
Ik werk in de ouderenzorg en op verschillende afdelingen.
Heb tot nu toe nog geen collega's gesproken die zich willen laten vaccineren.
Vooral jongere collega's maken zich zorgen over de bijwerkingen op lange termijn.
Sommige dreigen zelfs te stoppen in de zorg als ze de vaccinatie willen verplichten .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door