Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Het kriebelt nog steeds, dus hebben we nog wat vragen aan de makelaar gesteld en nog een bezichtiging gevraagd. Maar ook nog twee andere huizen gevonden waar we kunnen gaan kijken. En we gaan zaterdag sowieso de omgeving verkennen daar nog een keer. Want dan is het hopelijk wat helderder.

Ik had altijd een hekel aan Facebook maar nu is het toch wel handig. Een groep "Nederlanders in Oslo" gevonden en tips en meningen gekregen. En hulp van mijn collega's bij allerlei vragen. Dat is toch wel heel fijn. Noren zeggen continu van zichzelf dat ze niet zo aardig/vriendelijk/spraakzaam zijn maar ik merk daar weinig van ;). Ja, je gaat niet zo snel bij elkaar op de koffie, maar ach, daar kan ik wel mee leven. Afspreken om ergens te gaan wandelen lijkt me ook prima idee. (dat schijnt meer Noors te zijn).

En verder is het nu wachten op de bank, op de makelaar op de... maar we hebben allebei zoiets van "ja, we zouden daar wel willen wonen, maar als het niet doorgaat dan komt er wel wat anders'. We laten ons niet opjagen.
Door Siberienne
smulpaap schreef: wo 11 nov 2020, 20:18 Dat s zeker een mooi huis ! Maar wel veel onderhoud . Nou , rustig nadenken maar ;)
Wat mij meevalt dat in dit klimaat zo'n huis 1x in de 15 jaar geschilderd moet worden. Dan is het wel een bak geld (reken hier maar op 10 tot 15.000 euro van het schilderbedrijf) maar dan ben je wel weer even klaar.
Je kunt ook via finn.no een Let, Pool of Rus inhuren maar dan moet je wel een beetje weten hoe en wat en of ze betrouwbaar zijn. Er zijn goede en slechte. Dat is wel een ding: er zijn de laatste jaren veel huizen hier gebouwd door buitenlandse aannemers tegen bodemprijzen. Maar niet altijd van goede kwaliteit. En dan wel met mega veel isolatie & sealing volgens de laatste regels. Met als gevolg vochtproblemen.
Eigenlijk kun je soms beter een wat ouder huis hebben. Of zoals mijn collega zei "eigenlijk is een huis met een beetje tocht beter" ;D ;D

Overigens er vandaag achter gekomen dat warmtepompen hier goedkoper zijn dan in NL. Dus dat viel weer mee... ;D

En zo leren we elke dag weer bij...
Door smulpaap
Siberienne schreef: wo 11 nov 2020, 21:04 Wat mij meevalt dat in dit klimaat zo'n huis 1x in de 15 jaar geschilderd moet worden. Dan is het wel een bak geld (reken hier maar op 10 tot 15.000 euro van het schilderbedrijf) maar dan ben je wel weer even klaar.
Je kunt ook via finn.no een Let, Pool of Rus inhuren maar dan moet je wel een beetje weten hoe en wat en of ze betrouwbaar zijn. Er zijn goede en slechte. Dat is wel een ding: er zijn de laatste jaren veel huizen hier gebouwd door buitenlandse aannemers tegen bodemprijzen. Maar niet altijd van goede kwaliteit. En dan wel met mega veel isolatie & sealing volgens de laatste regels. Met als gevolg vochtproblemen.
Eigenlijk kun je soms beter een wat ouder huis hebben. Of zoals mijn collega zei "eigenlijk is een huis met een beetje tocht beter" ;D ;D

Overigens er vandaag achter gekomen dat warmtepompen hier goedkoper zijn dan in NL. Dus dat viel weer mee... ;D

Dat valt zeker mee in het Noorse klimaat ,had ik niet gedacht . En ja , het is altijd heel goed opletten met welk bedrijf je in zee gaat
Door Anne in Zweden
Wij schilderen de boel zelf. Een absolute klereklus, maar het hoeft gelukkig niet zo vaak. En als je niet wacht tot de verf gaat bladderen, hoef je ook niet zo veel af te krabben, wat het grootste en vervelendste karwei is. Het schilderen zelf valt dan wel mee. Maar die eerste keer afkrabben... :-X
Door pike
Siberienne schreef: wo 11 nov 2020, 21:04 Wat mij meevalt dat in dit klimaat zo'n huis 1x in de 15 jaar geschilderd moet worden. Dan is het wel een bak geld (reken hier maar op 10 tot 15.000 euro van het schilderbedrijf) maar dan ben je wel weer even klaar.

Volgens mij is een huis met een beetje tocht ook een stuk gezonder om in te wonen dan een rondom dichtgespoten huis...

Maar een vliegveld :nono2: ? Ik heb jaren in Purmerend gewoond, dat ligt toch echt niet pal naast Schiphol, zo'n drie kwartier met de auto. Maar wat een drama was dat met vliegtuigen. Er waren dagen dat je niet met fatsoen buiten kon zitten, zo verschrikkelig laag kwamen ze over richting landingsbaan. Je kon soms de hoofden achter de raampjes zien :-X Het was één van de redenen om er weg te gaan.
Door Hylos
Gardermoen is met 1 termimal en 3 x zo weinig passagiers een stuk(understatement) kleiner dan Schiphol. :P
Maar idd, eens goed informeren naar aanvliegroutes.
Ik vond de omgeving/klimaat daar overigens ook niet erg spannend. Maargoed het was heel druilerig, vies weer én midden januari ;D
Ik weet niet of je specifiek voor rust en natuur naar Noorwegen bent gegaan... of zoeken jullie om een andere reden in die regio?

Wat ik maar wil zeggen.. locatie vind ik duizend keer belangrijker dan woning.
Door Siberienne
Nou... we kunnen stoppen met nadenken. Vandaag belde de bank over financiën (dat dat goed komt) en vervolgens zei hij Maar ik zie dat het huis al verkocht is....

Ok, opnieuw zoeken dus....
Door smulpaap
Siberienne schreef: vr 20 nov 2020, 14:27 Nou... we kunnen stoppen met nadenken. Vandaag belde de bank over financiën (dat dat goed komt) en vervolgens zei hij Maar ik zie dat het huis al verkocht is....

Ok, opnieuw zoeken dus....
En ? Teleurgesteld ?
Door Siberienne
smulpaap schreef: vr 20 nov 2020, 17:23 En ? Teleurgesteld ?
Dat valt eigenlijk wel mee. Er zijn hier zoveel leuke huizen dat we denken ‘er komt wel iets anders op ons pad’. We hebben er veel van geleerd en wat heel grappig was, ik had een aarzeling die ik niet met meneer had besproken. En nu zei hij precies dat.

Ergens in de afgelopen jaren heb ik afgeleerd om dingen te willen forceren. Het loopt zoals het loopt en achteraf is het vaak goed.

En daarbij; ik kan hier diep ongelukkig over gaan zitten zijn maar dat verandert niks aan de situatie. Daar heb ik alleen mezelf maar mee :biggrin2:
Door smulpaap
Siberienne schreef: vr 20 nov 2020, 18:01 Dat valt eigenlijk wel mee. Er zijn hier zoveel leuke huizen dat we denken ‘er komt wel iets anders op ons pad’. We hebben er veel van geleerd en wat heel grappig was, ik had een aarzeling die ik niet met meneer had besproken. En nu zei hij precies dat.

Ergens in de afgelopen jaren heb ik afgeleerd om dingen te willen forceren. Het loopt zoals het loopt en achteraf is het vaak goed.

En daarbij; ik kan hier diep ongelukkig over gaan zitten zijn maar dat verandert niks aan de situatie. Daar heb ik alleen mezelf maar mee :biggrin2:
Je hebt gelijk hoor ;) het is wat het is
En er komt vast iets op jullie pad
Rustig aan :biggrin2:
Door Ina
Maar het positieve is dus dat de bank geen problemen heeft met jullie als klant.....dat is toch goed nieuws.

Huisje komt wel, jullie lopen vanzelf tegen een nieuw pareltje aan :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door