Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

hannabelgje schreef: Ook mijn zaden uitgezocht. Ik heb zaden over. Wie wil er hebben?
Ik heb over:
Augurk
Komkommer
Courgette bio
Pompoen solor bio
Meiraapjes wit
Meiraapjes geel
Doperwten bio
Wat voor komkommer heb je. Ik zoek nog komkommer voor in mijn mm-bak.
ik heb vandaag de gele bietjes verspeend en de paksoyplantjes, 4 roseval-aardappeltjes gepoot, en de grond in de koude kas aangevuld met cocopeat en compost en daarin wat sla en chinesekoolplantjes verspeend.
Verder de compostbak geheel omgehusseld en vermengd met champost.
Nynke schreef: Vandaag hebben we lekker tah-tsay uit de moestuin gegeten :) :) Had wel 5 kropjes nodig, want het slinkt zo enorm :-X
Ik heb ze ook staan! Itt vorig jaar gaan ze nu wel goed. Alleen geen idee wanneer het klaar  is.
Yeeaaahhh!!! Eerste abrikozen zijn zichtbaar aan de boom  ::) :biggrin2:

Vandaag 30 rode kool plantjes uitplant onder plastic, hopelijk gaan die het net ze goed doen als de rode kool en broccoli die er nu al staat. De eerste kroppen zijn al zichtbaar, broccoli is al zo groot als een tennisbal. Verder deze week in de planning om de peultjes buiten te zetten en nieuwe bij te zaaien, boontjes voorzaaien en de sla en andijvie buiten te zetten. Het gaat hier tot nu toe allemaal nog goed, hopelijk wordt het een goed jaar :)
Vanavond aardbeienplantjes bij een vriendin gehaald. Ze had heel veel stekkies. Paar hangbakjes vol gezet en een zinken teil op tafel vol. Zitten al bloemetjes aan dus ben benieuwd. Ook de courgettes en cornichons uitgeplant. Heb ze in mn kale border gezet. Groeit hopelijk lekker uit zodat ik een volle border heb straks. Ook nog cornichons in een hele grote pot gezet. We zien wel. 1 setje cherrytomaatjes nu ook uitgeplant buiten in een grote pot. Ff aankijken. Verder wat onkruid getrokken. Bij die vriendin ook een onkruiduitsteekding geleend voor het grove werk en een spa. Ik ben benieuwd of het lukt met dat steekding.
Nadia schreef: Ik heb ze ook staan! Itt vorig jaar gaan ze nu wel goed. Alleen geen idee wanneer het klaar  is.
Zodra ze ongeveer 25 cm hoog zijn :P

30 rode koolplantjes Marielle ??  Dan heb je een grote moestuin  :biggrin2: :biggrin2: Ik kan er net 2 kwijt  :P
Roosj schreef: Moet nog zo veel doen.. Maar ben bek af..
Vandaag een nieuwe dag  ;)

Het heeft lekker geregend, de grond ligt er mooi bij hier. Laatst zag ik een koolwitje boven de spitskoolplantjes fladderen en een kwartiertje later witte puntjes op de bladeren. Dat waren dus eitjes, dus die heb ik meteen vermorzeld. Vandaag ga ik wat rode bietjes "Cylindra" verspenen, dat zijn dus lange bieten en geen ronde. Ben benieuwd of ze ook anders smaken :P

Ik ga ook nog sla zaaien en sugar snaps. :) :)
Nynke schreef: 30 rode koolplantjes Marielle ??  Dan heb je een grote moestuin  :biggrin2: :biggrin2: Ik kan er net 2 kwijt  :P
Ik heb 150 m2 tot mijn beschikking dus ik leef me lekker uit :)
Straks weer even heen, sla broccoli spruitjes andijvie courgette en peultjes planten. 
Nynke schreef: Vandaag een nieuwe dag  ;)

Het heeft lekker geregend, de grond ligt er mooi bij hier. Laatst zag ik een koolwitje boven de spitskoolplantjes fladderen en een kwartiertje later witte puntjes op de bladeren. Dat waren dus eitjes, dus die heb ik meteen vermorzeld. Vandaag ga ik wat rode bietjes "Cylindra" verspenen, dat zijn dus lange bieten en geen ronde. Ben benieuwd of ze ook anders smaken :P

Ik ga ook nog sla zaaien en sugar snaps. :) :)
Ben bang dat ik wat grieperig word. Ff rustig aan dus ;) Maar beetje bij beetje kom ik door mn tuintje heen ;)

Ik moet nog ff mn schaduw tuintje voorzien van compost en nieuwe planten.

Hebben jullie tips om mijn eigen kat uit dat tuintje te houden?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door