Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door monster
Ik zou het vreselijk vinden om Monster binnen te houden. Ze gaat nooit vreselijk ver van huis, maarze geniet zo vanhet gevoel van vrijheid. Ze wandeld vrolijk mee als ik Lodi uitlaat en daar wordt ik heel blij van. Mijn eerste 3 katten zijnhun hele leven binnengeweest en daar heb ik altijd moeite mee gehad. De rest is altijd buitenkat geweest en toch zit er maar één verkeersslachtoffer bij. De rest is 12 jaar of ouder geworden.
Door Inouchka
pearlsofpassion schreef:

En nu ga ik waarschijnlijk nog mensen tegen hun schenen schoppen (excuses op voorhand), maar je spaart er ook dierenartskosten mee uit, met je tuin af te zetten... 

Natuurlijk rekent niemand zo, en is dat geen reden waarop je beslist om je kat al dan niet buiten te laten, maar het feit blijft wel dat je die afsluiting dus deels terugverdient over de jaren heen...
Nu kan ik op bovenstaande maar 1 ding zeggen.. Wat een onzin!!....
Als jou kat mooi veilig bij jou binnen wel 20 jaar wordt zal je uiteindelijk door de jaren heen ook naar de DA moeten gaan, want ze krijgen kwaaltjes van dit en kwaaltjes van dat en uiteraard wil jij je beste vriend van 20 jaar nog enkele jaartjes bij je willen houden, dus probeer jij in hoeverre dit mogelijk is om je kat te helpen!... Deze kosten naarmate hoe ouder de kat wordt kunnen ook serieus oplopen... Daarnaast kost zo'n omheining ook onderhoud! Als jij een degelijke omheining hebt staan, moeten onderdelen om de zoveel tijd ook vervangen worden, zodat je omheining in optimale conditie blijft...!!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Martine-Tom
Inouchka schreef: Nu kan ik op bovenstaande maar 1 ding zeggen.. Wat een onzin!!....
Als jou kat mooi veilig bij jou binnen wel 20 jaar wordt zal je uiteindelijk door de jaren heen ook naar de DA moeten gaan, want ze krijgen kwaaltjes van dit en kwaaltjes van dat en uiteraard wil jij je beste vriend van 20 jaar nog enkele jaartjes bij je willen houden, dus probeer jij in hoeverre dit mogelijk is om je kat te helpen!... Deze kosten naarmate hoe ouder de kat wordt kunnen ook serieus oplopen... Daarnaast kost zo'n omheining ook onderhoud! Als jij een degelijke omheining hebt staan, moeten onderdelen om de zoveel tijd ook vervangen worden, zodat je omheining in optimale conditie blijft...!!

Ik heb 2 rollen gaas gebruikt en een nietpistool, verder wat rvs boekplanksteunen, dus de herstelkosten zullen daarvan wel meevallen  ;)
Door hannabelgje
Kaela schreef: Ik zie het probleem van dikgedrukte niet. Kijk, het hoeft geen 30.000 euro te kosten ofzo. Maar het mag wel wat kosten. En als je het niet kan betalen, dan kan je het niet betalen. Drie keer raden waarom ik geen paard heb. Drie keer raden waarom ik maar 1 hond heb.
+1
En dat argument van het zelf in een auto rijden en het risico nemen op een ongeluk vind ik belachelijk. Als er net zoveel mensen zouden sterven in het verkeer dan katten dan zou je echt niet meer achter het stuur kruipen hoor.
Ik blijf het ook speciaal vinden dat het bij raskatten bijna altijd lukt om er binnenkatten van te maken en bij de gratis katten niet.
Door Inouchka
hannabelgje schreef: +1
En dat argument van het zelf in een auto rijden en het risico nemen op een ongeluk vind ik belachelijk. Als er net zoveel mensen zouden sterven in het verkeer dan katten dan zou je echt niet meer achter het stuur kruipen hoor.
Ik blijf het ook speciaal vinden dat het bij raskatten bijna altijd lukt om er binnenkatten van te maken en bij de gratis katten niet.
Je zegt het wel goed hierboven... BIJNA altijd lukt!! Er zullen vast niet ras katten zijn die mooi goed binnen kunnen leven, alleen is er met deze katten niet door de mens mee gerommeld!! Ik blijf er bij dat als ik mijn katten zou hebben opgehaald en alleen maar binnen zou heb gehouden, ze mijn hele huis zouden hebben vernield en daarbij ook nog een alles gingen onder zeiken en noem maar op... Sorry maar dan is mijn keuze snel gemaakt. Net zoals bij Ligaa hebben ze de keuze gaan ze buiten of blijven ze binnen.. Wanneer de zo'n schijnt gaan ze altijd naar buiten, tijdens dr winter en regenachtige dagen blijven ze voornamelijk binnen, maar ik moet ze niet langer binnenhouden dan nodig want dan gaan ze klieren...
Om maar even een voorbeeld te geven een mooi filmpje van mijn poesjes met een Hersenwerkje.. Dat ze nog maar eens zeggen dat wij onverantwoord zijn met onze katten!!!!! https://vimeo.com/121220556

Door nikèdog2000
Doranto schreef: Hoe gaat het nu met de terrorkat Rita? Al die stress is niet fijn, ik hoop dat er snel een oplossing komt.
ik loop met een blikje met spijkers voor de herrie in de straat :D :D :D
voor het geval dat!
van de week op een avond kwam ik aan lopen met de honden aan mijn kant van de stoep
kwam dat kreng ook aan mijn kant van de stoep in de voortuin van de buurvrouw zitten
achter een boompje
ik ben toen de straat over gestoken naar de anderen stoep
het is eigenlijk te gek voor woorden
Door Lizzy
Inouchka schreef: Wat ziet dat er nogal Euhm lekker dicht op elkaar geplakt uit xD zo erg als in dat filmpje zal het hier vast niet zijn...

Nou, het was meer in de trend bedoeld van "zitten wij te zeuren om een paar katten"  :biggrin2:
Door Inouchka
Lizzy schreef: Nou, het was meer in de trend bedoeld van "zitten wij te zeuren om een paar katten"  :biggrin2:
Oooooh... Helemaal met je eens :D

Door doranto
Die zien er overigens allemaal wel heel vriendelijk uit. Dat is bij de kat waar Rita het over heeft wel anders denk ik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door