Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sonja
Alba schreef: Ik ben niet zwanger maar ik geef het mijn teef juist NIET na een dekking en tijdens dracht. Wel na een loopsheid als niet gedekt.
Als je het al drinkt, alleen vlak voor je zou moeten bevallen. En erna is het zeker wel goed!!
Het zet de baarmoeder aan tot 'schoonmaken', daar zit je niet op te wachten als je kindje nog veilig in mama's buik moet blijven ;).
Ik drink het ook (nog) niet, hoor. Maar overweeg het wel te gaan doen tegen het einde van de zwangerschap en daarna. En omdat er hier dames zijn die al wat verder zijn dan ik vroeg ik me af of er meer zijn die het al doen of van plan zijn te gaan doen.
Ik heb toch wel wat onderzoek gelezen waaruit bleek dat het de bevallingstijd iets kan inkorten en dat het bloedverlies en de kans op inscheuren afnamen. En dat klinkt toch niet verkeerd.
Door Alba
Sonja schreef: Ik drink het ook (nog) niet, hoor. Maar overweeg het wel te gaan doen tegen het einde van de zwangerschap en daarna. En omdat er hier dames zijn die al wat verder zijn dan ik vroeg ik me af of er meer zijn die het al doen of van plan zijn te gaan doen.
Ik heb toch wel wat onderzoek gelezen waaruit bleek dat het de bevallingstijd iets kan inkorten en dat het bloedverlies en de kans op inscheuren afnamen. En dat klinkt toch niet verkeerd.
Dat lijkt mij ook een lijstje met positieve dingen, ja! En klinkt ook logisch maar zou dus zeker pas op 't einde gaan drinken. Met honing want echt smakelijk vind ik 't niet!
Door orinake
goh persoonlijk zou ik het niet doen, toch al zeker niet om de bevallingsduur te willen verkorten....
Ik vind dat een bevalling de tijd moet krijgen die een lichaam zelf nodig heeft.
Bij Eneas heb ik medicatie gekregen om alles in gang te zetten en ik kan jullie verzekeren, dat heeft een serieuze impact op je lichaam.
Ik zou dus niets gaan drinken wat invloed heeft op die gebeurtenis.

Zowiso als je het wil drinken, vraag je gyne of vroedvrouw om zijn/haar mening. ik zou dit nooit op eigen houtje doen :s

Vandaag is het echt te warm om buiten te zitten momenteel.
Dus ja wat moet je dan doen? De troonswissel kijken op tv zeker... (we weten weer waar de belastingen naar toe gaan...)
Ondertussen doopsuikertjes verder afwerken.
En als het weer wat aangenamer word kunnen we naar buiten.
Door Sonja
Ingeleid worden lijkt me inderdaad behoorlijk heftig. Maar juist daarom zou ik graag eerst een natuurlijk middel proberen.
Ik heb het nog niet met mijn VK besproken, maar ik weet wel dat er veel VK's zijn die het adviseren. En degenen die het niet adviseren geven meestal aan dat ze zich niet zo met kruiden bezighouden en er niet echt in geloven dat het ook iets doet. Ik ben op de diverse zwangerschapssites nog geen verhalen tegen gekomen waarin het echt afgeraden werd.
De docente van de pufyoga vond het in ieder geval prima als je het wilde gaan drinken.
Door orinake
Niet te warm daar dame's?
Hier is het maar liefst 31° en ik durf dus haast niet meer buiten komen.
Deze voormiddag even naar de bank gewandeld, normaal wandel je daar amper 3min op...
Nu heb ik er bijna 10min over gedaan om daar te geraken, om dan weer zo lang onderweg te zijn om thuis te komen.
Op schaduwplekjes ff aan de kant, rusten en harde buik laten ontspannen.
Ik was doodop tegen dat ik thuis was.
We moesten nadien nog naar de winkel  (amper 5min wandelen) maar ik heb Fanne de auto laten nemen. Ik durfde echt niet tot daar wandelen.

Sinds toen niet meer buiten geweest, Fanne is nu naar de brandweer voor enkele karweitjes te doen met een collega (wespen vangen en waterputten vullen) en als hij thuis is hoop ik dat de ergste hitte wat geminderd is en we in de tuin kunnen.
Dan kunnen de kindjes nog even in het zwembad en kunnen we nadien lekker genieten van een gezellige BBQ.

ik hoop dat het dan al wat afgekoeld is boven zodat de kindjes in hun bedje kunnen.
Door Jantina
Whaaaa hebben jullie ook van die worsten vingers? Houd met deze warmte toch wel vocht vast nu hoor! Vanmorgen naar gyn geweest en jawel... Keizersnede! Volg wk weer een dagje zkhs met controle, intake anesthesioloog en intake op de verpleegafdeling.
Zo mezelf maar naar de yoga laten rijden. Hoop dat de airco beetje hoog staat daar!!!
Door Mieke L.
Sonja schreef: Ingeleid worden lijkt me inderdaad behoorlijk heftig. Maar juist daarom zou ik graag eerst een natuurlijk middel proberen.
Ik heb het nog niet met mijn VK besproken, maar ik weet wel dat er veel VK's zijn die het adviseren. En degenen die het niet adviseren geven meestal aan dat ze zich niet zo met kruiden bezighouden en er niet echt in geloven dat het ook iets doet. Ik ben op de diverse zwangerschapssites nog geen verhalen tegen gekomen waarin het echt afgeraden werd.
De docente van de pufyoga vond het in ieder geval prima als je het wilde gaan drinken.
Ik ben 2 keer ingeleid (bijna 3 keer, de 3e kwam toch nog zelf na 42 weken zwangerschap)  en zou het zeker geprobeerd hebben als ik ervan had geweten.
Door Cupcake
Ja? Al een idee wanneer ze het gaan inplannen?
Zie je er tegenop?
Jantina schreef: Whaaaa hebben jullie ook van die worsten vingers? Houd met deze warmte toch wel vocht vast nu hoor! Vanmorgen naar gyn geweest en jawel... Keizersnede! Volg wk weer een dagje zkhs met controle, intake anesthesioloog en intake op de verpleegafdeling.
Zo mezelf maar naar de yoga laten rijden. Hoop dat de airco beetje hoog staat daar!!!
Heb net al zwetend en walgend weer voor dik 6 weken vlees staat snijden, gatverdegatver.
Nog niet eerder last van gehad, maar zelfs met pauze was het eigenlijk geen doen. M'n handen en voeten zijn dik, ging bijna kotsen van de lucht en m'n buik protesteerde om de haverklap.
Voor mij is 1 ding zeker, als m'n voorraadje op is ga ik vrolijk een tijdje kvv voeren.....

( zo dat is eruit .......en lucht op....oepss )
Laatst gewijzigd door Cupcake op ma 22 jul 2013, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door orinake
Ik weeg savonds vrolijk 2.5kg meer dan in de ochtend dankzij de olifantenpootjes. Mijn handen heb ik minder last van al merk ik het wel doordat men verlovingsring en trouwring strakker zitten.
Ik mag volgende week op controle en dan zullen we ook weten of het KS word of niet.
Ik maak er niet veel van.
Heb het al eens meegemaakt en had er weinig of geen last van dus komt best goed :)
zowiso een tip: als je angsten hebt rond verdoving, pijn, wat dan ook: breng dit op voorhand ter sprake.
Dat maakt je een stuk rustiger de dag zelf :)
Door Sonja
Jantina schreef: Whaaaa hebben jullie ook van die worsten vingers? Houd met deze warmte toch wel vocht vast nu hoor! Vanmorgen naar gyn geweest en jawel... Keizersnede! Volg wk weer een dagje zkhs met controle, intake anesthesioloog en intake op de verpleegafdeling.
Ik krijg wel dikke enkels met dit weer. Verder valt het gelukkig wel mee. Ik houd sowieso al sinds het begin over m'n hele lichaam al wat meer vocht vast dan anders (vandaar dat ik de meeste kilo's ben aangekomen in het eerste trimester), maar dat is nu niet erger meer geworden, behalve dan die enkels.
Jammer dat een natuurlijke bevalling er niet in zit, maar soms is een keizersnede gewoon beter.
Door Jantina
Staat gepland voor mijn 39e week. Ik heb alleen het gevoel dat het voor die tijd spontaan op gang komt dus ben erg blij voor die tijd al de nodige intakes te doen. Ik zie er niet tegenop. Het is gewoon de beste afweging voor mijn herstel achteraf en de veiligste optie voor de baby.
Door orinake
Jantina schreef: Staat gepland voor mijn 39e week. Ik heb alleen het gevoel dat het voor die tijd spontaan op gang komt dus ben erg blij voor die tijd al de nodige intakes te doen. Ik zie er niet tegenop. Het is gewoon de beste afweging voor mijn herstel achteraf en de veiligste optie voor de baby.
wat houden die intakes allemaal in?
Bij Eowynn heb ik een geplande KS gehad (stuitligging en een dochter van 4,090kg ;)) en ik kreeg gewoon de datum dat ik smorgens moest binnenkomen en een paar uur later had ik men dochter al vast.
Geen intake gesprekken, gewoon de standaard vragenlijst die je bij elke opname krijgt (allergie/medicatiegebruik blablabla).
Shortje aan, naar de OK, ruggenprik en hup op de OK tafel.
Door Kinnie
Informatie verstrekking,  anesthesie maakt nav gesprek en controles een plan van aanpak (welke ruggenprik,  welke pijn medicatie) en een risico inschatting ed. Patiënt heeft mogelijkheid om evt wensen te bespreken
Door orinake
Decibels schreef: 'k heb medelijden met de zwangere dames met deze warmte....nog effe volhouden...het wordt minder warm zeggen ze...
hier word het niet echt minder warm :s
vandaag 'dinsdag: 32°
Woensdag: 28°
Donderdag: 27°
Vrijdag: 27°
Zaterdag: 30°
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door