Pauline schreef: ↑do 07 mei 2020, 21:51
Aangezien in Eddies "geval" zelfs de geleerden het niet eens zijn of hij nou wel of niet meer risico loopt (ze weten nog steeds zo weinig van corona), blijft het koffiedik kijken wanneer hij (met inachtneming van de regels) weer een paar uur zou kunnen gaan werken.
Zelfs als er een vaccin komt is het maar de vraag of hij dat hebben mag. Pfffff straks zit zijn twee jaar ziektewet erop en dan niet door de Parkinson maar door Corona.
Weet iemand of bij het meer testen straks wordt getest of je corona hebt of wordt er getest of je het gehad hebt?
Het meer testen waar de minister het over heeft is vooral om te testen of iemand het heeft, om na te gaan of isolatie nodig is en contacten opgespoord moeten worden.
Daarbij wordt meest gebruik gemaakt van de PCR test op de keel.
Tegelijkertijd komen nu ook de antistof testen beschikbaar die je voor beide doelen kan gebruiken, dus ook om te kijken of je het hebt gehad. Ik ver2acht dat die testen volgende week breed beschikbaar komen. Dan kan je dat bv via je huisarts laten testen. Daarvoor moet er bloed geprikt worden.
Kleine waarschuwing; we weten nog niet goed of je zeker beschermd bent als je het gehad hebt en ook nog niet hoe lang die bescherming aanhoudt. We gaan er nu vanuit dat iemand die een flinke infectie heeft doorgemaakt, 3-6 maanden beschermd zal zijn. Bij de hele milde infecties, waar vaak ook maar weinig antistoffen in het bloed te vinden zijn, weten we dat nog niet goed.
Ik zeg dit er toch even bij omdat ik niet zou willen dat als Eddie antistoffen heeft, hij alle voorzichtigheid zou laten varen.