Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

:biggrin2: hier komt de spinazie zo te zien ook op.

En een aantal boosdoeners die het op de radijs en de sla hadden voorzien zijn vannacht om 12uur eindelijk gevangen: een 4tal knoeperts van slakken. Valt niet mee gifvrij tuinieren, je moet er wat voor over hebben  :P
Is het te laat om in mei nog te beginnen met zo'n moestuinbakken?

We gaan binnen 10 dagen verhuizen. Daar hebben we wel wat plaats.
Maar ik ben een echte noob als het op tuinieren aankomt ::) ::) maar ik wil dat dochterlief dat niet wordt  :biggrin2:

Afbeelding
Hier zouden we eventueel langs de muur ook wel wat willen doen
Door sella
Sieglinde schreef: Is het te laat om in mei nog te beginnen met zo'n moestuinbakken?

We gaan binnen 10 dagen verhuizen. Daar hebben we wel wat plaats.
Maar ik ben een echte noob als het op tuinieren aankomt ::) ::) maar ik wil dat dochterlief dat niet wordt  :biggrin2:

Afbeelding
Hier zouden we eventueel langs de muur ook wel wat willen doen
Geen probleem.
idd de makkelijke moestuin proberen. tuinkers is idd niet zo lastig.
wat jonge sla plantjes ed uit het tuincentrum en je kan al snel de buitenste bladeren gaan plukken.
radijs, wat worteltjes, wat keuken kruiden is ook niet zo moeilijk. gewoon met wat beginnen.
kolen zijn wat lastiger om mee te starten, die zou ik voor nu nog laten liggen.
Haha, Nadia, ja Duke houdt wel van een jong radijsje. En jong radijsblad vindt hij ook lekker. Volgens mijn schoonzus is (jong) radijsblad trouwens ook voor ons te eten. Ze gooit het door de salade heen.

Mijn worteltjes willen niet erg dit jaar. Mijn peultjes/erwtjes doen het wel erg goed. Binnenkort de purple queen bonen zaaien. Mijn moeder heeft ze binnen gekregen. Ik ga ze zaaien in een grote rechthoekige cementbak.
Ik heb besloten het stuk achterin de tuin, waar vroeger de vijver was, gewoon toch te betegelen. Het staat nu vol met onkruid en ik vermoed dat als ik het weghaal en er grond stort het binnen no-time weer vol staat met onkruid. En ik moet eerlijk zeggen dat het moestuinieren in bakken mij wel bevalt. Dus ik ga gewoon op zoek naar nog meer bakken waarin ik kan tuinieren en dan kan ik het gewoon zo neerzetten als ik wil. Maar voorlopig eerst de voortuin onkruidvrij maken. Dat ga ik maandag doen. Bij de Wibra net kleine tuinhandschoenen voor 1 euro gekocht. Ze hadden gelukkig een kleine maat want meestal verzuip ik in die dingen. En het waren brandnetelveilige handschoenen met zo'n groene laag. Ook fijn want mijn voortuin staat ook vol met brandnetel....  :-[ :-X
deze week zal ik even kali op de knoflook doen, dat bevordert de knolvorming.  Verder komen de winterwortels eindelijk op, bijna 3 weken geleden gezaaid, ik dacht dat ze overleden waren  :-\

Morgen is de moestuinforumdag in het oosten des lands, dat wordt gezellig  :D :D
Hier ook gezaaid. Bietjes, spinazie, babyleafsla en de erwten in het water gezet om vandaag te zaaien. Vandaag ook komkommer, pompoen enzo voorzaaien. En mijn bak nr vier schoonmaken. Ik heb alleen nog geen compost om hem weer op te vullen. Vandeweek maar eens een paar zakken halen. De biocompost is daar een beetje te duur voor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door