Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
smulpaap schreef: ↑wo 11 nov 2020, 20:18 Dat s zeker een mooi huis ! Maar wel veel onderhoud . Nou , rustig nadenken maarWat mij meevalt dat in dit klimaat zo'n huis 1x in de 15 jaar geschilderd moet worden. Dan is het wel een bak geld (reken hier maar op 10 tot 15.000 euro van het schilderbedrijf) maar dan ben je wel weer even klaar.![]()
Siberienne schreef: ↑wo 11 nov 2020, 21:04 Wat mij meevalt dat in dit klimaat zo'n huis 1x in de 15 jaar geschilderd moet worden. Dan is het wel een bak geld (reken hier maar op 10 tot 15.000 euro van het schilderbedrijf) maar dan ben je wel weer even klaar.Dat valt zeker mee in het Noorse klimaat ,had ik niet gedacht . En ja , het is altijd heel goed opletten met welk bedrijf je in zee gaat
Je kunt ook via finn.no een Let, Pool of Rus inhuren maar dan moet je wel een beetje weten hoe en wat en of ze betrouwbaar zijn. Er zijn goede en slechte. Dat is wel een ding: er zijn de laatste jaren veel huizen hier gebouwd door buitenlandse aannemers tegen bodemprijzen. Maar niet altijd van goede kwaliteit. En dan wel met mega veel isolatie & sealing volgens de laatste regels. Met als gevolg vochtproblemen.
Eigenlijk kun je soms beter een wat ouder huis hebben. Of zoals mijn collega zei "eigenlijk is een huis met een beetje tocht beter"![]()
![]()
Overigens er vandaag achter gekomen dat warmtepompen hier goedkoper zijn dan in NL. Dus dat viel weer mee...![]()
En zo leren we elke dag weer bij...
Siberienne schreef: ↑wo 11 nov 2020, 21:04 Wat mij meevalt dat in dit klimaat zo'n huis 1x in de 15 jaar geschilderd moet worden. Dan is het wel een bak geld (reken hier maar op 10 tot 15.000 euro van het schilderbedrijf) maar dan ben je wel weer even klaar.Volgens mij is een huis met een beetje tocht ook een stuk gezonder om in te wonen dan een rondom dichtgespoten huis...
Je kunt ook via finn.no een Let, Pool of Rus inhuren maar dan moet je wel een beetje weten hoe en wat en of ze betrouwbaar zijn. Er zijn goede en slechte. Dat is wel een ding: er zijn de laatste jaren veel huizen hier gebouwd door buitenlandse aannemers tegen bodemprijzen. Maar niet altijd van goede kwaliteit. En dan wel met mega veel isolatie & sealing volgens de laatste regels. Met als gevolg vochtproblemen.
Eigenlijk kun je soms beter een wat ouder huis hebben. Of zoals mijn collega zei "eigenlijk is een huis met een beetje tocht beter"![]()
![]()
Overigens er vandaag achter gekomen dat warmtepompen hier goedkoper zijn dan in NL. Dus dat viel weer mee...![]()
En zo leren we elke dag weer bij...
Siberienne schreef: ↑vr 20 nov 2020, 14:27 Nou... we kunnen stoppen met nadenken. Vandaag belde de bank over financiën (dat dat goed komt) en vervolgens zei hij Maar ik zie dat het huis al verkocht is....En ? Teleurgesteld ?
Ok, opnieuw zoeken dus....
smulpaap schreef: ↑vr 20 nov 2020, 17:23 En ? Teleurgesteld ?Dat valt eigenlijk wel mee. Er zijn hier zoveel leuke huizen dat we denken ‘er komt wel iets anders op ons pad’. We hebben er veel van geleerd en wat heel grappig was, ik had een aarzeling die ik niet met meneer had besproken. En nu zei hij precies dat.
Siberienne schreef: ↑vr 20 nov 2020, 18:01 Dat valt eigenlijk wel mee. Er zijn hier zoveel leuke huizen dat we denken ‘er komt wel iets anders op ons pad’. We hebben er veel van geleerd en wat heel grappig was, ik had een aarzeling die ik niet met meneer had besproken. En nu zei hij precies dat.Je hebt gelijk hoor
Ergens in de afgelopen jaren heb ik afgeleerd om dingen te willen forceren. Het loopt zoals het loopt en achteraf is het vaak goed.
En daarbij; ik kan hier diep ongelukkig over gaan zitten zijn maar dat verandert niks aan de situatie. Daar heb ik alleen mezelf maar mee![]()