pluk schreef:Wat gebeurde er? Ben net thuis..
Niks bijzonders joh, beetje gekrakeel over wat landelijke issuetjes ten bate van wat electoraal gewin.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pluk schreef:Niks gemist dusNah, Wilders kan niet zo goed debatteren. Hij zei ook dat we maandag gaan stemmen
pluk schreef:Wat gebeurde er? Ben net thuis..Waar ik op doelde:
Lizzy schreef:Waar ik op doelde:Er is een verschil tussen op de bank zitten twitteren, en een land besturen.
In de discussie over Turkije legde Rutte uit dat er gede-escaleerd moet worden. Waarop Wilders begon te krakelen dat Turkije al was geescaleerd en waarop Rutte zei dat leiderschap wel iets anders inhield als op de bank een beetje te gaan zitten twitteren. Iets in die geest. Ik vond het wel scherp hoe hij kakelend-zweet-lipje even terug in zijn mand stuurde.
En ik ga zeker geen VVD stemmen
dinky89 schreef:Weet je wat ik nog enger vind dan wilders? Kuzu en zijn partij denk. Hoorde vandaag dat ze via de moskee mensen onder druk zetten om op denk te stemmen want anders verloochenen ze hun afkomst+1http://www.nu.nl/politiek/4536924/vicep ... -denk.html
Uiteraard zijn ze niet bereikbaar voor commentaar, hooguit via hun eigen kanaal.
dinky89 schreef:Weet je wat ik nog enger vind dan wilders? Kuzu en zijn partij denk. Hoorde vandaag dat ze via de moskee mensen onder druk zetten om op denk te stemmen want anders verloochenen ze hun afkomsthttp://www.nu.nl/politiek/4536924/vicep ... -denk.html
Uiteraard zijn ze niet bereikbaar voor commentaar, hooguit via hun eigen kanaal.
Siberienne schreef:Ik vind dat ook eng.
En toch: het is niet wezenlijk anders dan wat er gebeurt in SGP en ChristenUnie land. Of pakweg 50 jaar geleden in katholiek nederland waar je toch echt wel geacht werd CDA te stemmen (of was het toen nog KVP?) Mijn ouders werd in de kerk ook opgeroepen om christelijk te stemmen.
Onderschat niet wat er nu nog gebeurt in fundamenteel christelijke kringen. Ook eng hoor. Daar niet van. Maar ik zie denk nog geen grote bedreiging vormen met 'tig zetels. En zo'n marginaal partijtje als Denk kan ons stelsel wel aan![]()
Angelique schreef:Je vergeet voor het gemak even het miniverschilletje dat de SGP opereerde onder Nederlandse vlag en dat kun je van haatzaaiend Erdoganlievend DENK niet zeggenIk reageerde alleen maar op het stukje van dinky over de moskeeën en trok de vergelijking door naar kerken en beïnvloeden stemgedrag.
Siberienne schreef:Ik reageerde alleen maar op het stukje van dinky over de moskeeën en trok de vergelijking door naar kerken en beïnvloeden stemgedrag.Als DENK idd pro Erdogan is en dat ook actief uitdraagt binnen de nl politiek vind ik het toch een lastige omdat je dan een ander land erin trekt en dat gdachtegoed hier propageert. In hoeverre dat zo is weet ik niet maar als dat klopt houd die vrijheid daar voor mij wel op.
We leven in een vrij land, een democratie en DENK heeft ook het recht te bestaan en hun mening te uiten. Hoe irritant ik ze ook vind. Volgens mij zijn ze nog steeds Nederlands staatsburger en mogen ze meespelen.
Van wie is de quote ook alweer, 'ik ben het niet eens met wat je zegt, maar ik zal strijden voor jouw recht om het te zeggen'
Siberienne schreef:Ik reageerde alleen maar op het stukje van dinky over de moskeeën en trok de vergelijking door naar kerken en beïnvloeden stemgedrag.Nederlandese staatburgers/turkse staatburger, waarbij ze er geen geheim van maken waar hun hart ligt. Wat spelregels betreft mogen ze meespelen, maar ik vind ze nog steeds geen vergelijk met een SGP. Zeker niet als ik vandeweek een turkse man hoorde vertellen hoe er druk gezet wordt.
We leven in een vrij land, een democratie en DENK heeft ook het recht te bestaan en hun mening te uiten. Hoe irritant ik ze ook vind. Volgens mij zijn ze nog steeds Nederlands staatsburger en mogen ze meespelen.
Van wie is de quote ook alweer, 'ik ben het niet eens met wat je zegt, maar ik zal strijden voor jouw recht om het te zeggen'
Siberienne schreef:Ik vind dat ook eng.Maar nu zijn het de moskee besturen die zelf aan de bel trekken wegens het uitoefenen van druk. Dat is in mijn ogen wezenlijk anders.
En toch: het is niet wezenlijk anders dan wat er gebeurt in SGP en ChristenUnie land. Of pakweg 50 jaar geleden in katholiek nederland waar je toch echt wel geacht werd CDA te stemmen (of was het toen nog KVP?) Mijn ouders werd in de kerk ook opgeroepen om christelijk te stemmen.
Onderschat niet wat er nu nog gebeurt in fundamenteel christelijke kringen. Ook eng hoor. Daar niet van. Maar ik zie denk nog geen grote bedreiging vormen met 'tig zetels. En zo'n marginaal partijtje als Denk kan ons stelsel wel aan![]()