Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kim_S schreef: Hier gaat het slechtHeb je al eens koffiedrap geprobeerd? Er wordt gezegd dat de drap helpt tegen slakken. De drap moet je om de planten leggen. Een lijntje/cirkel om je plant moet voldoende zijn, zeggen ze tegen mij. Helaas kan ik niet vertellen of het helpt. Heb het nog niet hoeven te gebruiken. Maar ik heb een bakje met koffiedrap verzameld voor het geval dat.
Slakken hebben zo ongeveer alles wat ik gezaaid / geplant heb opgegeten
En ik had overal fijn wit zand omheen gedaan, daar kruipen ze dus gewoon overheen
O, en in 1 dag en nacht (dat ik er niet was) hebben rupsen mijn 4 kruisbessenstruiken en mijn aalbessenstruik compleet ontdaan van blad
Er staan nu nog een paar tomatenplanten, 2 courgettes, 2 komkommers en een stuk of 6 bonenplantjes. Maar die zijn allemaal nog niet echt happy.
O wacht, het enige wat wel ontzettend goed gaat zijn de aardbeien! 10 plantjes vol met al licht rood kleurende aardbeitjes
De rest gaan we maar gauw vergeten denk ik![]()
Nynke schreef: plaats je even een foto van het gebeurenNynke hier zijn de foto's:![]()
![]()
monster schreef: Ik heb een aantal schuilplaatsen voor slakken in de tuin. Vochtige potten en hout wat vergaat. 1 x per 2 dagen ga ik alle plekken af en kiep ik 30/40 slakken naast de sloot voor de eenden. Zelfs mijn hosta heeft nog blad. Werkt het beste tot nu toe. Tomaten toppen als er 5 trossen in zitten.(niet bij cherrytomaten)Hier komt een van mijn "niet gehinderd door enige kennis" vraag: wat is toppen? Dieven weet ik inmiddels, maar heb ik niet gedaan en ik zou niet weten wat ik er nu nog af zou moeten halen. Maar ik heb 2 planten en een wat lagere opbrengst maakt me niet uit. Als we ze maar wel rood krijgen (lukte vorig jaar niet, maar toen waren we ook veel later)