Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Vandaag voor het eerst sinds half maart weer een dagje op kantoor gewerkt. Dat was lekker! De big boss was er minder blij mee, die wil nog steeds zo veel mogelijk mensen thuis aan het werk. Ik mag nu wel 1 dag per week naar kantoor, maar dan moet ik wel op de lege bovenverdieping gaan zitten. Nu zat ik op de plek van een collega die met vakantie is. Ik ga ff kijken of dat voor mij een voordeel gaat zijn. Zo niet dan wordt het weer 100% thuis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door *Remy*
hannabelgje schreef: wo 01 jul 2020, 22:01 Vandaag voor het eerst sinds half maart weer een dagje op kantoor gewerkt. Dat was lekker! De big boss was er minder blij mee, die wil nog steeds zo veel mogelijk mensen thuis aan het werk. Ik mag nu wel 1 dag per week naar kantoor, maar dan moet ik wel op de lege bovenverdieping gaan zitten. Nu zat ik op de plek van een collega die met vakantie is. Ik ga ff kijken of dat voor mij een voordeel gaat zijn. Zo niet dan wordt het weer 100% thuis.

Van ons wordt juist verwacht dat we weer fulltime op het werk aanwezig zijn. Had liever jouw baas.
Door Suzanne
Dat vind ik zo apart! De richtlijn is namelijk nog steeds "werk zoveel mogelijk thuis"...
Van ons wordt aan alle kanten verwacht dat we ons aan de richtlijnen en adviezen houden, maar ik hoor verdraaid vaak dat mensen weer naar kantoor moeten komen. Zo krom als een hoepeltje. Kijk, alshet met (ruim) 1,5 meter kan en mensen het fijner vinden.. van mij mag het wel ;-) maar het is tegen de richtlijn in!

Suzanne
Het is vooral heel dom.
Als er zo 1 van je werknemers het heeft en per toeval een heleboel mensen aansteekt, ligt je bedrijf plots voor 3 maand op zijn gat.
En zieke mensen moet je zelf blijven betalen...
Ik weet niet of daar vergoedingen of verzekeringen voor zijn, zeker als je tegen de richtlijn in gehandeld hebt...
Door hannabelgje
We hebben een kantoor van twee verdiepingen en gebruiken er maar 1. De rest heeft een vaste kantoordag per week om het zo te verdelen dat er tegelijk maar weinig mensen zijn. Overal staan schermen tussen. We moeten 2 meter afstand houden. Aan een blok zit maar 1 persoon. Het is echt heel veilig op kantoor. Alle deurklinken enzo worden meerdere per dag ontsmet. Op ieder bureau staat een flesje ontsmetting voor je handen.
Boven zijn er nu ook kantoortjes gemaakt om meer afstand te creëeren. Daar heb ik er gisteren eentje van gekozen.
Sommige werkzaamheden kunnen mijn collega's niet vanuit huis en daarom gaan ze 1x per week naar kantoor.
Ik kan wel alles van huis, maar word inmiddels simpel van mijn keukentafeltje. Ik woon dan ook alleen. Zit dus ook veel alleen thuis nu. Daarom vond ik het fijn om 1 dag per week naar kantoor te gaan.

Mijn antwoord was niet tegen jou of je werkgever he Hanna. Dit is heel logisch en ook veilig.
Ik had het over werkgevers die hun werknemers vragen of verplichten fulltime terug op kantoor te werken. Terwijl daar in het merendeel van de gevallen niet eens een goede reden voor is (anders dan controle op de prestaties). Als je bepaalde dingen niet van thuis uit kan ligt dat anders.
Door hannabelgje
pearlsofpassion schreef:Mijn antwoord was niet tegen jou of je werkgever he Hanna. Dit is heel logisch en ook veilig.
Ik had het over werkgevers die hun werknemers vragen of verplichten fulltime terug op kantoor te werken. Terwijl daar in het merendeel van de gevallen niet eens een goede reden voor is (anders dan controle op de prestaties). Als je bepaalde dingen niet van thuis uit kan ligt dat anders.
Ah ok. Ja dat sommige bedrijven iedereen weer verplichten naar kantoor te komen vind ik ook onverantwoord.
Onze grote baas is erg anti thuiswerken. Dat mochten we echt nooit. Ook een kwestie van controle denk ik. Maar nu kiest ie voor onze veiligheid en dat maakt hem een fantastisch goede baas. Gisteren even met hem gesproken en hij was dus niet heel blij met mijn kantoordag maar begrijpt het wel. Dat vond ik ook erg sympathiek van hem.

Door Ina
Gelukkig is het bij ons ook nog steeds de norm om thuis te werken.....in ieder geval tot 15 september mag je kiezen wat je doet, rond die tijd gaan ze beslissen hoe verder te gaan.
Wij mogen wel naar kantoor, maar momenteel maximaal 40% bezetting.
Als je een eigen kamer hebt is het vrij eenvoudig en meld je alleen aan je baas wanneer je naar kantoor wil.... en zodra je je kamer verlaat moet je ten alle tijde een mondkapje dragen.
Zodra je een kamer deelt mag je niet tegelijk op kantoor zijn en moet je onderling overleggen wie wanneer gaat.

Eigenlijk is gebleken dat 95% van de werkzaamheden prima vanuit huis gedaan kunnen worden en we mogen nu zelfs 'onbeperkt' vanuit ons thuisland werken (veel buitenlandse collega's)

Het enige wat ze nu wel adviseren is dat zodra je de grens over gaat altijd te zorgen dat je je laptop bij je hebt, ook al ga je op vakantie
Mocht er dan ergens een onverwachtse lockdown komen, kan je gewoon vanaf daar doorwerken zonder dat het je je verlof kost.

Eigenlijk allemaal positieve keerzijdes van de hele corona-ellende

.......nu alleen nog gaan verzinnen wat ze met die enorme kantoorgebouwen gaan doen ;) , terug naar pre-corona zie ik niet gebeuren, dit is vele malen goedkoper voor de baas ;D
Door Kim_S
Onze klanten zitten echt nog niet te wachten op bezoek, dus voorlopig werk ik nog thuis. Ik vind het echt heerlijk, het scheelt me zo’n 15-20 uur per week dat ik normaal in de auto zit en nu niet. En ik zie mijn kinderen elke dag.

Heb het met mijn manager besproken, en het is de bedoeling om straks als alles weer “normaal” is, toch selectiever te zijn met welke klanten ik ga bezoeken, en wat meer vanuit huis te doen met videobellen etc.
Erg blij mee :)
Ik had bij het begin van de lockdown al gehoopt dat dit een positieve nevenwerking van de ellende zou zijn.
Ik hoop dus ook dat het meer een norm wordt. Is voor iedereen beter, als het werkzo ook goed gedaan wordt. En dan heb ik het wel over de mogelijkheid tot thuiswerken, geen verplichting. Want er zijn altijd mensen die liever op kantoor werken en iedereen is af en toe een keertje graag het huis uit.

Meneer is vandaag ook een dagje naar kantoor. Ze mogen gaan op reservatie van een lokaal waarbij vastgesteld is hoeveel mensen er binnen mogen.
Ze hebben met heel het team een zaal geboekt, zal zowat de grootste vergaderzaal zijn die er is om nu met een man of 8 in te mogen.
Tis de eerste keer sinds de lockdown dat ze elkaar terugzien, terwijl ze dat normaal 2 middagen per week doen...
Hij heeft een taart gebakken ter gelegenheid van zijn verjaardag vorige week. Ik denk dat het hem echt deugd zal doen, weer eens iedereen zien en op kantoor werken.
Door Kim_S
Voor mensen die liever op kantoor werken moet het zeker mogelijk blijven ja.

Mijn kantoor is 4,5 uur rijden enkele reis. En mijn klanten zitten door heel NL. Normaal rij ik 80.000 km per jaar, nu in 4 maanden tijd maar 2000 km ;D
Door Ina
Kim_S schreef: do 02 jul 2020, 12:40 Voor mensen die liever op kantoor werken moet het zeker mogelijk blijven ja.

Mijn kantoor is 4,5 uur rijden enkele reis. En mijn klanten zitten door heel NL. Normaal rij ik 80.000 km per jaar, nu in 4 maanden tijd maar 2000 km ;D

....en dan ben ik al blij met mijn winst van 3 kwartier per dag die ik ook nog bewust buiten de spits plande ;D

Maar serieus, als ik zie hoe onwijs veel er normaal gesproken wekelijks heen en weer gevlogen werd tussen onze verstigingen, dat was echt bizar >:(

En nu, alles via skype, team, zoom, gewoon mail of mobieltje....you name it, they use it.....en het werkt dus net zo goed.
Daarnaast alle auto bewegingen van mensen naar kantoor en terug naar huis

Al zou er straks maar de helft minder gereisd worden, dan zou dat al zo een enorme winst opleveren alleen al voor het millieu.

Het grappiste vind ik dat al die mensen die mij nooit begrepen met mijn 'halve dagen thuiswerken' nu opeens het licht hebben gezien en bijna iedereen geeft aan om straks absoluut deels thuis te blijven werken al gaat het kantoor weer volledig open :)
Voor het milieu, en de economie! Want time is money en reistijd is gewoon weggesmeten geld. Los van de reiskosten dan nog..
Ik weet niet hoe het in NL zit, maar in België, waar (voor beide partners) fulltime werken de norm is, is zowat de meest voorkomende oorzaak van langdurige werkonbekwaamheid burn-out. Echt een plaag in deze tijden. En hoe zou dat komen vragen ze zich dan af. ::)
Ik ben ervan overtuigd dat een heel deel van die burn-outs nooit waren ontstaan als er meer van thuis uit gewerkt kon worden. De balans tussen werk en privé wordt dan gewoon een heel stuk gunstiger en je wint tijd die je in je gezin/huishouden of vrije tijd (zelfs slaap) kan stoppen.
Kim_S schreef: do 02 jul 2020, 12:40 Voor mensen die liever op kantoor werken moet het zeker mogelijk blijven ja.

O jee, ben je straks in augustus wel aan vakantie toe dan? :( :P
Door Ronald
Tot de corona crisis mochten we niet thuiswerken, omdat de grote baas het niet goed vond. Inmiddels heeft de werkelijkheid zijn standpunt terdege onderuit gehaald.
Ik kan me veel beter concentreren, alleen mis ik (soms) wel de collega's. En ik mis een klankbord. Via Skype is het toch anders dan direct met iemand in de kamer.

Maar ook ik ben van mening dat straks, als alles weer een beetje normaal wordt, thuiswerken een wezenlijk onderdeel van de bedrijfsvoering gaat worden.
Toevallig ben ik deze week één dagje naar het werk geweest. Kick-off van een groot project, waarbij ik persoonlijk het prettig vind om met je mede "slachtoffers" even persoonlijk kennis te maken. Maar de rest van het contact gaat weer via Skype.

Waar ik me bij sommige collega's wel zorgen om maak, is het geestelijk welbevinden. Ik red me redelijk, maar daarvoor heb ik ook nog altijd bijna wekelijks contact met een peut. En dat heeft inmiddels zijn vruchten wel afgeworpen. Maar anderen hebben zo'n vangnet niet. En die moeten het dan helemaal zelf oplossen. Daarbij komt nog dat ik voor een organisatie werk waar het credo is "je bent toch een vent?"...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door