Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Hier geen last van mieren, wel veel naaktslakken  >:( 

Ik was zo nieuwsgierig hoe de knoflook erbij staat, dat ik er maar eentje uit de grond getrokken heb. Nog totaal geen bolvorming, lekker laten staan dus. Van deze roerbak ik de stengel wel lekker voor het avondeten, waarvoor ik nog snijbiet moet oogsten  :) :)
[quote="Nynke"]
Welke  groenten denk je dan specifiek aan ??  :-\ :-\  Ik kan me alleen maar basilicum herinneren dat dat weleens een beetje te bruin werd  :-\
[/quote]

Vooral mijn opkomende sla. Verder mijn pompoen, komkommer, courgette en tomaat. Die staan pas in de volle grond.
oké, die zijn dus nog een beetje hangerig van de verplaatsing, dan kan ik het me inderdaad voorstellen  ;) Als je dan een wit laken spant, niet te dicht boven de plantjes, zou het wel moeten lukken toch?? En 's ochtends vroeg heel veel water geven, op/in de grond en 's avonds weer lijkt mij handig  ;)
[quote="Nynke"]
oké, die zijn dus nog een beetje hangerig van de verplaatsing, dan kan ik het me inderdaad voorstellen  ;) Als je dan een wit laken spant, niet te dicht boven de plantjes, zou het wel moeten lukken toch?? En 's ochtends vroeg heel veel water geven, op/in de grond en 's avonds weer lijkt mij handig  ;)
[/quote]

dat was ik van plan ja. Zou zonde zijn om mijn gekweekte plantjes door de hete zon te verliezen. Heb net nog wat oude tentstokken gevonden. Dus het moet denk ik wel lukken om het laken mooi te spannen als een zonnescherm  :D
Door kira
Jippie, hier geen moestuin maar wel twee kweekbakken. Vandaag in elkaar gezet. Er staan sla en andijvieplantjes in. En ook verder wat gezaaid. T is helemaal nieuw voor mij, maar wel een goede reden om mee te lezen in dit topic.
Daphne
kira schreef: Jippie, hier geen moestuin maar wel twee kweekbakken. Vandaag in elkaar gezet. Er staan sla en andijvieplantjes in. En ook verder wat gezaaid. T is helemaal nieuw voor mij, maar wel een goede reden om mee te lezen in dit topic.
Daphne
Veel (lees)plezier. En veel succes met het opkweken van je plantjes.
Mijn broccoli's komen te voorschijn!

Afbeelding

Ik vind ze zo schattig!

Morgen even langs de intratuin voor nog wat potten en potgrond. Dan ga ik morgen weer eens het een en ander uitpoten en overpoten. En dan gaan we ook gaatjes boren in mijn langwerpige bakken, want dit is prut, ze stonden helemaal blank.
Kaela schreef: Mijn broccoli's komen te voorschijn!

Afbeelding

Ik vind ze zo schattig!

Morgen even langs de intratuin voor nog wat potten en potgrond. Dan ga ik morgen weer eens het een en ander uitpoten en overpoten. En dan gaan we ook gaatjes boren in mijn langwerpige bakken, want dit is prut, ze stonden helemaal blank.
Zo zien mijn bloemkooltjes er ook uit. Ik vind ze zo schattig!
Door miik
Ik ben vandaag in het moestuin walhalla geweest... en sorry, ben vergeten foto's te maken....
We hadden een verjaardag bij de broer van mn vriendje in verweggistan en die heeft een "moestuin" van 50 bij 30 meter ofzo. Niks geen saaie bedden rechttoe rechtaan, maar alles afgewisseld. Bijvoorbeeld een bed, met in het midden prachtig hoge paarse bloemen, waar de bijen af en aan vlogen en dan eromheen wat kruisbestruiken en andere bessen, ertussen wat bosjes bieten en peen, met her en der een goudsbloem (calendula) en courgette planten en pompoenen op de hoeken... en dat tig keer, met van alles en nog wat. Ik houd niet zo van verjaardagen, maar ik heb me heerlijk vermaakt met door de tuin heen struinen  :biggrin2:
Ja, ik baal nu dat ik vergeten ben om foto's te maken !
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door