Kim_S schreef: Wat mooi!! Klinkt echt als een hele fijne directeurHaha ja Patrick heb ik ook een mondkapje gegeven! Die was er gister inderdaad!![]()
Groeten terug trouwens!!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kim_S schreef: Wat mooi!! Klinkt echt als een hele fijne directeurHaha ja Patrick heb ik ook een mondkapje gegeven! Die was er gister inderdaad!![]()
Groeten terug trouwens!!
constance.blokzijl schreef: ↑do 30 apr 2020, 21:09 Haha ja Patrick heb ik ook een mondkapje gegeven! Die was er gister inderdaad!Hij belde ineens, had hem al een tijd niet gesproken. Leuk
Tanna schreef: ↑do 30 apr 2020, 20:48 Nou hè, wat een zakkenwasser.......Ik vind dit toch ietwat kort door de bocht. In het begin toen het water echt aan de lippen stond in Brabant en we niets overgeplaatst kregen, heeft hij de boel,op gang gekregen, hij heeft heel veel levens gered.
Chouka schreef: ↑do 30 apr 2020, 19:34 Ik heb een studie gelezen waaruit blijkt dat meer dan 40% van de besmettingen al zijn voor de eerste symptomen. En meer dan 50% de eerste dagen van de symptomen. De mensen op intensieve zouden weinig besmettelijk zijn want dan zit het virus diep in hun longen. (eigen toevoeging: behalve dan bij het aspireren)Ik hoor die cijfers ook rondzingen maar de originele studie heb ik nog niet gelezen / kunnen vinden. Ik dacht dat dat een modelstudie was en die interpreteer ik met grote omzichtigheid, dit soort cijfers zijn namelijk ongelofelijk moeilijk vast te stellen.
Kim_S schreef: Hij belde ineens, had hem al een tijd niet gesproken. LeukHet was wel de bedoeling een FFP2, maar dan zijn we dus bijna niet verstaanbaar aan de telefoon, dan moet hij af, en als er iemand komt moet je dus een nieuwe op....
Maar jullie moeten dus de hele dag een mondkapje dragen nu? Hoe is dat? Ik vind voor even in de winkel best okee, maar een hele werkdag lijkt me toch anders...
Siberienne schreef: ↑do 30 apr 2020, 21:21 Ik vind dit toch ietwat kort door de bocht. In het begin toen het water echt aan de lippen stond in Brabant en we niets overgeplaatst kregen, heeft hij de boel,op gang gekregen, hij heeft heel veel levens gered.Dat begrijp ik best, maar ik weet dat de noorderlingen zich toch al zo achtergesteld voelen. Het noorden is ver weg, andersom geldt dat nooit. En dat steekt vaak.
Dat hij nu een keer kort door de bocht reageert maakt hem nog geen zakkenwasser. Ik denk dat deze man niet echt heel veel rust en slaap heeft gehad de afgelopen maanden, dus iets minder het oordeel,klaar hebben mag ook.
Chouka schreef: ↑do 30 apr 2020, 19:38 Je hebt helemaal gelijk in wat je hier schrijft. Maar zo moet het niet.Tuurlijk, zo moet het. En dan zou ik er ook voor zijn.
Je wast of ontsmet je handen. Zet het masker op. Zorgt dat het goed zit. En dan blijf je er verder van af. Ook als het jeukt. Afblijven.
En de 1,5 meter moet je proberen te respecteren.
Siberienne schreef: ↑do 30 apr 2020, 21:28 Ik hoor die cijfers ook rondzingen maar de originele studie heb ik nog niet gelezen / kunnen vinden. Ik dacht dat dat een modelstudie was en die interpreteer ik met grote omzichtigheid, dit soort cijfers zijn namelijk ongelofelijk moeilijk vast te stellen.Ik had gehoord dat daarmee de snelheid en manier van verspreiding nog steeds niet verklaard kan worden en dat je ook na het verdwijnen ook besmettelijk zou zijn.
Het valt mij namelijk op dat er verschillende experts zijn die dezelfde studie lezen en daar toch heel verschillende conclusies uit trekken![]()
Siberienne schreef: ↑do 30 apr 2020, 23:07 Ik kan je vertellen dat het zuiden en vooral Limburg zich ook vaak zo voeltWat ik nog wel eens merk is dat wanneer westerlingen een afspraak plannen dit gerust om 9 uur 's ochtends is wanneer er noorderlingen bij aanwezig moeten zijn maar dat er andersom moord en brand wordt geschreeuwd wanneer een afspraak om 9 uur in het noorden is waar een westerling bij aanwezig moet zijn (want de wereld lijkt op te houden boven Zwolle![]()
dinky89 schreef: ↑vr 01 mei 2020, 09:45 Wat ik nog wel eens merk is dat wanneer westerlingen een afspraak plannen dit gerust om 9 uur 's ochtends is wanneer er noorderlingen bij aanwezig moeten zijn maar dat er andersom moord en brand wordt geschreeuwd wanneer een afspraak om 9 uur in het noorden is waar een westerling bij aanwezig moet zijn (want de wereld lijkt op te houden boven ZwolleDat is dus eigenlijk wat ik bedoel. Zeggen "we weten het niet" is ook duidelijk. Duidelijker dan dat gedraai en gekonkel van nu inderdaad.). Is dat ook iets dat jullie op die wijze in Limburg ervaren?
@Lizzy: Als ik voor mijzelf spreek dan heb ik wel behoefte aan duidelijkheid. Maar duidelijkheid creëer je in mijn ogen niet door het steeds bijstellen van uitspraken maar door eerlijk te zeggen dat er onzekerheden zijn. Ook dat is een vorm van duidelijkheid. Juist dat gedraai zorgt voor mij voor onduidelijkheid.
Siberienne schreef: ↑do 30 apr 2020, 21:28 Ik hoor die cijfers ook rondzingen maar de originele studie heb ik nog niet gelezen / kunnen vinden. Ik dacht dat dat een modelstudie was en die interpreteer ik met grote omzichtigheid, dit soort cijfers zijn namelijk ongelofelijk moeilijk vast te stellen.Dat maakt het moeilijk. Wat moet je dan geloven.
Het valt mij namelijk op dat er verschillende experts zijn die dezelfde studie lezen en daar toch heel verschillende conclusies uit trekken![]()
dinky89 schreef: ↑vr 01 mei 2020, 09:45 Wat ik nog wel eens merk is dat wanneer westerlingen een afspraak plannen dit gerust om 9 uur 's ochtends is wanneer er noorderlingen bij aanwezig moeten zijn maar dat er andersom moord en brand wordt geschreeuwd wanneer een afspraak om 9 uur in het noorden is waar een westerling bij aanwezig moet zijn (want de wereld lijkt op te houden boven ZwolleYep. Ik stelde een keer voor om in Den Bosch te vergaderen, ik kwam uit Venlo, collega’s uit Eindhoven, Den Bosch, Nijmegen, Utrecht en Rotterdam. Niet zo gek gekozen toch? Nee hoor kon echt niet, moest centraal in het land in Utrecht.). Is dat ook iets dat jullie op die wijze in Limburg ervaren?
@Lizzy: Als ik voor mijzelf spreek dan heb ik wel behoefte aan duidelijkheid. Maar duidelijkheid creëer je in mijn ogen niet door het steeds bijstellen van uitspraken maar door eerlijk te zeggen dat er onzekerheden zijn. Ook dat is een vorm van duidelijkheid. Juist dat gedraai zorgt voor mij voor onduidelijkheid.
Chouka schreef: ↑vr 01 mei 2020, 11:12 Dat maakt het moeilijk. Wat moet je dan geloven.Nou ja, modellen zijn gewoon geen exacte wetenschap. Dus maak je een keuze en handel je daarna en dan evalueer je, maar ook ik mis het uitspreken en delen van onzekerheden zowel op grote als kleine schaal. Maar iedereen is bang, voor het virus maar ook om afgerekend te worden. Dat geeft enorme verkramping. En laten we ook eerlijk zijn; er zijn ook heel veel mensen die niet met onzekerheden om kunnen gaan en dan alles maar aan hun laars lappen. Ik ben blij dat ik niet in het OMT zit en niet de baan van van Dissel heb nu