Ben ik weer!
Ja, mijn kvv is zo duur omdat ik een hond heb die geen kip en geen rund mag. Dus mijn kvv is loei en loeiduur.
Ik maal in de Bomann: Eendenvleugels, konijnenrug van Nadia (de ruggengraat, buikflap en 2 niertjes). Kip zou helemaal kunnen, maar die heb ik niet goed getest wegens allergie van 1 hond en ik als de dood ben dat ik hem niet goed genoeg schoon maak.
Wat mijn grote probleem is, is dat de machine kracht mist. Dus die konijnenrug knip ik in blokjes zo groot als 1 werveltje met de snoeischaar. Het vlees kan in grote blokken er doorheen, dat is geen probleem.
De eendenvleugels gaan in stukjes van 2 bij 2 cm. Bot is het probleem niet, maar de kracht van de molen. Eendennek heb ik niet geprobeerd. Kippennek een keertje geprobeerd en die gingen er zonder te knippen door. Taai vlees kan hij ook goed aan.
Normaal zou ik zeggen eigen schuld dat ik de molen gemold heb, maar een molen die geen vlees aan kan, geen lever krijgt gemalen en waarbij het me opviel dat het al scheef in elkaar zat voordat ik er iets doorheen haalde, nee die was gewoon al scheef toen ik hem kreeg. Toen ik hem net gebruikte viel het me op dat hij vastliep op paardenvlees (ehhhh lijkt me dat je paardenvlees zonder vet, je weet wel die bijna biefstuk van Sietie normaal dus als mensen vlees maalt!!!) terwijl hij het bot toen wel nog pakte. Na 10 minuten deed hij het niet. Of eigenlijk wel, want in de achterwaarts functie maalt hij alles
Ik ga dus sparen voor de zo bejubelde Kenwood met aparte schijf. Hoewel horecamensen mij steeds zeggen dat die te duur is. Zij meenden trouwens ook dat de proficook goed zou zijn, maar dat is ie dus niet.