Sjips, Barneveld? Ligt hier 19 kilometer vandaan.Daar gaan we weer.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: Shit, nee heJa gut nou, als je erop googled lees je dat er vorige maand ook een "gevalletje" is geweest in hetzelfde gebied en daar hebben we niks over gehoord. Ook raar dat het in het ene artikel over het hoog-pathogene h7n7 hebben en het volgende bericht over het laag-pathogene h7n7..... Wat is het nou.![]()
![]()
![]()
Doranto schreef:Ik zie in dat bericht niets over particulieren staan, of kijk ik er overheen?k
Doranto schreef:Ik zie in dat bericht niets over particulieren staan, of kijk ik er overheen?
Angelique schreef:kMaar ik ga het toch in de gaten houden bij mijn kipjes. Want wilde vogels zijn de besmettingsbron. En die trekken nu over. Dus een besmetting in nl is zo gebeurd.
Nee hoor, er staat alleen voor bedrijven. Voorzorgmaatregel, er is nog niks uitgebroken.
Mandarijn schreef:Misschien komt mijn angst ook wel voort dat ik tegenover een kippenboer woon. Dus het ruimen van een gezonde stal van dichtbij heb meegemaakt in 2014. Dan ben je alerter op dit berichten.Oei, dan kan ik me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt
Hier tegenover zijn dus al rood/witte linten al gespannen.
Doranto schreef:Oei, dan kan ik me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordtHier lopen ze in een ren. Op de bovenkant wordt morgen een zeil gelegd. Kunnen uitwerpselen tenminste niet snel in de ren vallen als wilde vogels overvliegen.![]()
Ik laat de kippen gewoon lopen en ga ze pas ophokken als het persé moet.
Mandarijn schreef:Misschien komt mijn angst ook wel voort dat ik tegenover een kippenboer woon. Dus het ruimen van een gezonde stal van dichtbij heb meegemaakt in 2014. Dan ben je alerter op dit berichten.
Hier tegenover zijn dus al rood/witte linten al gespannen.