Ik heb er spontaan buikpijn van gekregen

Hoewel ik nog steeds 'blij' ben om hier te werken, waar ik de mogelijkheid heb tot materiaal hoor....
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: ↑vr 01 mei 2020, 08:42 Corona verspreid zich alleen als mensen echt ziek zijn en dus niesen en hoesten en koorts hebben.Dank. Dit geeft me wel moed om door te gaan ook op andere plekken om dit te blijven doen en benoemen.
Corona verspreid zich ook als mensen nog niet ziek zijn en dus niet hoesten.
Kinderen verspreiden vrijwel geen Corona. Ze worden zelf niet ziek en maken geen belangrijk deel uit van de verspreiding.
Kinderen verspreiden Corona zoals volwassenen dat ook doen, denken we. We gaan het verder onderzoeken.
De scholen moeten open, kinderen verspreiden geen Corona. Ja nee, het onderzoek is nog niet afgerond maar dit is wat de experts zeggen.
Kinderen verspreiden vermoedelijk gewoon Corona. Net zoveel Coronadeeltjes aanwezig als bij volwassenen.
Ja nee maar kinderen worden niet ziek dus die hoesten niet dus die verspreiden het ook niet.
======
Yeah. Right.
Weet je, ik vind het allemaal prima hoor, dat ze het niet weten. Maar de stelligheid waarmee sommige experts kletsen....? Dat irriteert me inmiddels serieus behoorlijk. Zeg gewoon "we moeten ergens mee beginnen met openen, dus we beginnen met de scholen en de impact die kennen we nog niet". Zeg gewoon: "we weten het niet zeker". Zoals Siberienne dat hier ook regelmatig doet (wij klampen ons hier allemaal zo'n beetje aan Siberienne vast en zij is de enige die gewoon regelmatig schrijft "we weten het niet precies"). Dat antwoord "we weten het niet" of "we weten het niet zeker" kunnen "wij volk" prima hanteren hoor. Dat is beter dan al dat gedraai. Eerst stellig het een beweren en daarna daar op terug moeten komen of er niet meer op terug durven komen: daar heeft "het volk" volgens mij echt veel meer moeite mee. We hebben geen behoefte aan duidelijkheid (zoals nu vaak wordt gesuggereerd), we hebben vooral behoefte aan eerlijkheid. Ook al is dat slecht nieuws.
Siberienne schreef: ↑vr 01 mei 2020, 13:23 Dank. Dit geeft me wel moed om door te gaan ook op andere plekken om dit te blijven doen en benoemen.
Ik ben het namelijk met je eens en ik erger mij ook aan sommige mensen met hele stellige uitspraken. Dat doen ze nl niet alleen op TV maar ook in onderlinge overleggen en dat is niet goed. Staan ook niet meer open voor input van anderen. Da’s erg jammer.
Fenixjuh schreef: ↑vr 01 mei 2020, 12:57 Pfff, weer een brug overwonnen....Ik kan het me voorstellen. Heel veel sterkte
Ik heb er spontaan buikpijn van gekregen
IMG_20200501_122754.jpg
Hoewel ik nog steeds 'blij' ben om hier te werken, waar ik de mogelijkheid heb tot materiaal hoor....
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
dinky89 schreef: ↑vr 01 mei 2020, 09:45 Wat ik nog wel eens merk is dat wanneer westerlingen een afspraak plannen dit gerust om 9 uur 's ochtends is wanneer er noorderlingen bij aanwezig moeten zijn maar dat er andersom moord en brand wordt geschreeuwd wanneer een afspraak om 9 uur in het noorden is waar een westerling bij aanwezig moet zijn (want de wereld lijkt op te houden boven ZwolleNou, maar dat had ik ook als ik vanuit Rotterdam naar Grave moest. Met het ov en dan om half 9 aanwezig zijn, dat ging toch echt niet lukken.). Is dat ook iets dat jullie op die wijze in Limburg ervaren?
@Lizzy: Als ik voor mijzelf spreek dan heb ik wel behoefte aan duidelijkheid. Maar duidelijkheid creëer je in mijn ogen niet door het steeds bijstellen van uitspraken maar door eerlijk te zeggen dat er onzekerheden zijn. Ook dat is een vorm van duidelijkheid. Juist dat gedraai zorgt voor mij voor onduidelijkheid.
Kim_S schreef: ↑vr 01 mei 2020, 20:26 We zijn weer thuis.Klinkt goed! Wat lief dat je er toch nog een feestje van hebt kunnen maken voor ze! Zal je wel een tevreden gevoel geven nu.
Het was een super gezellige middag bij mijn ouders, en we hebben heel goed de 1,5 m aan kunnen houden, ook de kindertjes deden het voorbeeldig![]()
Taart gegeten, foto’s gekeken van hun trouwdag 40 jaar geleden, en gezellig gekletst. Ze vonden het fijn dat we er waren.
Als kers op de taart kregen ze om 18.00 uur (toen we alweer op de terugweg waren) nog een luxe 3-gangen diner thuisbezorgd, mèt champagne. Verrassing die ik voor ze geregeld had omdat ze niet uit eten konden nu, en ze waren er echt super blij mee.
Volgens mij was het een heel geslaagde dag voor ze, missie geslaagd![]()
Lizzy schreef: ↑vr 01 mei 2020, 08:42 Weet je, ik vind het allemaal prima hoor, dat ze het niet weten. Maar de stelligheid waarmee sommige experts kletsen....? Dat irriteert me inmiddels serieus behoorlijk. Zeg gewoon "we moeten ergens mee beginnen met openen, dus we beginnen met de scholen en de impact die kennen we nog niet". Zeg gewoon: "we weten het niet zeker". Zoals Siberienne dat hier ook regelmatig doet (wij klampen ons hier allemaal zo'n beetje aan Siberienne vast en zij is de enige die gewoon regelmatig schrijft "we weten het niet precies"). Dat antwoord "we weten het niet" of "we weten het niet zeker" kunnen "wij volk" prima hanteren hoor. Dat is beter dan al dat gedraai. Eerst stellig het een beweren en daarna daar op terug moeten komen of er niet meer op terug durven komen: daar heeft "het volk" volgens mij echt veel meer moeite mee. We hebben geen behoefte aan duidelijkheid (zoals nu vaak wordt gesuggereerd), we hebben vooral behoefte aan eerlijkheid. Ook al is dat slecht nieuws.Doet me denken aan dit artikel: https://www.theatlantic.com/internation ... ic/610225/
src_esther schreef: ↑za 02 mei 2020, 08:00 Doet me denken aan dit artikel: https://www.theatlantic.com/internation ... ic/610225/Ja, een beetje wel. Hoewel ze in Duitsland natuurlijk ook zeiken en zaniken en zelfs anti lockdown demonstraties hebben gehouden. Ze nemen Merkel kennelijk niet allemaal even serieus.
Siberienne schreef: ↑za 02 mei 2020, 08:29 https://www.nrc.nl/rubriek/rosanne-hertzberger/Ja, exact zoals ik het ervaar. Voor mij is het ook heel simpel. Ik ga niet terug naar school op momenten dat die kinderen daar zijn. En als ik daar toe wordt gedwongen: gaan ze me maar ontslaan. Ik ben er klaar mee en bewandel mijn eigen weg. Nul vertrouwen in het RIVM.