Ik weet dat een fokster in Nordhorn (Duitsland) een Clatronic gebruikt: de FW 3151 AEG CLATRONIC MINCER
Zij maalt er zonder problemen kippenkarkassen mee, het machientje heeft max. 1000W.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Sweet Dutchess schreef: Zijn er trouwens nog andere die buiten de kenwood of proficook een ander merk vleesmolen hebben en daar goed tevreden over zijn? En welke is dat dan en hoeveel Watt istie?Ik heb de kenwood.
Lil schreef: De proficook uitgeprobeerd. Konijnenschouders (behoorlijk hard bot dus) ging er behoorlijk goed en snel doorheen totdat hij vast liep en vast bleef lopen. Staat nu uit en ik ga geduldig wachten. Dan heeft dat toch met die max belastingsduur te maken denk ik. Heb 800 gram probleemloos doorheen gehaald en toen wilde hij niet meer. Over een half uur herkansing. Als dat het enige is maakt dat niet zo veel uit. Dan ga ik niet eerst alles knippen en dan malen, dan ga ik 1 portie knippen, dat malen en dan verpakken en volgende portie knippen, dan ben ik evenveel tijd kwijt en heeft de molen tussendoor rust.Waha, jij geloof niet in langzaam beginnen, voorzichtig een band opbouwen met je vleesmolen en hem dan stukje bij beetje voorzichtig en lief vragen of hij alsjeblieft ook wat botjes voor je wil malen, hè?
Lil schreef: De proficook uitgeprobeerd. Konijnenschouders (behoorlijk hard bot dus) ging er behoorlijk goed en snel doorheen totdat hij vast liep en vast bleef lopen. Staat nu uit en ik ga geduldig wachten. Dan heeft dat toch met die max belastingsduur te maken denk ik. Heb 800 gram probleemloos doorheen gehaald en toen wilde hij niet meer. Over een half uur herkansing. Als dat het enige is maakt dat niet zo veel uit. Dan ga ik niet eerst alles knippen en dan malen, dan ga ik 1 portie knippen, dat malen en dan verpakken en volgende portie knippen, dan ben ik evenveel tijd kwijt en heeft de molen tussendoor rust.Zo hee, jij pakt hem nog grover aan dan ik deed
Lil schreef: Ja zeg zachtjes beginnen? Mijn bomann van 500 watt maalt konijnruggen. Het heupbotje had ik eruit gehaald. Als deze dat niet kan, dan is het gewoon bagger en gaat ie terug. Hij loopt trouwens helemaal niet meer en slaat ook vast zonder dat er iets in zit. Retour met die hap, want hij zat al erg wankel in elkaar toen hij nog nooit gebruikt was. De Bomann heeft geen speling als ik hem in elkaar zet en deze zat het mesje al scheeft toen hij nog nieuw was, de schijf moest hem als het ware op de plek duwen. Achterwaarts maalt hij trouwens perfect.Oei, dat is slechter als de mijne doet.
Martine-Tom schreef: Zo lezende geloof ik niet dat hij echt heel erg bevalt he?Gezien mijn ervaring en deze nu van Lil , zou ik hem niet gaan aanbevelen
(Wilde hem bij iemand aanbevelen maar zal ik geloof ik maar niet doen...)
Sweet Dutchess schreef: Oei, dat is slechter als de mijne doet.Ja, ik vond het al zo raar dat het mesje onder over de rand leek te steken en boven ruimte had. Toen ik de schijf erin klikte moest ik daarmee het mesje als het ware optillen. Ga ik mijn Bomann van 40 euro wel verder verkrachten ;)
Speling heeft mijn proficook niet.waarschijnlijk heb je een slecht fabricaat gekregen.
Dan is terug sturen de enigste optie.