Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik heb ook het eerste tomaatje gespot!

Mijn worteltjes die ik vorige week verpot heb, staan er weer mooi en fris bij. Vandaag heb ik bij de broccoli's en tomaten een handje mest gedaan. Geen idee wanneer dat het beste kan, maar ze groeien en bloeien dus ik dacht, die kunnen inmiddels vast wel weer wat brandstof gebruiken.
hier nog geen bloeiende tomatenplanten :-\ :-\  ik had ze echt op tijd gezaaid, verpot, buiten gezet enz.  :-\ :-\  We gaan morgen aardappeltjes oogsten, ben zo benieuwd !!  En de peultjesplanten slachten,er zitten nog een paar peultjes aan maar geen bloemetjes, dus morgen de laatste peultjes oogsten en dan kan de plant op de composthoop.
Hier wil het niet zo hoor. Mijn spinazie mislukt, mijn sla mislukt, mijn rucola doorgeschoten...
Aardbeien komen wel aan de plantjes maar de plantjes zelf blijven erg klein, en de aardbeitjes ook.

Laat ik dan maar beginnen met de hortensia's want die gaan wel goed  :D de schutting is 2 meter hoog. En de border is een zooitje van toen we de tuin aangepakt hebben, maar daar ga ik pas wat mee doen als de hortensia's uitgebloeid zijn.
Dat groene is mijn mega citroen melisse.
Afbeelding

Afbeelding

De rucola heb ik geknipt, misschien wordt het nog wat. In dat tree'tje heb ik afrikaantjes gezaaid, en in de grote bak peultjes.
Afbeelding

Deze tomaat is vannacht omgevallen en afgeknakt.
Afbeelding

Deze tomaat is een beetje raar gegroeid, maar...
Afbeelding

Er zitten tomaatjes aan!
Afbeelding

De perenboom ben ik vergeten om te kieken.
Ik ben jaloers op je mooie hortensia's.  :)

Ik zie dat jij dezelfde bakken hebt als ik hier heb staan, die speciebakken dus.

Hier hebben de slakken vannacht weer een aanval gedaan op, steeds, mijn middelste van de 3 augurkenplantjes. Ik heb er nu eischillen omheen gedaan en als dat niet lukt heb ik tegen meneer Keetje gezegd dat de bak 's nachts in de gang gaat overnachten.  :biggrin2:
Trouwens, zelfs in mijn afgesloten kasje heeft vannacht een slak over mijn nieuw ingezaaide sla, gelukkig nog niet opgekomen, gelopen. Geen idee hoe dat beest binnen gekomen is. Misschien wel onder de bak zelf waar de sla in staat. **Ik ga inspecteren.**
Nynke schreef: Wij gaan zo de aardappeltjes rooien, ben zo benieuwd !!!  Wordt vervolgd.....  ::) ::)
Vervolg:    ongeveer 2,5 kilo aardappeltjes van 5 poters  :P 

Op de plek waar de aardappels stonden gisteren 6 spitskoolplanten gezet met flink wat oude paardenmest, die stonden in de (open) koude bak te klein. Heb er wel aardig wat slakkenkorrels omheen gestrooid :-\
Nynke schreef: hier nog geen bloeiende tomatenplanten :-\ :-\  ik had ze echt op tijd gezaaid, verpot, buiten gezet enz.  :-\ :-\  We gaan morgen aardappeltjes oogsten, ben zo benieuwd !!  En de peultjesplanten slachten,er zitten nog een paar peultjes aan maar geen bloemetjes, dus morgen de laatste peultjes oogsten en dan kan de plant op de composthoop.
Als je peulen en erwtenplanten afknipt en de wortels laat zitten heb je prima mest. Er zit veel stikstof in.
Afbeelding

Linksonder de aardappels, we hebben al een zak geoogst. Lekker!
Rechtsboven twee bakken tomaten, de eerste rode zijn al gegeten.
Voor de rest potten met pepers en aardbeien.
En de briketten van oud papier die liggen te drogen. *grefo Teuni alert*  :biggrin2:

Afbeelding

De groene tomaatjes.

Zal de rest van de tuin staat er ook goed bij, zal er snel wat fotootjes van maken. Alleen de uitgezaaide spinazie is opgevreten en de rode snijbiet van vorig jaar is doorgeschoten. Maar ziet er daarom wel weer heel mooi uit.  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door