Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nadia schreef: Leuk!! Spruitjes worden heul groot!
Ja, daar ben ik ook bang voor! Maar tegen de tijd dat de spruiten heel groot worden, zijn de tomaten en eerste broccoli's al weg. Dus dan moet het wel lukken. Denk ik...
keetje schreef: Heb je heel erg veel kracht nodig om die pers dicht te krijgen? Gaat mij dat lukken met mijn reumatische klauwtjes?  :biggrin2: En kan dat ook in een (binnen) houtkachel?

Heeft helemaal niets met moestuin te maken, sorry, maar je kan het wel in de moestuin doen, dat persen.  :biggrin2:
Oeps, zie 'em nu pas.  :D

Persen gaat makkelijker als je laagje voor laagje vult en meteen perst. In één keer volplempen en dan persen is best zwaar. Maar ik las ook al ergens dat je er gewoon met je voet op kan gaan staan (vermits je schoenmaat in de pers past).  8)
Kan volgens mij ook best in een binnenkachel.  :) Edit: branden hè, niet persen.  :P ;D
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op ma 23 jun 2014, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Dommmm

Wil ik bij de intratuin nieuw zaad voor bieslook en peterselie halen, neem ik 2 keer bieslook mee en geen peterselie. Heb nu gewone en knoflookbieslook. Ook leuk, maar dan moet ik ook nog even peterselie halen. Heb ook tuinkers mee genomen, dat is ook lekker!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door