pearlsofpassion schreef: ↑vr 06 mar 2020, 16:56 Maar dat gaat over China, die markten. Daar heeft een partij in NL toch helemaal niets mee te maken?Ik denk dat uitbraken van alle tijden zijn en dat ze op zich meer te maken hebben met de mate van contact dan met hoe er met dieren omgegaan wordt.
En dat ze varkens in NL zo behandelen is ook schandalig, zeer zeker. Maar heeft met uitbraken van ziektes niets te maken.
Ik moet weer denken aan een geval waarbij iemand doodziek was geworden van een bacterie van zijn hond en dat daar een zaal vol dokters instemmend zat te knikken dat het ook echt niet slim was om een lik van een hond te krijgen en dat zelfs !!!! Mensen Bestaan die hun hond in bed nemen (oh gruwel). Ik lag echt in een deuk.
Het risico de overstap van een virus naar een andere diersoort kan alleen gebeuren als het contact er is, dus het inbreken op leefterrein van dieren is de grootste risico factor. Dat er een keer dit soort epidemie zou komen werd al langer voorspeld. lezenswaardig is het boek ‘Viral Storm’ in dat opzicht.
Jij vroeg trouwens of de oorsprong al bekend is? Wat ik begrepen heb meest waarschijnlijk van vleermuizen. Het is geen gemuteerd mensenvirus.