Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Afbeelding

Hier afgelopen weekeind eindelijk kruidenbak afgemaakt van door de midden gezaagde 30/30 tegels, en inmiddels is hij al iets aangeplant met tijm bieslook lava's rozemarijn en wilde kamile ben er helemaal blij mee.
Marielle1988 schreef: Hoe doe je dat? Ik dacht slim te zijn en 4 planten neer te zetten maar nu hebrik veel te veel...

Meloen is voor mij ook nieuw. Iemand nog tips?
In blokjes snijden en per 2 courgettes in een diepvrieszakje. Kan je enkel gebruiken voor saus of soep omdat het wel redelijk nat wordt. Een drap is het niet, je ziet nog steeds de stukjes, maar ze zijn niet meer stevig. Mijn ouders eten elke dag soep, en voor de hond zijn groentenmix is het ook wel ok.
Wij hebben ook 5 struiken staan, vorig jaar hadden we een magere oogst, maar nu met de vele koemest die we omgespit hebben, gaan ze enorm goed. Elke dag heb ik 2 tot 4 courgettes.
Net als de pompoenen, heb ze nog nooit zo weten groeien.
Er zijn overigens wel soorten die je in kunt vriezen, die heb ik vorig jaar gekocht als zaadjes. En nu staat alles door elkaar  ::), maar volgens mij zat er gisteren eentje tussen. Ik was ze aan het snijden voor de soep en dit was in ene een heel ander type, veel harder, andere kleur pitjes erin, beetje andere vorm en donkerder...
Onze pompoenen zijn echt een mislukking. Echt voor veel geld zaadjes gekocht bij Vreekens maar eerst kwam er al zeker 50% niet op, en nu ze staan doen ze het erg slecht. Ze hebben veel zon, staan beschut, op bemeste grond, voldoende vochtig... Beetje jammer!
Wij hebben inmiddels ook last van ongedierte in de kolen. En niet te zuinig ook. Ik heb nog 2 spruit planten helemaal onder net gezet, de rest geef ik op. Ik laat het wel staan, laat die rupsen dan maar zich vol vreten aan de planten die ik toch niet meer kan redden. Volgend jaar ga ik iets verzinnen met heel fijn net en een slimme constructie. Dit is kansloos.

Afbeelding

Afbeelding

De tomaten gaan wel als een speer. Morgen ga ik oogsten wat dan mooi rood is en zongedroogde tomaatjes maken. Ze zeggen dat je met dit formaat tomaat niet veel over houdt, maar ach, ik heb dit staan en meneer K vindt zongedroogde tomaatjes heel lekker. Dus ik ga het gewoon proberen.

Afbeelding
Ik ga het dit jaar anders doen met de tomaten soep.

Verleden deed ik dat met water opzetten , nu niks geen water dus als ik de soep uit de vriezer pak moet er ongeveer 700 ml bij.

scheelt wel in de ruimte in mijn vriezer.

Nu al 12 pakjes soep gemaakt van 750 ml. :)
[quote="Kaela"]
Wij hebben inmiddels ook last van ongedierte in de kolen. En niet te zuinig ook. Ik heb nog 2 spruit planten helemaal onder net gezet, de rest geef ik op. Ik laat het wel staan, laat die rupsen dan maar zich vol vreten aan de planten die ik toch niet meer kan redden. Volgend jaar ga ik iets verzinnen met heel fijn net en een slimme constructie. Dit is kansloos.

1,2 en 3 augustus is het vlinderteldag. Je doet nogal je best voor de koolwitjes.
Door sella
Ik heb heel veel bloemen voor de vlinders en de bijen gezet, maar toch ben ik niet blij met alle rupsen die mijn kool opvreten.
Dus ik ga er ook iets op verzinnen. Een kleine bak ofzo met kool en daar een fijnmazig net overheen.
Dan kunnen ze hun buik rond eten aan het nectar van de bloemen, en op een ander plant hun eitjes afzetten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door