Deze keer een politieke stem voor Mark Rutte, niet omdat ik hem of de VVD zo geweldig vind, maar puur om te voorkomen dat de PVV de grootste partij wordt met Wilders als premier.
Als Wilders geen bedreiging was, zou ik PvdA stemmen.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Mickie schreef:Deze keer een politieke stem voor Mark Rutte, niet omdat ik hem of de VVD zo geweldig vind, maar puur om te voorkomen dat de PVV de grootste partij wordt met Wilders als premier.
dinky89 schreef:Maar nu zijn het de moskee besturen die zelf aan de bel trekken wegens het uitoefenen van druk. Dat is in mijn ogen wezenlijk anders.Echt? Nou, dat vind ik nog eens een goede ontwikkeling!
Die besturen verzetten zich als het ware tegen de druk.
Deze christelijke partijen reageren 'gewoon' in de media wanneer het ze wordt gevraagd.
Daarnaast is dit niet het eerste wat eng is. Ook de inzet van nep accounts ( http://www.nu.nl/politiek/4461297/denk- ... -niet.html) en het zomaar neerzetten van uitspraken zoals dat allochtone ouderen eerder sterven (http://www.nu.nl/politiek/4490817/artse ... deren.html) maakt dat ik ze een enge club vindt die erg 'geniepig' politiek bedrijft. Ze doen het op zo'n geheimzinnige manier en dat is wat ik eng vind.
Het is dus hun geheimzinnige manier van handelen en het misleiden wat ik enorm eng vindt.
Anneloog schreef:Na lang wikken en wegen niet weten zweven lezen voelen en luisteren heb ik mijn besluit genomen.hihi waar BP al niet goed voor is, welkom bij de club
Ik stem op de piraten partij. In huis is het een veel besproken onderwerp. Manlief is meer rechts en denkt over pvv maar ziet ook in dat dat misschien niet gaat werken dus kijkt ook nog verder.
Ik moet toegeven in vind Rutte als spreker echt gegroeid en verbeterd afgelopen jaren. Ik sta alleen niet achter zijn partij en ik vind het jammer en dat van eigenlijk alle partijen/sprekers dat je hoort ze maar mondjes maat al die 4 jaar en nu ivm verkiezingen opeens kunnen ze wel met de burgers praten.. en ohhh ja ik voel bij vele dat er enorm naar de mond gepraat word puur voor die stem.
Ik ben van huis uit een linkse stemmer, heb vroeger in de tijd van Paul Rosenmöller groen links gestemd, daarna in de Jan Marijnissen tijd ( nadat groenlinks voor mij niet goed voelde) sp. En dit keer had ik echt moeite met me ergens goed bij voelen.
Heb kort zelfs aan d66 gedacht maar gelukkig na ook dit topic geheel gevolgd en gelezen te hebben en meer onderzoek gedaan te hebben de piraten partij gevonden en zo dus die keus gemaakt.
Ik kijk niet verder als in zijnde is mijn stem tactisch of handig en hoe moet straks de formatie gemaakt worden. Eerst maar eens zoveel mogelijk mensen naar de stembus en die uitslag afwachten. Dan komt daarna de puzzel van wie met wie en hoe.
dinky89 schreef:Inmiddels blijkt "dat de media een verkeerde indruk heeft gewekt"
Maar nu zijn het de moskee besturen die zelf aan de bel trekken wegens het uitoefenen van druk. Dat is in mijn ogen wezenlijk anders.
Die besturen verzetten zich als het ware tegen de druk.
Deze christelijke partijen reageren 'gewoon' in de media wanneer het ze wordt gevraagd.
Mickie schreef:Deze keer een politieke stem voor Mark Rutte, niet omdat ik hem of de VVD zo geweldig vind, maar puur om te voorkomen dat de PVV de grootste partij wordt met Wilders als premier.Stem wat je wilt stemmen. Ik heb de vorige verkiezingen strategisch gestemd en had er vrijwel onmiddellijk spijt van.
Mickie schreef:Deze keer een politieke stem voor Mark Rutte, niet omdat ik hem of de VVD zo geweldig vind, maar puur om te voorkomen dat de PVV de grootste partij wordt met Wilders als premier.Wilders zie ik echt geen premier worden. Al wordt hij de grootste dan nog heeft hij een andere partij nodig om een coalitie te vormen. Het aantal partijen dat zich hiervoor laat lenen is niet zo groot dat dit een meerderheid kan worden.
pluk schreef:Wilders zie ik echt geen premier worden. Al wordt hij de grootste dan nog heeft hij een andere partij nodig om een coalitie te vormen. Het aantal partijen dat zich hiervoor laat lenen is niet zo groot dat dit een meerderheid kan worden.Volgens mij is 50 Plus de enigste partij die Wilders niet uitsluit , de meerderheid van de partijen wil geen samenwerking met de PVV
Dus gewoon stemmen wat je wil!
En als je dan toch strategisch wil stemmen dan juist in de linkse hoek. Om te voorkomen dat het rechtse blok te groot wordt.
smulpaap schreef:VNL en FvD zijn er denk ik ook wel voor te porren. En van SGP kan ik me ook niet herinneren dat ze de PVV hebben uitgesloten.
Volgens mij is 50 Plus de enigste partij die Wilders niet uitsluit , de meerderheid van de partijen wil geen samenwerking met de PVV