Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
Ik hoorde net een vleug op de radio maar kon niet alles verstaan dus maar even naar BP, daar weten ze alles. :biggrin2:

Sjips, Barneveld? Ligt hier 19 kilometer vandaan.Daar gaan we weer.
Laatst gewijzigd door keetje op do 12 mar 2015, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
Lizzy schreef: Shit, nee he :-X :-X :-X
Ja gut nou, als je erop googled lees je dat er vorige maand ook een "gevalletje" is geweest in hetzelfde gebied en daar hebben we niks over gehoord. Ook raar dat het in het ene artikel over het hoog-pathogene h7n7 hebben en het volgende bericht over het laag-pathogene h7n7..... Wat is het nou.  :-\

Maar ruk is het wel weer  :(
Door Angelique
Doranto schreef:Ik zie in dat bericht niets over particulieren staan, of kijk ik er overheen?
k

Nee hoor, er staat alleen voor bedrijven. Voorzorgmaatregel, er is nog niks uitgebroken.
Door Mandarijn
Doranto schreef:Ik zie in dat bericht niets over particulieren staan, of kijk ik er overheen?
Angelique schreef:k

Nee hoor, er staat alleen voor bedrijven. Voorzorgmaatregel, er is nog niks uitgebroken.
Maar ik ga het toch in de gaten houden bij mijn kipjes. Want wilde vogels zijn de besmettingsbron. En die trekken nu over. Dus een besmetting in nl is zo gebeurd.
Door Mandarijn
Misschien komt mijn angst ook wel voort dat ik tegenover een kippenboer woon. Dus het ruimen van een gezonde stal van dichtbij heb meegemaakt in 2014. Dan ben je alerter op dit berichten.
Hier tegenover zijn dus al rood/witte linten al gespannen.
Door doranto
Mandarijn schreef:Misschien komt mijn angst ook wel voort dat ik tegenover een kippenboer woon. Dus het ruimen van een gezonde stal van dichtbij heb meegemaakt in 2014. Dan ben je alerter op dit berichten.
Oei, dan kan ik me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt :-\
Ik laat de kippen gewoon lopen en ga ze pas ophokken als het persé moet.
Door doranto
Zojuist kreeg ik van 'levende have' het volgende bericht in mijn mailbox:

"Vanwege de dreiging van hoogpathogene vogelgriep heeft het ministerie van Economische Zaken een landelijke ophokplicht ingesteld voor alle vogels die bestemd zijn voor de productie van vlees, eieren of andere producten en voor het uitzetten in het wild. De ophokplicht geldt dus niet voor hobbypluimvee.

De maatregel volgt op berichten over de vondst van dode futen en kuifeenden in de buurt van Monnickendam die besmet waren met vogelgriep H5. Of het om het gevaarlijke virus H5N8 gaat is nog niet bekend. Wel heeft het ministerie deskundigen bijeen geroepen, nadat in diverse landen H5N8 is gevonden bij wilde vogels: Polen, Hongarije, Duitsland, en Oostenrijk. Het ministerie gaat ook het Erasmus Universitair Centrum inschakelen voor nader onderzoek naar de aanwezigeid van het virus bij wilde vogels in Nederland.

Medio oktober waarschuwde de wereldvoedselorganisatie FAO al voor een uitbraak van vogelgriep in Europa. Eind oktober deed zich een uitbraak voor bij een pluimveebedrijf in Deurne. Daar ging het om een minder gevaarlijke variant van het type H5N2."
Door Mandarijn
Doranto schreef:Oei, dan kan ik me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt :-\
Ik laat de kippen gewoon lopen en ga ze pas ophokken als het persé moet.
Hier lopen ze in een ren. Op de bovenkant wordt morgen een zeil gelegd. Kunnen uitwerpselen tenminste niet snel in de ren vallen als wilde vogels overvliegen.
Door Angelique
Mandarijn schreef:Misschien komt mijn angst ook wel voort dat ik tegenover een kippenboer woon. Dus het ruimen van een gezonde stal van dichtbij heb meegemaakt in 2014. Dan ben je alerter op dit berichten.

Voorheen had ik schuin tegenover ook een kippenboer zitten en was ik ook alerter. Maar voor nu doe ik niks. Ja, er trekken watervogels over, dat is hier standaard,, ganzen, duizend is er eentje. Geen kippenboer in de buurt nu, dus doe ik ook verder niks.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door