Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
Kim_S schreef: Papa is Wit Columbia. Mama is wel koekoek. Waarschijnlijk  ::)
Het gele kuiken heeft heel duidelijk koekoek-veertjes. Misschien dat die zwarte nog bijkleuren, of niet  :biggrin2:
Spannend, volgens de kippencalculator zouden er uni color zwarte hennen en hanen uit moeten komen en ook koekoekshanen. Dus wat die witte/gele er nou weer bijdoet  :biggrin2:

Edit: als het koekoekspatrijs is zou je dit krijgen. Komt dan meer in de richting.

50% Hennen, zwart getekend zilver vuil-columbia
50% Hanen, zwart getekend geel columbia koekoek
Laatst gewijzigd door Angelique op wo 27 aug 2014, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kim_S
Angelique schreef: Spannend, volgens de kippencalculator zouden er uni color zwarte hennen en hanen uit moeten komen en ook koekoekshanen. Dus wat die witte/gele er nou weer bijdoet  :biggrin2:

Edit: als het koekoekspatrijs is zou je dit krijgen. Komt dan meer in de richting.

50% Hennen, zwart getekend zilver vuil-columbia
50% Hanen, zwart getekend geel columbia koekoek
Kippencalculator  ???
Er gaat een wereld voor me open  :biggrin2:

De haan is wit columbia. Er lopen koekoek, meerzomig patrijs en wit columbia hennen bij. De kip die ze heeft uitgebroed is koekoek. Ik ga koekoekspatrijs ook nog even opzoeken, misschien dat de dames dat zijn ipv koekoek.
Wat leuk, kippen-genetica!  :D
Door S
Vandaag nog enkele foto's doorgestuurd gekregen van de training laatst, waaronder dit prachtige exemplaar; needless to say dat mijn dag weeral goed is haha!
Afbeelding
Door Angelique
Shanelle schreef: Vandaag nog enkele foto's doorgestuurd gekregen van de training laatst, waaronder dit prachtige exemplaar; needless to say dat mijn dag weeral goed is haha!
Afbeelding
:biggrin2: :biggrin2: Bij ei in het kwadraat  :biggrin2:
Door Angelique
Kim_S schreef: Kippencalculator  ???

KIppencalculator  8)  http://kippenjungle.nl/Overzicht.htm

De haan is wit columbia. Er lopen koekoek, meerzomig patrijs en wit columbia hennen bij. De kip die ze heeft uitgebroed is koekoek. Ik ga koekoekspatrijs ook nog even opzoeken, misschien dat de dames dat zijn ipv koekoek.
Wat leuk, kippen-genetica!  :D
Als het koekoekspatrijs is kunnen het wel allemaal kuikens van koekoeksdamesch zijn, anders is dat gele kuiken van die witte Brahm.

Ik heb best interesse in zo'n zwart kuiken, maar ze moeten wel minstens in de veren zitten, want mijn kippentuin is niet meer kleinekuikenproof, dus die ukkies zouden er nu zo uit kunnen lopen..
Door Kim_S
Angelique schreef: Als het koekoekspatrijs is kunnen het wel allemaal kuikens van koekoeksdamesch zijn, anders is dat gele kuiken van die witte Brahm.

Ik heb best interesse in zo'n zwart kuiken, maar ze moeten wel minstens in de veren zitten, want mijn kippentuin is niet meer kleinekuikenproof, dus die ukkies zouden er nu zo uit kunnen lopen..
Joh, ze mogen hier blijven tot ze groot zijn hoor! Reserveer ik een zwarte hen (neem ik aan  :biggrin2:) voor je!
Ik moet me toch eens gaan verdiepen in al die kleuren  ::)
Door Ronald
Kim_S schreef: Kippencalculator  ???
Valt wel mee hoor...
1 ei is geen ei
2 ei is een half ei
3 ei is een paasei

Dat een soort pre-kippen-calculator...  :P
Pluto schreef: Zo kan het ook! Vanmorgen 7.30u thv Beugen op de A77.
Hé! Geen water!
Door Kim_S
Ronald schreef: Valt wel mee hoor...
1 ei is geen ei
2 ei is een half ei
3 ei is een paasei

Dat een soort pre-kippen-calculator...  :P
:biggrin2:
Door Angelique
Kim_S schreef: Joh, ze mogen hier blijven tot ze groot zijn hoor! Reserveer ik een zwarte hen (neem ik aan  :biggrin2:) voor je!
Ik moet me toch eens gaan verdiepen in al die kleuren  ::)
Ik wil er dan wel 2  :biggrin2:  Nog ff een tijdje bij moeders is wel leuk natuurlijk, zowel voor kuiken als moeders. Hoe oud zijn ze nu?

Ach, die kleurtjes wordt je helemaal gek van. Hier klopte er de half van de tijd geen hout van omdat ik natuurlijk niet wist uit watvoor ouders mijn kippen kwamen.  Maar dat was niet erg, liet me graag verrassen  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door