Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
pearlsofpassion schreef: ma 20 jul 2020, 23:58 Ik krijg trouwens het gevoel dat er bij ons zaken achter gehouden worden. En ik begrijp niet waarom.... :-\
Er is al minstens een week dat iedereen vraagt om dagcijfers (ook de politici, de virologen, journalisten) en toch krijgen we enkel weekcijfers te zien. Maar als je in een stijgende lijn zit, haalt zo'n weekcijfer het natuurlijk sterk omlaag ipv enkel schommelingen eruit te halen.
Hier idem. Zit je midden in een pandemie, gaan ze van dag naar weekcijfers.... Tja.... Ik snap daar dus ook echt geen hout van.
Door Kaio
Ik vraag me nog steeds af waarom er van grenzen dicht, alles dicht naar joh ga maar vooral overal op vakantie strategie is gekozen? , liefst nog met dat o zo veilige vliegtuig. Kan me daar niet aan de gedachte van belangenverstrengeling ontdoen.
Waar ik me inmiddels ook meer zorgen nog over maak is dat medicatie een probleem is. Niet corona medicatie maar voor andere zaken. Zo zijn wat diermedicaties moeilijk te krijgen ivm grondstofschaarste , ook mensen medicatie van mijn man moeten ze nu zien te kijken of ze het ergens nog kunnen krijgen :o . Daar hoor ik men niet over, wat als het levensbelangrijke medicatie betreft? :-\

En ik zei het al met verplichte mondkapjes verlies je automatisch de afstand, heb ik althans hier gemerkt. En dan nog is het er moeilijk om zo langdurig te leven, voor even gaat wel, maar een mens is niet gemaakt voor geen contacten te hebben. Die contacten hebben we ook nog eens nodig om ons immuun systeem op orde te houden tegen andere besmettelijke ziekten. Vraag me af of dat deze winter ook nog van invloed gaat zijn .
Door dinky89
Siberienne schreef: ma 20 jul 2020, 21:32 By the way: er is een website waar je kan zien hoe het in je eigen provincie dan wel stad/dorp is met aantallen corona gevallen. Voorzover de GGD cijfers kloppen :P

https://pletdecurve.nl

Als je op de provincie klikt krijg je de plaatsnamen
Geloof dat ik gelijk een fout er in heb kunnen ontdekken. In het overzicht per provincie staat op 13/7 de laatste besmetting in Groningen. Ik dacht gisteren al te hebben gelezen dat er 1 nieuwe besmetting was in Groningen. Klik ik de provincie Groningen open naar plaatsen dan staat op 19/7 besmetting in Groningen (en niet op 13/7). Er zit dus ergens een foutje in de tabel. En blijkbaar kunnen er dus ook weer besmettingen verdwijnen. Onder andere op 21/3 staat er bij midden groningen -3. Maar verder geeft het wel een mooi algemeen beeld ;)

Gisteren was op het nieuws dat de grootste leeftijdsgroepen waar besmettingen plaatsvinden de jongeren zijn maar daarnaast ook de 50ers. Die tweede groep verbaasd mij ook helemaal niets wanneer ik naar mijn eigen ouders kijk. Toen ik daar laatst was sloeg mijn moeder gelijk haar armen al om mij heen met de mededeling 'wij doen niet meer aan corona' ::) Komt wellicht ook omdat zij in Friesland wonen en wij in Groningen waar nauwelijks besmettingen zijn. Maar eerder sprak ik met mijn zusje en die gaf toen ook aan dat zij dat in die leeftijdscategorie tegenkomt dat die groep zich regelmatig niet aan afstandsregels houdt.
Door Kaela
Nee hoor, dat ligt niet aan de woonplaats. Mijn moeder spreekt consequent in verleden tijd over corona. En als ik zie hoeveel mensen met verkoudsheidsklachten gewoon de deur uit gaan en zelfs op reis gaan.

Dit gaat zo gewoon niet Goed komen. Zo simpel is het. Na al dat geroep van “de natuur roept ons een halt toe” en “al dat reizen moet stoppen” gaat iedereen gewoon weer zijn gang. En als dan straks iedereen weer terug komt van vakantie en het najaar voor de deur staat. Nee, dit gaat niet goed komen.
Door Siberienne
dinky89 schreef: di 21 jul 2020, 08:48 Geloof dat ik gelijk een fout er in heb kunnen ontdekken. In het overzicht per provincie staat op 13/7 de laatste besmetting in Groningen. Ik dacht gisteren al te hebben gelezen dat er 1 nieuwe besmetting was in Groningen. Klik ik de provincie Groningen open naar plaatsen dan staat op 19/7 besmetting in Groningen (en niet op 13/7). Er zit dus ergens een foutje in de tabel. En blijkbaar kunnen er dus ook weer besmettingen verdwijnen. Onder andere op 21/3 staat er bij midden groningen -3. Maar verder geeft het wel een mooi algemeen beeld ;)

Gisteren was op het nieuws dat de grootste leeftijdsgroepen waar besmettingen plaatsvinden de jongeren zijn maar daarnaast ook de 50ers. Die tweede groep verbaasd mij ook helemaal niets wanneer ik naar mijn eigen ouders kijk. Toen ik daar laatst was sloeg mijn moeder gelijk haar armen al om mij heen met de mededeling 'wij doen niet meer aan corona' ::) Komt wellicht ook omdat zij in Friesland wonen en wij in Groningen waar nauwelijks besmettingen zijn. Maar eerder sprak ik met mijn zusje en die gaf toen ook aan dat zij dat in die leeftijdscategorie tegenkomt dat die groep zich regelmatig niet aan afstandsregels houdt.
Hij loopt een paar dagen achter, staat ook in de tekst onderin. Die negatieven zijn correcties. Sowieso corrigeert het RIVM de cijfers ook op een wat aparte manier
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/19/he ... r-a4006417

Dat je nu van dag naar weekcijfers gaat snap ik dan wel weer een beetje: bij zulke lage aantallen vertekenen cijfers ook heel snel. Een verdubbeling van 3 naar 6 is toch anders dan van 300 naar 600. Bij kleine aantallen berusten variaties vaker op toeval.

Wat ik wel erg zorgelijk vind is de inhoud van het artikel hierboven: want zo heb je dus geen goede cijfers.
Door Siberienne
Kaio schreef: di 21 jul 2020, 07:30 Ik vraag me nog steeds af waarom er van grenzen dicht, alles dicht naar joh ga maar vooral overal op vakantie strategie is gekozen? , liefst nog met dat o zo veilige vliegtuig. Kan me daar niet aan de gedachte van belangenverstrengeling ontdoen.
Waar ik me inmiddels ook meer zorgen nog over maak is dat medicatie een probleem is. Niet corona medicatie maar voor andere zaken. Zo zijn wat diermedicaties moeilijk te krijgen ivm grondstofschaarste , ook mensen medicatie van mijn man moeten ze nu zien te kijken of ze het ergens nog kunnen krijgen :o . Daar hoor ik men niet over, wat als het levensbelangrijke medicatie betreft? :-\

En ik zei het al met verplichte mondkapjes verlies je automatisch de afstand, heb ik althans hier gemerkt. En dan nog is het er moeilijk om zo langdurig te leven, voor even gaat wel, maar een mens is niet gemaakt voor geen contacten te hebben. Die contacten hebben we ook nog eens nodig om ons immuun systeem op orde te houden tegen andere besmettelijke ziekten. Vraag me af of dat deze winter ook nog van invloed gaat zijn .
belangenverstrengeling als in een andere afweging van verschillende belangen. De gezondheidseffecten van armoede zijn ook enorm. En dat dreigt echt wel in de landen die van toerisme afhankelijk zijn.

Ik kijk ook wel vol verbazing naar het volop reizen en gisteren brak echt mijn klomp toen op de radio een mevrouw hoorde zeggen "Bij ons in Parijs is nog volop corona, zo lekker dat ik hier op vakantie in Bretagne nergens rekening mee hoef te houden want hier is het bijna niet." Zucht...
Door Kaio
Siberienne schreef: belangenverstrengeling als in een andere afweging van verschillende belangen. De gezondheidseffecten van armoede zijn ook enorm. En dat dreigt echt wel in de landen die van toerisme afhankelijk zijn.

Ik kijk ook wel vol verbazing naar het volop reizen en gisteren brak echt mijn klomp toen op de radio een mevrouw hoorde zeggen "Bij ons in Parijs is nog volop corona, zo lekker dat ik hier op vakantie in Bretagne nergens rekening mee hoef te houden want hier is het bijna niet." Zucht...
Dat en meer van die zaken dreigen overal al, grote stijging werkloosheid, veel bedrijven die ondanks hulp naar faillisement afstevenen, steeds meer vrouwen die maar gedwongen thuis blijven om voor de kinderen te zorgen. Heel andere ernstige zaken die altijd achter gesloten deuren plaatsvinden maar nu nog meer kans hebben. Andere ziektes die nu onderbelicht blijven etc. (ik snap dus wel wat je bedoeld, maar nog geen maand geleden was juist alles dicht om ons te "beschermen" (maar ik denk dat er gehoopt werd op kortere duur) )
Tourisme snap ik daarom, maar waarom moet dat dan direct met zoveel gereis gepaard gaan, van de ene dag op de andere? Als iedereen localer zou gaan zou er toch ook in ieder land nog voldoende tourisme zijn? (ok die paar he paella vakantie gebieden wellicht niet maar daar hebben ze nu toch sowieso weer alles gesloten)
Krijg er ook het idee van dat daardoor men het er dan ook ff van neemt voordat weer alles dicht gaat, wat ik ook snap (en heel eerlijk denk ik dat de maatschappij daar niet meer tegen zal kunnen, dus hoop dat dat niet meer gebeurd)
Door Aquillo
Kaio schreef: di 21 jul 2020, 10:48 Dat en meer van die zaken dreigen overal al, grote stijging werkloosheid, veel bedrijven die ondanks hulp naar faillisement afstevenen, steeds meer vrouwen die maar gedwongen thuis blijven om voor de kinderen te zorgen. Heel andere ernstige zaken die altijd achter gesloten deuren plaatsvinden maar nu nog meer kans hebben. Andere ziektes die nu onderbelicht blijven etc. (ik snap dus wel wat je bedoeld, maar nog geen maand geleden was juist alles dicht om ons te "beschermen" (maar ik denk dat er gehoopt werd op kortere duur) )
Tourisme snap ik daarom, maar waarom moet dat dan direct met zoveel gereis gepaard gaan, van de ene dag op de andere? Als iedereen localer zou gaan zou er toch ook in ieder land nog voldoende tourisme zijn? (ok die paar he paella vakantie gebieden wellicht niet maar daar hebben ze nu toch sowieso weer alles gesloten)
Krijg er ook het idee van dat daardoor men het er dan ook ff van neemt voordat weer alles dicht gaat, wat ik ook snap (en heel eerlijk denk ik dat de maatschappij daar niet meer tegen zal kunnen, dus hoop dat dat niet meer gebeurd)
]je opperde het eerder. belangenverstrengeling. op heel veel fronten.. maar wat vooral onder de pet is gehouden dat er zo wie zo een enorme financiele crisis gaande is. Men houdt dat tegen door wederom gewoon digitaal geld aan te maken. Overheden zitten tot diep in hun nek in de schulden. Alle aandacht is naar deze pandemie gegaan, terwijl er allerlei andere zeer belangrijke dingen worden georganiseerd.
Door Lizzy
Ik weet niet wat de oplossing is.... Maar of het nou zinvol is om alles maar los te laten.... Zitten we zo meteen weer met een overvol IC. Kijk, dat is gewoon het ergste. Dat de mensen in de zorg dan weer 600% moeten gaan geven (en voor de moeite duuzend eurootjes krijgen ::) ).
Door Kaela
hannabelgje schreef: di 21 jul 2020, 15:08 Mensen zijn ook maatregelenmoe. Dus heeft het dan zin om daaraan vast te houden? Ik denk ook dat dit niet goed gaat komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Als je maatregel moe ben, ga je stiekem naar je oma toe om haar te knuffelen. Als je met zijn allen op het vliegtuig stapt om zoals gebruikelijk cheap ass all inclusive in Turkije op elkaars lip te gaan zitten en feesten, dan ben je gewoon echt niet aan het opletten wat er in de wereld gebeurd. Op meer dan 1 vlak. Dat heeft echt helemaal niets meer met die paar suffe maatregelen die nog gelden te maken.
Door dinky89
Uiteindelijk is het gewoon enorm lastig wat 'juist' is.
Duidelijk is in ieder geval dat er nu sprake is van een significante stijging in het aantal besmettingen. Zou fijn zijn wanneer dit een wake up call is voor de mensen die zich niet aan de huidige geldende regels houden....

Daarnaast heb ik ook geluiden gehoord over mensen die vliegvakantie hadden geboekt en wel gewoon gaan 'want we zijn Nederlanders en willen niet ons geld kwijt zijn'. Nemen wel een laptop mee dat wanneer we vast komen te zitten we vanaf daar weer aan het werk kunnen ::) :-X
Door Angelique
Lizzy schreef: di 21 jul 2020, 15:05 Gek he, bijna 1000 besmettingen de afgelopen week ::)
Er wordt nu natuurlijk ook veel meer getest en dan ga je veel meer besmettingen zien dan eerder, toen er maar mondjesmaat getest werd en de mensen met alelen een snotneus of hoestje niet getest en ook niet geregistreerd werden. Niet dat dit niet om opmerkzaamheid vraagt hoor die nieuwe aantallen, maar besmettingen is wat anders dan volgelopen IC's
Door Ina
Lizzy schreef: di 21 jul 2020, 15:11 Ik weet niet wat de oplossing is.... Maar of het nou zinvol is om alles maar los te laten.... Zitten we zo meteen weer met een overvol IC. Kijk, dat is gewoon het ergste. Dat de mensen in de zorg dan weer 600% moeten gaan geven (en voor de moeite duuzend eurootjes krijgen ::) ).
Dat dus
Ik had het er met mijn huisarts vorige week over.... conlussie was dat het eigenlijk optimaal zou zijn als iedereen die de anderhalvemeter regel zat is, die wil knuffelen en doen als altijd in het ene deel van Nederland gaat wonen.

De rest, die nog bezorgd is en wel rekening houdt met afstand, hygiene en zijn medemens die eventueel patient kan worden, maar vooral ook de medemens die straks weer staat te ploeteren in het ziekenhuis, in het andere deel.

En dan mogen de 'vrijdenkenden' niet klagen en zich ziek melden....want hé, er is toch geen risico meer....sterker nog, veel vinden dat dat is er nooit geweest voor de gezonde mens :(

Helaas pindakaas werkt het niet zo .... en helaas pindakaas zullen er straks misschien weer marathons gelopen moeten worden door het zorgpersoneel

Maar ach, ik heb mijn pleziertje gehad, heb lekker gedaan wat ik wilde en had helaas vette pech tegen die ene besmette persoon aan te lopen op 'vakantie/kermis/overbevolkte kroeg/winkelstraat.....etc....'

Mijn broek blijft afzakken in ieder geval.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door