Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
mijn ervaring met lever is zwaar knudde :-\ :-\ het plakt zo vreselijk aan de roosters :-X :-X :-X :-X met biologische lever is dat veel minder ::) ::)
Daphne&Jayden schreef: Wauw...jij kunt vooruit! Mocht je ooit roosters willen verkopen... ::)
Toch zonde dat je je droger hebt laten vallen en een geluk dat iemand anders er van af wilde.
Ben echt heel zuinig op mijn droger, zeker nu ik weet dat Tieneke ze niet meer verkoopt. :(
En aangezien half Barfplaats droogmachineverslaafd is, zal niemand ze willen verkopen. Stond er al van te kijken dat jouw nieuwe te koop werd aangeboden. Haha...toch wel handig he...internet op je telefoon?? ;D
Vandaar dat je die omver geschopte paddestoelen gisteren natuurlijk niet gezien hebt. :P ;D Helemaal in de wolken over nieuwe droogmachine. :D
Als ik 1,2,3 roosters wil verkopen zal ik aan je denken !!! Het was echt puuur geluk dat ik gisteren als eerste reageerde op de droogmachine die te koop stond, anders was tie vast en zeker (of voor de Vlamingen zeker en vast :biggrin2: :biggrin2:) al verkocht geweest ::) ::)
tristan schreef: Bij deze meting lagen er drie schalen in de Bomann. Eén schaal voor de helft gevuld met pepertjes. Eén lege schaal erboven en één er onder. De schalen lagen zó op elkaar gezet dat er meer ruimte tussen is, ze vallen dus niet in elkaar.

De volgende keer dat we 'em aanzetten gaat er waarschijnlijk vlees op alle schalen. Hier gaan ze altijd op de 'ventilatie-stand' dus ik zal eens meten of de temp. met een volle droger (en de schalen dus ruimer op elkaar) lager is dan met een bijna lege. ;)
Ik heb hem altijd gewoon in elkaar.. dus de "niet-ventilatiestand" om het maar zo te noemen. Gewoon vol met vleesjes, past precies.

Zou je een keer het verschil kunnen meten tussen "wel- en niet- ventilatiestand"?
Alba schreef: De tijd neemt wel iets toe maar niet dat je bij 10 roosters er 2 x zo lang over doet als bij 5 roosters dus uiteindelijk wel voordeliger. Wij hebben 2 machines gekocht (aangezien 5 roosters los even duur is) en we gebruiken dus 10 roosters op 1 machine.

Over de kipfilet: wij houden van 1 kilo van de Lidl ongeveer 300 gram over, dat is meer dan van die van de AH bv. Ik heb geen idee of uit de winkel veel duurder is maar ik vind het een fijn idee dat ik precies weet wat ermee gebeurd is. Nou trek ik zelf de streep wel bij kippennekken en pensstaafjes, die koop ik dan wel weer ::).
Dat is dan wel voordelig! Hier gaan de beloningen er echt in een hoog tempo doorheen en Misty kan "iets" niet verdragen in die worsten raakt ze aan de dunne van. Dan is dat drogen echt een ideale uitvinding.

Eens kijken wat de kipfilet kost per kilo bij de Lidl. Misschien dat ik het dan ook eens ga proberen om afwisseling te hebben.
dancingdaydream schreef: Ik heb hem altijd gewoon in elkaar.. dus de "niet-ventilatiestand" om het maar zo te noemen. Gewoon vol met vleesjes, past precies.

Zou je een keer het verschil kunnen meten tussen "wel- en niet- ventilatiestand"?
Ja hoor! *maakt notitie want heb een warrig hoofd voor dit soort dingen...... * ;)
Sinds kort heb ik nu ook een Bomann droogmachine (DR435CB), gekocht bij de Aximax.

Hij bevalt prima, maar ik vroeg me af of het normaal is dat de ventilator steeds met wisselende snelheden draait. Soms lijkt het alsof hij bijna vastloopt, maar na een seconde of 5-10 gaat hij weer 'normaal' draaien. Soms lijkt het ook even of hij een turboknop heeft, maar komt dan later weer tot rust. Is dit normaal, of staat hij nu al op het punt om het te begeven?
blackrussel schreef: Sinds kort heb ik nu ook een Bomann droogmachine (DR435CB), gekocht bij de Aximax.

Hij bevalt prima, maar ik vroeg me af of het normaal is dat de ventilator steeds met wisselende snelheden draait. Soms lijkt het alsof hij bijna vastloopt, maar na een seconde of 5-10 gaat hij weer 'normaal' draaien. Soms lijkt het ook even of hij een turboknop heeft, maar komt dan later weer tot rust. Is dit normaal, of staat hij nu al op het punt om het te begeven?
De mijne doet dat ook, maar hij droogt wel gewoon goed.
blackrussel schreef: Sinds kort heb ik nu ook een Bomann droogmachine (DR435CB), gekocht bij de Aximax.

Die hier "wisselt" ook wel eens.. Ik denk dat het het anti-oververhittingssysteem is? Zo slaat bijvoorbeeld een fan van een laptop/pc ook soms wel of niet aan terwijl hij verder altijd draait :)
Door lauraV
persoonlijk zou ik een sardine of haring fileren , denk er wel aan dat het een vette vis is die je niet helemaal droog krijgt .
sprot en spiering kun je met graat drogen die zijn zo klein....
dancingdaydream schreef: Ik heb hem altijd gewoon in elkaar.. dus de "niet-ventilatiestand" om het maar zo te noemen. Gewoon vol met vleesjes, past precies.

Vandaag met alle schalen op de ventilatiestand pepertjes en vleesreepjes in de Bomann gedroogd. Met de oventhermometer (let wel: niet zo nauwkeurig) was de temp. toch echt rond de 70 graden. :-\
Heb er niet aan gedacht om het verschil tussen wel- en niet-stand ook even te meten. :shy:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door