Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
Hitam schreef: Ik heb ook maar weer wat in huis gehaald: sinasappel, bleekselderij, andijvie (hoe kom je aan spinazie in deze tijd?), peer en ik heb nog bosbessen en frambozen in de vriezer.
Bij de Lidl, in een grote zak in de koeling. Absoluut niet biologisch verantwoord en afkomstig uit verweggistan.  :D

Diepvries durfde ik niet aan met m'n oude blendertje, de nieuwe heeft een ijsblokjesstand dus ik kan ook wel eens dv spinazie proberen.  :)
Vanavond andijvie met banaan, appel,  sinaasappel, lijnzaad en gember gemaakt. Ontbijtje voor morgenochtend staat klaar.  :)
Door Martine-Tom
-Annemarie- schreef: Bij de Lidl, in een grote zak in de koeling. Absoluut niet biologisch verantwoord en afkomstig uit verweggistan.  :D

Diepvries durfde ik niet aan met m'n oude blendertje, de nieuwe heeft een ijsblokjesstand dus ik kan ook wel eens dv spinazie proberen.  :)
Vanavond andijvie met banaan, appel,  sinaasappel, lijnzaad en gember gemaakt. Ontbijtje voor morgenochtend staat klaar.  :)
Als je even een halfuurtje wacht is het blokje een poeltje water met spinazie  ;)
Door -Annemarie-
martine-tom schreef: Als je even een halfuurtje wacht is het blokje een poeltje water met spinazie  ;)
Dat had ik ook best zelf kunnen verzinnen.  :(  BlonT hè.  ;D

Maar als ik iets wil maken moet het ook meteen.  :-[
Door Anne in Zweden
sylvia schreef: Is daar een receptenboekje van?
Ik weet niet of ze al de revue is gepasseerd, maar Kristen Suzanne heeft een boekje met recepten: "Kristen Suzanne's EASY Raw Vegan Smoothies, Juices, Elixirs & Drinks". Is wel in het Engels. Ook al e-boek verkrijgbaar geloof ik op haar website (http://www.kristensraw.com)
Door tieneke
De ananas-smoothie blijft toch wel favoriet hier  :P
Vooral heel erg goed bij gewrichtsklachten maar niet vaker dan 2 keer per week.
De hele ananas zonder schil uiteraard maar met kern.
Door tieneke
Anne in Duitsland schreef: Hoe doet een mens trouwens gember door z'n smoothie? Moet neem ik aan apart worden geraspt, omdat de blender hem niet fijn genoeg maalt?
Gember is voor mij echt het matje aan gezond eten  :-X Ohwww net zeepsop  :-X
Als je een goede blender heb moet je het er zo in kunnen gooien  ;)
Door Anne in Zweden
tieneke schreef: Gember is voor mij echt het matje aan gezond eten  :-X Ohwww net zeepsop  :-X
Als je een goede blender heb moet je het er zo in kunnen gooien  ;)
Het matje aan gezond eten? Wat betekent dat...?  :-[ In ieder geval krijg ik de indruk dat het niet je favoriete ingrediënt is!  :P

Mijn blender is geen hoogvlieger mee, geloof ik. Weet het eigenlijk niet. Het apparaat waar ie op wordt geplaatst is een Bosch, maar die is al stokoud. Naja, gewoon proberen dus. En anders hebben we nog wel een hoogwaardige rasp liggen! :biggrin2:
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Hoe doet een mens trouwens gember door z'n smoothie? Moet neem ik aan apart worden geraspt, omdat de blender hem niet fijn genoeg maalt?
Dit mens heeft het met poeder geprobeerd omdat ik wilde weten of de smaak wel beviel.
Maar ik gok dat mijn blender het zo ook wel kan...ijsblokjes gingen ook goed gelukkig  :biggrin2:

Ananas vond ik ook lekker idd, ik had alleen wel de kern eruit gehaald maar dat hoeft dus neit...mooi scheelt weer werk  ;D

Enne kiwi met of zonder vachtje?
Door EllenL
martine-tom schreef: Dit mens heeft het met poeder geprobeerd omdat ik wilde weten of de smaak wel beviel.
Maar ik gok dat mijn blender het zo ook wel kan...ijsblokjes gingen ook goed gelukkig  :biggrin2:

Ananas vond ik ook lekker idd, ik had alleen wel de kern eruit gehaald maar dat hoeft dus neit...mooi scheelt weer werk  ;D

Enne kiwi met of zonder vachtje?
gemberpoeder en verse gember is niet echt te vergelijken volgens mij. Als je een stukje gember afbreekt ruik je meteen hoe het ongeveer smaakt, dat scheelt wel ;)
Ik doe kiwi altijd zonder vachtje
Door tieneke
Anne in Duitsland schreef: Het matje aan gezond eten? Wat betekent dat...?  :-[ In ieder geval krijg ik de indruk dat het niet je favoriete ingrediënt is!  :P

Mijn blender is geen hoogvlieger mee, geloof ik. Weet het eigenlijk niet. Het apparaat waar ie op wordt geplaatst is een Bosch, maar die is al stokoud. Naja, gewoon proberen dus. En anders hebben we nog wel een hoogwaardige rasp liggen! :biggrin2:
Dat ik het absoluut niet te nassen vind, ohw wat ranzig zeg die zeepsophap  :-X
Door Pauline
Is ananas zonder kern ook goed? En maximaal 2x per week..... Hmmm... ananas is Eddie's favoriet en hij kan ook wel wat voor zijn gewrichten gebruiken, dat wordt dus ananas kopen!

Alleen ananas??
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door