Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Sweet Dutchess schreef: Als jij alleen maar grof kvv fijner wilt malen , dan kan de proficook dat makkelijk,maar volgens mij las ik ook ergens dat je er eendennekken doorheen wilt doen?
Denk dat je die echt wel een flinke mep met de hamer mag geven voordat je die erin doet.

Mensen met een bomann > wat vermaal je ermee en hoe fijn knip je het voordat je het erin doet?
Eendennekken inderdaad, want die kan ik zelden gemalen krijgen hier. O, en kwartels. Ik ga het toch proberen hoor, wil het nu gewoon weten ook! :D
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op zo 10 feb 2013, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sweet Dutchess
Anne in Duitsland schreef: Eendennekken inderdaad, want die kan ik zelden gemalen krijgen hier. O, en kwartels. Ik ga het toch proberen hoor, wil het nu gewoon weten ook! :D
Ben benieuwd of jou proficook ook de eerste 10 minuten goed werkt en daarna er de brui aan geeft.
Zal wat zijn zeg, 3 proficooks in twee dagen gesloopt door de barfers  ;D
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Ik krijg ook die indruk... Op zich hoef ik er geen geiten of konijnenschouders doorheen te doen, maar dit klinkt allemaal wel erg lullig, moet ik zeggen. Ik durf hem bijna niet uit te proberen. Gelukkig heb ik hem bij Amazon gekocht, daar kun je heel simpel retourneren, dus ik ga wel een poging doen denk ik, maar ja.

Toch begrijp ik het niet. Die Moulinex van Martine, die is toch niet veel zwaarder. Waar ligt het dan aan, dat de ene machine wel bot kan malen en de andere niet?
Geloof dat de mijne 1700 watt is...

Ter vergelijk, een eendennek knip ik 4 keer in, niet eens door maar gewoon ff een halve knip erin, een kip karkas haal ik de ribben vanaf die gaan er zo doorheen en de ruggegraag weer ff 4 keer inknippen, eendkk idem.
Door Anne in Zweden
Sweet Dutchess schreef: Ben benieuwd of jou proficook ook de eerste 10 minuten goed werkt en daarna er de brui aan geeft.
Zal wat zijn zeg, 3 proficooks in twee dagen gesloopt door de barfers  ;D
Ik ook!  :biggrin2: Ga jij de jouwe terugsturen, of is ie echt te bagger om nog te retourneren?
Door Anne in Zweden
Martine-Tom schreef: Geloof dat de mijne 1700 watt is...

Ter vergelijk, een eendennek knip ik 4 keer in, niet eens door maar gewoon ff een halve knip erin, een kip karkas haal ik de ribben vanaf die gaan er zo doorheen en de ruggegraag weer ff 4 keer inknippen, eendkk idem.
Ik ben wel van plan de nekken even voor te bewerken inderdaad, of met een vleeshamer eroverheen, of even in stukjes knippen.

Die Moulinex HV8 van jou, wat voor typenummer heeft die verder? Ik heb ernaar gezocht op de Duitse google, maar er zijn verschillende types (dka24c, kda14, me606, me605, me6061 etc). Als mijn Proficook inderdaad na een halve gekookte spaghetti vastloopt, ga ik toch nog maar even verder zoeken...
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Ik ben wel van plan de nekken even voor te bewerken inderdaad, of met een vleeshamer eroverheen, of even in stukjes knippen.

Die Moulinex HV8 van jou, wat voor typenummer heeft die verder? Ik heb ernaar gezocht op de Duitse google, maar er zijn verschillende types (dka24c, kda14, me606, me605, me6061 etc). Als mijn Proficook inderdaad na een halve gekookte spaghetti vastloopt, ga ik toch nog maar even verder zoeken...
kom ik.morgen even op terug hij is nu uit logeren hihi
Door Anne in Zweden
Martine-Tom schreef: kom ik.morgen even op terug hij is nu uit logeren hihi
Wáááát?! Jij hebt een goed functionerende elektrische vleesmolen die bot kan vermalen EN STUURT DIE UIT LOGEREN?! :o :P
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Wáááát?! Jij hebt een goed functionerende elektrische vleesmolen die bot kan vermalen EN STUURT DIE UIT LOGEREN?! :o :P
Yep, en naar ik hoor heeft ie zich ook daar prima gedragen  :biggrin2:
Morgenmiddag komt ie weer thuis en na een kleine adempauze mag hij ook hier weer aan de slag met 15 kilo kipkk :biggrin2:
Door Sweet Dutchess
Anne in Duitsland schreef: Ik ook!  :biggrin2: Ga jij de jouwe terugsturen, of is ie echt te bagger om nog te retourneren?
Nee ,ik ga hem niet terug sturen.Hij maalt wel gewoon vlees en orgaan , waar hij eigenlijk ook voor gemaakt is  ;)
Ik ga wel  zoeken naar een andere .
Door Lil
Ben ik weer!

Ja, mijn kvv is zo duur omdat ik een hond heb die geen kip en geen rund mag. Dus mijn kvv is loei en loeiduur.

Ik maal in de Bomann: Eendenvleugels, konijnenrug van Nadia (de ruggengraat, buikflap en 2 niertjes). Kip zou helemaal kunnen, maar die heb ik niet goed getest wegens allergie van 1 hond en ik als de dood ben dat ik hem niet goed genoeg schoon maak.
Wat mijn grote probleem is, is dat de machine kracht mist. Dus die konijnenrug knip ik in blokjes zo groot als 1 werveltje met de snoeischaar. Het vlees kan in grote blokken er doorheen, dat is geen probleem.
De eendenvleugels gaan in stukjes van 2 bij 2 cm. Bot is het probleem niet, maar de kracht van de molen. Eendennek heb ik niet geprobeerd. Kippennek een keertje geprobeerd en die gingen er zonder te knippen door. Taai vlees kan hij ook goed aan.

Normaal zou ik zeggen eigen schuld dat ik de molen gemold heb, maar een molen die geen vlees aan kan, geen lever krijgt gemalen en waarbij het me opviel dat het al scheef in elkaar zat voordat ik er iets doorheen haalde, nee die was gewoon al scheef toen ik hem kreeg. Toen ik hem net gebruikte viel het me op dat hij vastliep op paardenvlees (ehhhh lijkt me dat je paardenvlees zonder vet, je weet wel die bijna biefstuk van Sietie normaal dus als mensen vlees maalt!!!) terwijl hij het bot toen wel nog pakte. Na 10 minuten deed hij het niet. Of eigenlijk wel, want in de achterwaarts functie maalt hij alles  ::) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik ga dus sparen voor de zo bejubelde Kenwood met aparte schijf. Hoewel horecamensen mij steeds zeggen dat die te duur is. Zij meenden trouwens ook dat de proficook goed zou zijn, maar dat is ie dus niet.
Door Anne in Zweden
Lil schreef: Ben ik weer!

Ja, mijn kvv is zo duur omdat ik een hond heb die geen kip en geen rund mag. Dus mijn kvv is loei en loeiduur.

Ik maal in de Bomann: Eendenvleugels, konijnenrug van Nadia (de ruggengraat, buikflap en 2 niertjes). Kip zou helemaal kunnen, maar die heb ik niet goed getest wegens allergie van 1 hond en ik als de dood ben dat ik hem niet goed genoeg schoon maak.
Wat mijn grote probleem is, is dat de machine kracht mist. Dus die konijnenrug knip ik in blokjes zo groot als 1 werveltje met de snoeischaar. Het vlees kan in grote blokken er doorheen, dat is geen probleem.
De eendenvleugels gaan in stukjes van 2 bij 2 cm. Bot is het probleem niet, maar de kracht van de molen. Eendennek heb ik niet geprobeerd. Kippennek een keertje geprobeerd en die gingen er zonder te knippen door. Taai vlees kan hij ook goed aan.

Normaal zou ik zeggen eigen schuld dat ik de molen gemold heb, maar een molen die geen vlees aan kan, geen lever krijgt gemalen en waarbij het me opviel dat het al scheef in elkaar zat voordat ik er iets doorheen haalde, nee die was gewoon al scheef toen ik hem kreeg. Toen ik hem net gebruikte viel het me op dat hij vastliep op paardenvlees (ehhhh lijkt me dat je paardenvlees zonder vet, je weet wel die bijna biefstuk van Sietie normaal dus als mensen vlees maalt!!!) terwijl hij het bot toen wel nog pakte. Na 10 minuten deed hij het niet. Of eigenlijk wel, want in de achterwaarts functie maalt hij alles  ::) :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik ga dus sparen voor de zo bejubelde Kenwood met aparte schijf. Hoewel horecamensen mij steeds zeggen dat die te duur is. Zij meenden trouwens ook dat de proficook goed zou zijn, maar dat is ie dus niet.
Nee, jij hebt duidelijk een maandagsmodel te pakken gehad. Als ie al geen vlees kan verwerken, dan is er echt iets anders mis.

Die aparte schijf van Kenwood, moet je die ergens bestellen? Wordt die apart gemaakt, of bestaat die al en valt die gewoon onder de accessoires?
Door Lil
Anne in Duitsland schreef: Nee, jij hebt duidelijk een maandagsmodel te pakken gehad. Als ie al geen vlees kan verwerken, dan is er echt iets anders mis.

Die aparte schijf van Kenwood, moet je die ergens bestellen? Wordt die apart gemaakt, of bestaat die al en valt die gewoon onder de accessoires?
Bij Cindy van dit forum te bestellen.  ;) Die wordt apart door haar man gemaakt/geboord.
Door Anne in Zweden
Lil schreef: Bij Cindy van dit forum te bestellen.  ;) Die wordt apart door haar man gemaakt/geboord.

Oow, soow. Ga ik in m'n achterhoofd houden, voor als mijn Proficook ook kuren blijkt te vertonen. Ik wacht op levering, kan ieder moment gaan gebeuren nu! :biggrin2:
Door Mowgli
Cindy schreef laatst wel dat de schijf wat duurder is geworden vanwege de grondstofprijs en dat er minder tijd beschikbaar is voor het produceren:
Vanaf heden gaan we het anders doen wbt het bestellen van de schijven. In vriendlief zijn huidige rooster is het nagenoeg niet mogelijk om de schijven te maken. Domweg omdat de werktuigbouwdocent ook aanwezig moet zijn ivm veiligheid, dus ze moeten al samen een tussenuur hebben, het apparaat moet vrij zijn van leerlingen en hoe verder in het schooljaar...Op dit moment betekend dat er soms alleen tijd is en dan echt maar een momentje op woensdag. Vriendlief wil van de druk af. We gaan het dus als volgt doen; hij maakt schijven als dat uitkomt en ik zet in dit topic neer zodra er schijven zijn en hoeveel er (nog) zijn.
Verder is ook het staal duurder geworden dus de schijven kosten vanaf heden € 32,50 inclusief verzendkosten.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2579514
Door Sweet Dutchess
Ik vraag me nog steeds af of het dan aan het materiaal ligt waarvan hij gemaakt is.
Roestvrij staal lijkt mij dan beter  ipv aluminium  , of lijkt dat zo maar.

De bomann is van roestvrij staal en kan duidelijk meer aan met zijn 500W dan de proficook van aluminium met 1500W.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door