http://www.kekmama.nl/artikel/lekker-le ... vaccineren
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Martine-Tom schreef:Niet erg inhoudelijk maar heb er wel even om moeten grinniken![]()
http://www.kekmama.nl/artikel/lekker-le ... vaccineren
Angelique schreef:Ik vind het maar een goedkoop flauw stukje. "Kijk mij eens hip en kritisch zijn" en ondertussen prediken dat die mensen die ervoor geleerd hebben het heus allemaal wel weten en dat je daar maar beter naar kan luisteren.Oh zo lees ik hem niet. Ik lees er meer gematigdheid uit, in die zin dat het goed is om jezelf te informeren maar ook niet alles wat op het inet staat is waar, door gebrek aan kennis is het lastig het in de juiste context te zetten ed. En dat is natuurlijk ook zo. Ik zie ook wel eens stukken voorbij komen met bronnen dat ik denk hmmm
Angelique schreef:Ik vind het maar een goedkoop flauw stukje. "Kijk mij eens hip en kritisch zijn" en ondertussen prediken dat die mensen die ervoor geleerd hebben het heus allemaal wel weten en dat je daar maar beter naar kan luisteren.+ 1
Martine-Tom schreef:Ja, en wat wil je hier mee zeggen?
Lizzy schreef:Ja, en wat wil je hier mee zeggen?Daarmee wil ik zeggen dat je op alles wat ik schrijf zo reageer. Prima hoor, maar ook dat gaat irriteren op den duur.
Ik vind het gewoon een irritant vervelend verhaaltje. Maar dat mag niet ofzo?
Martine-Tom schreef:Daarmee wil ik zeggen dat je op alles wat ik schrijf zo reageer. Prima hoor, maar ook dat gaat irriteren op den duur.Echt he Martine-Tom, ik heb totaal geen idee waar je het over hebt. Hoe bedoel je dat ik op alles zo reageer?
Dit is stukje is gewoon als humor bedoeld, nou heb ik er nog serieus op gereageerd toen Lique haar reactie poste, maar daar ging het mij al niet eens om. Ik vind het beeldend gewoon erg grappig. Het leven moet ook leuk zijn en niet alles hoef je zo serieus op te vatten.
Jammer dat de sfeer van ooit hier de laatste tijd steeds verder verdwijnt...
Martine-Tom schreef:Daarmee wil ik zeggen dat je op alles wat ik schrijf zo reageer. Prima hoor, maar ook dat gaat irriteren op den duur.Dit was een serieus topic toch? En ik heb wel gelezen wat je verder schreef, maar ik herken daar niet veel in. De mw gaat het over vaccins hebben, gaat een vergelijking maken met iets heel abstracts als techniek.....iets waar geen levend materiaal c.q. individu aan te pas komt en zegt vervolgens enkel over de vaccins dat de heren geleerden het met hun studies allemaal wel weten. Juist de mensen die kritisch zijn en verder willen kijken dan naar wat ze voorgekauwd krijgen zet je zo te kakken.
Dit is stukje is gewoon als humor bedoeld, nou heb ik er nog serieus op gereageerd toen Lique haar reactie poste, maar daar ging het mij al niet eens om. Ik vind het beeldend gewoon erg grappig. Het leven moet ook leuk zijn en niet alles hoef je zo serieus op te vatten.
Angelique schreef:Dit was een serieus topic toch? En ik heb wel gelezen wat je verder schreef, maar ik herken daar niet veel in. De mw gaat het over vaccins hebben, gaat een vergelijking maken met iets heel abstracts als techniek.....iets waar geen levend materiaal c.q. individu aan te pas komt en zegt vervolgens enkel over de vaccins dat de heren geleerden het met hun studies allemaal wel weten. Juist de mensen die kritisch zijn en verder willen kijken dan naar wat ze voorgekauwd krijgen zet je zo te kakken.Ja, ik durf natuurlijk niet meer + 1 te schrijven, dat begrijp je
Als we namelijk van dat laatste moeten uitgaan, dan is het maar beter onze honden plat te laten vaccineren, vol te storten met botlek en vooral een zakje RC in het voerbakje legen. Oh en vergeet geen griepprik te halen als ome dokter dat zegt.
Martine-Tom schreef:Daarmee wil ik zeggen dat je op alles wat ik schrijf zo reageer. Prima hoor, maar ook dat gaat irriteren op den duur.De vraag is voor mij wie die "sfeer" laat verdwijnen.
pluk schreef:Om dan ook maar even een duit in t zakje te doen... ik vind t geen lezenswaardig stuk+1
Ik snap haar punt wel, hoe vaak hebben we ons hier niet verbaasd over mensen die paardenribben voeren omdat er iemand had gezegd dat dat wel kan. Op facebook was het laatst populair om vitamine D te supplementen omdat Cees had gezegd dat dat goed is. Dat vind ik dus levensgevaarlijk. Dit staat voor mij gelijk aan de mensen die roepen dat je van vaccinaties autisme krijgt omdat ze dit ergens hebben gelezen.
Maar je hebt ook een groep mensen die zich wel uitgebreid inlezen in vaccinaties, niet perse voor of tegen zijn maar wel kritisch, die zich zoals Jasmijn aangeeft breder informeren. Eigenlijk wat de harde kern binnen BP doet als je op voeding, vaccineren of ontworming aankomt.
In de hele discussie die nu gaande is worden deze twee groepen op 1 hoop gegooid en dat wringt.
En die mevrouw...die zit voor mij in de eerste groep met mensen namelijk ergens een mening over hebben zonder te toetsen of je aannames wel kloppen.
en verder vind ik haar schrijfstift irritant, maar dat is mijn mening