Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

keetje schreef: Ik heb een zelfbestuivende kiwi, het zal allemaal wel maar dat ding staat al jaren, groeit de tuin uit en in al die jaren heb ik 1 bloemetje gehad die het niet tot kiwi gered heeft. Maar het is wel een mooie plant verder.  :biggrin2:
Ik heb hem nu het 2e jaar. Hij groeit als kool, maar idd ook geen bloemen te zien.. Idd wel een mooie plant..

Zou hij het ook in de schaduw redden? Dan bonjour ik hem uit mijn m2 bak namelijk ;)
Wij hebben een zelfbestuivende kiwi in de tuin. Hij staat er nu ca 9 of 10 jaar. Er komen wel kiwi's aan. Ze worden zo groot als een knikker en vallen er dan spontaan af. We hebben nog nooit een kiwi kunnen oogsten.
De eerste tomaat is gespot :D

De slakken hebben de rijpe aardbeien ook gevonden :(

Het klein grut doet het best goed en de eerste oogst pepers was ook super.

De pluk paprika viel ietwat tegen, maar nu zitten er heel veel bloemknoppen in dus dat belooft wat.
geen moestuin maar wel fruitstruiken en bomen...
nu hangt er een struik van de buren over de schutting... op zich geen drama maar dat kreng heeft mega veel luis!
dus 3 struiken en mn appelboom hebben luis...
nu staat t vd buurman te koop en ik ie hem al tijden niet meer... dus helaas pindakaas voor de buurman die struik van hem gaat er deels aan geloven.... maar wat dan?
heb wel spul tegen luis gekocht, zouden de struiken en boom nog te redden zijn? en kan ik daar straks het fruit nog van eten?
zijn nog nieuwe planten... dan hou ik niks over... ze geven nm al bessen ed die spuit ik er dan zo af...
denk dat ik lieveheersbeestjes en of de larven ga kopen en die los laat oid...
baal als een stekker... heel mn tuintje gaat naar de maan op deze manier
vanaalst schreef: zijn nog nieuwe planten... dan hou ik niks over... ze geven nm al bessen ed die spuit ik er dan zo af...
denk dat ik lieveheersbeestjes en of de larven ga kopen en die los laat oid...
baal als een stekker... heel mn tuintje gaat naar de maan op deze manier
een zeepsopje (afwasmiddel) maken en mee besproeien op een bewolkte dag.  :biggrin2:
vanaalst schreef: afwas/spiritus en water las ik.... en dat na 3 dagen herhalen
Klopt  :) :)  Groene zeep en spiritus werk t ook met water :)

Vandaag 2 courgetteplanten in de volle grond gezet, ik had mooi 2 plekken over na de spitskooltjes geslacht te hebben  :)
Nee. Ze staan wel zonnig, dus als de zon schijnt, krijgen ze goed zon. Maar het is de laatste dagen nou niet bepaald overdreven zonnig, dus dat is niet meer geworden dan eerder.

Op facebook werd droogtestress genoemd. Aangezien ik met de regen er van uit ging dat ze genoeg kregen, zou dat kunnen. Dus ik heb ze net in ieder geval even goed bewaterd en het aller slechtste blad eraf gehaald.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door