Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Vivianneb schreef: Tegenvallen met drogen bedoel je? Ik gebruik zo veel bieslook dat ik het knip en gebruik ... en hoe meer ik knip hoe beter de plant het gaat doen (niet alles wegknippen dan he...)
Ja, de smaak van de gedroogde bieslook vond ik tegenvallen. Itt peterselie en koriander, die smaakt gedroogd ook prima.
Mijn tomaatjes gaan goed! Ze waren wat pieterig van binnen naar buiten gegaan maar zijn helemaal aan het bijkomen nadat ik ze verpot had. De grootste planten hebben al bloemetjes en 1 van de honingtomaatjes ook. Ik denk wel dat ik binnenkort andere potten moet halen om ze in grote potte te planten. Nog maar even aankijken.

Verder heb ik me voorgenomen om opnieuw met mijn vierkante meter tuintje te beginnen. Wat er nu in staat, haal ik eruit. Als ik heel eerlijk ben, dan zit ik er zelfs aan te denken om 'm helemaal af te breken en 2 rechthoekige specikuipen erbij te halen. In ieder geval kuipen met randen zodat de slakken er niet overheen komen. Dat gaat nu met mijn peulen nl ook heel goed. Mijn peulenplantjes zijn alleen een tikkie verbrand door de warmte. Maar ga weer nieuwe zaaien. Het zijn eigenlijk erwtenplantjes, maar we komen niet aan de erwten toe, want de peultjes zijn veel te lekker.

De bonen doen het in mijn speciekuip ook heel goed! Ik zal vanaaf ff een foto maken.

Mijn slakkenterroristen
Afbeelding

Ik heb ze met kool en al weg gemieterd in de groencontainer. Ik heb gemerkt dat na het legen van de groencontainer ook alle slakken weg zijn, dus ik kom er op die manier goed vanaf. Ik gooi er trouwens ook wat korrels bij.
Hier kruipen de slakken zo mijn speciekuipen in hoor! En ze schuilen tegen de zon mooi onder de overstaande rand. Dus tegen slakken hoef je geen kuipen aan te schaffen.  ;)

Hier vandaag ook helemaal overnieuw begonnen, basilicum, worteltjes, bietjes, zonnebloemen (voor de pitten) sla en nog wat spul. De augurken, die lekker gingen zijn vannacht aangevallen door slakken en daar heb ik nu koperranden omgezet. Die had ik nog in de schuur liggen en daar komen slakken dus niet over. Ik zal ze leren, die glibberige krengen,..... >:(
Verdorie, zijn de slakken toch over, of onder mijn koperringen doorgekropen. Ik hoop dat het plantje het gaat redden, ik heb nu kippengrit om de plant gesrtooid bij gebrek aan scherp zand. Koffiedik hielp ook niet en nu heb ik alleen nog cacao-doppen? Is dat wat? Ik ga niet met korrels werken of bier. Alles wat leeft verdient mijn eerbied, alleen niet op mijn plantjes dus weg moeten ze.
Ik had het idee dat de slakken niet zo over overstaande rande kropen bij mij. Maar ik zal eens goed controleren. Ik kreeg nog de tip om eierschalen (grote stukken) langs de rand te steken met scherpe randen omhoog. Mss is dat wat voor jou.

Ik strooi wel korrels, maar ze leven nog steeds....
*Marga* schreef: Zo de baas is net weer thuis met 2 kilo frambozen jammie, liggen alweer koud te worden in de vriezer :)

en vanavond broccoli  van de volkstuin :)
Geweldig lijkt me dat! Al dat fruit. Maar eer zo'n struik toch eens wat vruchten gaat geven, laat staan 2 kilo  :D
Als ze blijven komen, die slakken, dan waag ik er een blikje kanon aan. Dan gaan ze tenminste in een jolige bui naar de eeuwige jachtvelden. Dan kunnen ze dus niet naar de kippen anders zijn die straalbezopen. Maargoed, ik zal eerst eens zien wat er gaat gebeuren na het strooien van het kippengrit. Dan nog een poging met die eierschalen en wie weet ben ik dan zo wanhopig dat ik een blik Kanon opentrek. :biggrin2:
Poosje terug tip gelezen op een of ander forum over ruwe schapenwol/haar om de plantjes heen tegen de slakken, die persoon had gewoon plukken uit prikkeldraad gehaald langs de dijk waar schapen grazen en de plantjes bleven slakken vrij ;)
Jee heb al 1 tomaatje(nog groen) :D
De komkommer gaat nu ook goed
De radijsjes doen het ook goed,dit is al de 2de x dat ik heb gezaaid,die komen echt goed op
Rucola en ysbergsla doen het wat minder goed,had heel de bak (in 2 delen opgedeeld) de ene helft ysbergsla en de andere helft met rucola gezaaid,maar vlak daarna kwamen toen die plensbuien :-\
In de hele bak heb ik maar 2 ysbergsla plantjes en 2 rucola plantje :( :(
Dus heb vanmiddag maar in een andere bak rucola gezaaid.
En heb maar weer opnieuw Romana mini sla in een potje gezaaid,kijken of het nu wel opkomt.
Verder maar weer opnieuw een kruidemixje(bieslook,peterselie,koriander en nog wat) gezaaid,kijken of het nu omhoog wil komen,de vorige keer kwamen er alleen een paar sprietjes op en meer niet
En  ook weer tuinkers gezaaid
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door