Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
koekje schreef:er staat hier even verder een huisje te koop. De fotos zeiden me al dat het wat opgeknapt mocht worden en er staat ook 'kluswoning' in de omschrijving op funda.

Als laatste alinea staat er dit :o :

En dan vooral die laatste zin.....
Staat het dan op instorten en storten wij dan mee? Geeft het een devaluatie van mijn huis?

Hier staat er dan: Gezien de staat van onderhoud dient de boerderij geheel gerenoveerd te worden. :biggrin2:

Wij kijken uit op zo'n gevalletje. Staat al 3 jaar leeg. :-\
Schattig boerderijtje hoor, en een leuke plek. (en leuke buren :biggrin2: ) maar er moet zó veel aan gebeuren. :(
Als ik mijn huis met flinke winst kon verkopen dan zou ik het wel doen, want de ligging is leuk, het is kleiner, en ik hoef niet weg uit de straat.
Door Tanna
-Annemarie- schreef:Hier staat er dan: Gezien de staat van onderhoud dient de boerderij geheel gerenoveerd te worden. :biggrin2:

Wij kijken uit op zo'n gevalletje. Staat al 3 jaar leeg. :-\
Schattig boerderijtje hoor, en een leuke plek. (en leuke buren :biggrin2: ) maar er moet zó veel aan gebeuren. :(
Als ik mijn huis met flinke winst kon verkopen dan zou ik het wel doen, want de ligging is leuk, het is kleiner, en ik hoef niet weg uit de straat.
Ja, dat is zeker leuk. Maar er moet inderdaad wel iets aan gedaan worden! ;)
Door Lizetta
We hebben vandaag de koopovereenkomst getekend!!! :D

De bouw gaat zo snel, vorige week was net de zoldervloer klaar, nu staan de zijmuren van de zolder al! Donderdag een afspraak om het meerwerk te bepalen, hopelijk kunnen we nog wat dingen wijzigen. Al met al spannend
Door -Annemarie-
Lizetta schreef:We hebben vandaag de koopovereenkomst getekend!!! :D

De bouw gaat zo snel, vorige week was net de zoldervloer klaar, nu staan de zijmuren van de zolder al! Donderdag een afspraak om het meerwerk te bepalen, hopelijk kunnen we nog wat dingen wijzigen. Al met al spannend
Gefeliciteerd! :flowers:

Wij hebben altijd bestaande bouw gekocht, maar het lijkt me wel heel speciaal als je je huis ziet ontstaan en groeien. :)
Ha, dat klinkt mega zweverig. ;D
Door Tanna
Lizetta schreef:We hebben vandaag de koopovereenkomst getekend!!! :D

Oh, leuk! Ik heb in 1983 een huis op papier gekocht, januari 1984 werd de eerste paal geslagen en in november van dat jaar zijn we verhuisd. Dat was dan ook nog in een gedeelte waar nog vrijwel niet gebouwd was, zonder echte straten. We gingen een paar keer in de week kijken en elk weekend foto's maken. We hebben ervan genoten!
Door zurca
Ons huis gaan wij niet verkopen maar we gaan wel wat anders kopen... :biggrin2:

Mijn ouders hebben sinds een jaar of 2 een stacaravan in Garderen. Een heerlijk plekje om naar toe te gaan, vlakbij het bos....winkels op loopafstand en op het parkje alles heerlijk rustig!
Sinds wij daar komen staat de caravan naast hun leeg. De eigenaren komen er al jaren niet meer ivm gezondheid. De caravan is in slechte toestand maar het plekje waar het staat is zo geweldig. Afijn we hebben wat af zitten dromen, "wat als....stel dat..."
Die dromen kunnen we nu waar gaan maken want na een hoop wachten, praten, gedoe en gestress is het zo ver; aankomende zaterdag gaat de koop officieel door en hebben wij straks ons eigen "huisje in het bos" (zo noemen we het stekkie van mijn ouders altijd) Al zal het voorlopig zijn "ons eigen krot in het bos" :biggrin2: ::)
Eigenlijk niet het juiste moment om nu aan zo'n project te gaan beginnen maar de kans was te mooi om voorbij te laten gaan. Het zal wel een tijdje duren voor het echt helemaal op orde is maar we hebben het gekocht voor de lange termijn, hopen er jaren plezier te gaan beleven.

Ik vind het echt geweldig leuk maar ook enorm spannend ;D
Door Spikkelneus
Op een paar (weliswaar hele belangrijke) formaliteiten na wordt dit (als alles goed gaat - blijft errug spannend) binnenkort ons huis:
Afbeelding

We gaan als eerste een hek om het volledige perceel plaatsen en dan kunnen de hondjes lekker spelen. Een eigen ren-tuin! Dat beloof ik ze al jaren, maar nu gaat het dan ook eindelijk gebeuren.

En aan de overkant van de straat begint een groot natuurgebied. Ons uitzicht aan de voorkant van het huis:
Uuuuuuuuuuren wandelplezier!

Afbeelding
Door Angelique
zurca schreef:Ons huis gaan wij niet verkopen maar we gaan wel wat anders kopen... :biggrin2:

Mijn ouders hebben sinds een jaar of 2 een stacaravan in Garderen. Een heerlijk plekje om naar toe te gaan, vlakbij het bos....winkels op loopafstand en op het parkje alles heerlijk rustig!
Sinds wij daar komen staat de caravan naast hun leeg. De eigenaren komen er al jaren niet meer ivm gezondheid. De caravan is in slechte toestand maar het plekje waar het staat is zo geweldig. Afijn we hebben wat af zitten dromen, "wat als....stel dat..."
Die dromen kunnen we nu waar gaan maken want na een hoop wachten, praten, gedoe en gestress is het zo ver; aankomende zaterdag gaat de koop officieel door en hebben wij straks ons eigen "huisje in het bos" (zo noemen we het stekkie van mijn ouders altijd) Al zal het voorlopig zijn "ons eigen krot in het bos" :biggrin2: ::)
Eigenlijk niet het juiste moment om nu aan zo'n project te gaan beginnen maar de kans was te mooi om voorbij te laten gaan. Het zal wel een tijdje duren voor het echt helemaal op orde is maar we hebben het gekocht voor de lange termijn, hopen er jaren plezier te gaan beleven.

Ik vind het echt geweldig leuk maar ook enorm spannend ;D
Een eigen krot in het bos is toch geweldig! Gefeliciteerd :-*
Door Angelique
Spikkelneus schreef:Op een paar (weliswaar hele belangrijke) formaliteiten na wordt dit (als alles goed gaat - blijft errug spannend) binnenkort ons huis:
Afbeelding

We gaan als eerste een hek om het volledige perceel plaatsen en dan kunnen de hondjes lekker spelen. Een eigen ren-tuin! Dat beloof ik ze al jaren, maar nu gaat het dan ook eindelijk gebeuren.

En aan de overkant van de straat begint een groot natuurgebied. Ons uitzicht aan de voorkant van het huis:

Afbeelding

Absolutely fucking briljant :biggrin2: :biggrin2:
Door zurca
Angelique schreef:Een eigen krot in het bos is toch geweldig! Gefeliciteerd :-*
Nou inderdaad!!
Ik kom al vanaf mijn jeugd in Garderen, we gingen er vaak op vakantie...soms kwamen we er wel 2 keer per jaar voor vakantie. Dat werd een geintje naar mijn ouders zo van "het wordt tijd dat jullie zelf eens iets gaan kopen daar...kunnen wij er van meegenieten" Dat geintje kwam voor mijn ouders uit en wij hebben 2 jaar kunnen meegenieten. En nu dus ons eigen plekkie daar, zo blij mee! We zitten op 5 minuutjes lopen van het Speulderbos. Kwartiertje met de auto en we zijn bij het Kootwijkerzand...
En als we dat krot onder handen hebben genomen is het ons "paleisje in het bos" :cool:
Door zurca
Spikkelneus schreef:Op een paar (weliswaar hele belangrijke) formaliteiten na wordt dit (als alles goed gaat - blijft errug spannend) binnenkort ons huis:

:o :o
Wauw!!!
En ik snap het he-le-maal van "als eerste een hek om de tuin" Een eigen rentuin met windhonden is een droom van elke windhondeneigenaar denk ik zo!
Alvast voorzichtig gefeliciteerd.... ik duim dat alles door mag gaan!
Door Spikkelneus
@Angelique
@zurca
@Kaio

Dankjulliewel voor de felicitaties. Wij zijn er ook erg blij mee (voor zover ik mezelf toesta om al echt blij te zijn omdat het nog maar 95% zeker is).
We moesten snel beslissen want er waren meerdere geinteresseerden (goh....).
Gelukkig is voor de meeste mensen 100m2 woonoppervlak te klein - en gelukkig zijn wij maar met z'n 2-en en dus is het voor ons groot genoeg. Maar die tuin van 1400m2 - ja, daar wacht ik al (bijna) 40 jaar op. Wij zijn in elk geval van plan om daar de komende 40 jaar te blijven!

Net te weinig ruimte om een paard in de tuin te zetten, hoewel ik al gehoord heb dat het weiland achter het huis (wat er aan grenst) regelmatig verhuurd wordt, dus wie weet....... (nog zo'n droom die al bijna 40 jaar duurt).
Door Anne in Zweden
Angelique schreef:Absolutely fucking briljant :biggrin2: :biggrin2:

Wat Sjliek zegt! :biggrin2:

Schit-te-rend stekje, en met hondenzwembad ook nog!

@Zurca: geweldig, je eigen bospaddenstoel! Volgens mij was ik in een vorig leven Mamaloe of zo, ik zou probleemloos in een stacaravan kunnen wonen. Zó leuk! Heel veel plezier gewenst!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door