Doranto schreef: ↑vr 10 jul 2020, 09:21
Ik lees dit met verbazing! En dan krijgen burgers een boete als ze zich niet aan de regels houden.... Hoezo krom
Enerzijds wel, anderzijds ga ik wel mee met de uitleg van Sieberienne. Het is niet te doen. Zo simpel is het.
Het is bloedheet in zo'n afdeling, een mondkapje op zou echt niet te doen zijn. Ze moeten de hele tijd aan je zitten, want ze nemen continu je temperatuur en bloeddruk op, checken de wonden, helpen je omkleden. En ach, je ligt ruim 1,5 meter van je mede patiënten af, maar echt hoor, als een daarvan het heeft, dan heb je het gewoon allemaal. Want je ligt gewoon 24/7 bij elkaar in de buurt.
Los daarvan, in een ziekenhuis kom je natuurlijk veel meer tegen dan alleen corona. Het wemelt daar van de zieke mensen, met aandoeningen die besmettelijk kunnen zijn. Corona is niet het eerste en ook niet het laatste wat besmettelijk is. Elke keer wordt gezocht naar de balans tussen wat werkbaar/leefbaar is en het risico. Ik heb me niet onveilig gevoeld. Het aantal besmettingen is momenteel in NL heel laag en in Friesland nog lager. Uiteindelijk is het ook heel simpel he, als je het niet hebt, ben je ook op geen enkele wijze besmettelijk (en dan bedoel ik dat je het gewoon echt niet hebt, niet dat je het nog niet weet maar al wel besmettelijk bent).