Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

3 paprika planten 2 met paprika(atjes) eraan en de derde helemaal niets, nouja, 1 bloemetje.
De tomaten gaan lekker, nog wel groen maar er hangen er best wel veel aan. 3 soorten, vlees- tros en nog 1, kweettutnietmeerwelke.
De sla is weer opgevroten door de slakken dus dat gaat het niet meer worden dit jaar, volgend jaar nieuwe poging en slakkenvallen.
1 rode peper geoogst, er zitten nog 2 rode en 6 groene aan plant, tomaten beginnen rood te kleuren. Komkommer, aubergine en courgette bloeien, maar ik zie nog geen vrucht.  De meloen is doodgegaan.
Oja, er zitten ook 4 paprika's te wachten om geoogst te worden.
4 grote kroppen sla geoogst vandaag, knoflook hangt alweer een tijdje te drogen :)

Afbeelding
Afbeelding

De ijsbergsla gaat ook prima - heel veel cherry tomaatjes (moeten alleen nog wel rood worden)
1e paprika bloempje zit nu ook aan Nynke haar plantje (lief!)
Het meloenplantje groeit heel langzaam maar wel goed. De bonenplanten die doen boem, maar nog geen vruchten (maar die komen eraan, ik voel het aan mijn water). De suikermais doet het ook prima.
Bietjes en peentjes nog een week of 2 denk ik
En we eten om de dag een lekkere snackkomkommer, en daar komt voorlopig nog geen einde aan.
Heb alweer nieuwe sla, radijs, krulandijvie en bietjes geplant (uiteraard op andere plekken dan eerst).
had ik al verteld dat ik de knofloken geoogst had ??  :-\ :-\  Vast niet. De gewone knoflookjes zijn ultraklein  >:( :( maar de olifantenknofloken zijn van een heel leuk formaat. Heb er ook 12 broedbolletjes van geoogst, die kunnen weer in de grond in oktober en worden dan soloknofloken, 1 grote ronde teen dus  :P :P  Ik heb 1 soloknoflook geoogst, die is bijna zogroot als een tennisbal  :biggrin2: :biggrin2:

Verder had ik ruim een week geleden wat dingetjes gezaaid, maar daar komen alleen de gele bietjes en 3 Chinese koolplantjes van boven  :-\ :-\
hannabelgje schreef: Volgens mij zijn ze dan niet bevrucht en sterven ze af.
Of ze staan te vochtig. Bij dat laatste kun je wat bladeren weghalen zodat er betere verluchting is.
ben er inmiddels achter het is het komkommer mozaikvirus kan alles ruimen  :'(
Is het handiger om bij de tomaten de bladen die onder de vruchten zitten, dus gewoon aan de plant, en voor de tomaten te verwijderen? Met het risico dat er weinig overblijft maar toch? De zon kan dan beter bij de tomaatjes. Of zouden de planten dood gaan als er niet veel blad meer aanzit? En hoe doen jullie dat met bemesten? De mijnen gedijen prima op kippenmest maar moet er verder nog iets bij? Ik heb ook nog ergens bio vloeibare plantenmest of zou dat te veel van het goede zijn?
Ik heb vorige week wel aardig gesnoeid in de tomaat, maar wel zo dat er nog genoeg blad over blijft om te blijven leven.

Ik heb de tomaten eerst een keer bijgemest met koeiemest en van het weekend met een mestkorrel van ecostyle. Ik heb vooral problemen met mijn kolen, die komen stikstof tekort, die heb ik ruim bijgemest, de tomaat heb ik een beetje gegeven. Ik heb veel tomaatjes in de planten zitten en ze beginnen ook al met rood verkleuren, dus ik ben heel tevreden hoe het gaat!

Ik heb ook aardbeien in van de langwerpige balkonbakken. Die geven nu scheuten en ik wilde wel plantjes voor volgend jaar. Dus nu staan er allemaal kleine potjes op de raarste plekken om die balkonbakken heen om de scheuten in te vangen. Werkt heel goed, maar het ziet er wel wat apart uit  :biggrin2:
Kaela schreef:
Ik heb ook aardbeien in van de langwerpige balkonbakken. Die geven nu scheuten en ik wilde wel plantjes voor volgend jaar. Dus nu staan er allemaal kleine potjes op de raarste plekken om die balkonbakken heen om de scheuten in te vangen. Werkt heel goed, maar het ziet er wel wat apart uit  :biggrin2:
Oh, dat is toevallig, dat heb ik ook, zo'n lange bak met allemaal kleine potjes eromheen!  :biggrin2:
Ik heb heel veel courgettes aan de planten, maar alleen maar vrouwelijke bloemen, erg jammer! Hopelijk komen er snel weer wat mannelijke, dit is echt zonde!

De tomaatjes doen het hier ook goed, volgend jaar moet ik echt gaan dieven, 2 planten zijn nu volledig ontploft :D

De aubergine begint knoppen e krijgen, zou het zo leuk vinden als ik daar wat van zou kunnen oogsten!
Hier ook een overdaad aan courgettes en bergen tomaten aan de planten, wel groene. We hebben van alles door elkaar staan, van cherry tot coeur de boeuf. Ben benieuwd wanneer ze rijp gaan worden. Van de week tuinbonen en chinese boontjes (volgens mij gewoon sperziebonen...) geoogst. Bieten en wortelen eten we al volop en staat nog veel van. Komkommer: ik kan ze niet meer zien. Wat geven die een berg vruchten! Andijvie, krulandijvie en sla hebben we bergen van. Uien beginnen om te vallen dus dan kunnen we bijna oogsten volgen Nynke. :P
Maar er zijn ook mindere berichten  :biggrin2:: Helaas zijn de erwten/peulen voer geworden voor de fazant en haar jongen. Kolen lukt ons echt niet hoor, wordt opgevreten. Broccoli werd weer eens een boeket. De pompoenen willen ook nog niet zo goed, terwijl we dachten ze een perfecte plek te hebben gegeven... de 1e jaars aardbeien vallen tegen vind ik, maar ja, die moeten we nog een jaar gunnen schijnt.
Als experimentje staat er bleekselderij en roodlof.
En de stambonen doen aardig hun best en de prei gaat uitgeplant worden binnenkort.

Hoe is het met de champignonkwekers? Werkt het???
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door