Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Hoeveel drinkt ie? Drinken kan ook wel oversprong gedrag zijn bij spanning?

Of misschien heeft hij gewoon nog niet de rust om echt lekker uit te plassen buiten? Dan moet je al snel weer, natuurlijk.

Of een combi van beide.

Ik denk ook niet dat een pup van deze leeftijd per sé makkelijker is. Als ze nog zo klein zijn dan zijn het baby's en hebben ze vooral veel zorg nodig. Met deze leeftijd hebben ze ook veel zorg nodig, én hebben ze al hun eigen willetje. Met het nadeel voor jullie dat je elkaar ook nog moeten leren kennen.
eelke schreef: za 23 dec 2023, 09:54 Hoeveel drinkt ie? Drinken kan ook wel oversprong gedrag zijn bij spanning?

Of misschien heeft hij gewoon nog niet de rust om echt lekker uit te plassen buiten? Dan moet je al snel weer, natuurlijk.

Of een combi van beide.

Ik denk ook niet dat een pup van deze leeftijd per sé makkelijker is. Als ze nog zo klein zijn dan zijn het baby's en hebben ze vooral veel zorg nodig. Met deze leeftijd hebben ze ook veel zorg nodig, én hebben ze al hun eigen willetje. Met het nadeel voor jullie dat je elkaar ook nog moeten leren kennen.
Hij drinkt overdag inderdaad best regelmatig, niet extreem veel maar wel vaak. En het zijn inderdaad ook geen hele grote plassen die hij doet, alleen als hij wel langer geslapen heeft.

Dat eigen willetje is er inderdaad al wel :biggrin2: Hoewel het echt wel een brave pup is verder, hij bijt alleen als hij moe of overprikkeld is, en dan werkt een botje heel goed om het bijten even in goede banen te leiden. En hij probeert af en toe wel een slof of schoenen te pakken, maar die laat hij ook zo weer los voor een speeltje.

Heb er wel vertrouwen in dat het goed komt :)
Anne in Zweden schreef: za 23 dec 2023, 10:23 Kreeg hij bij de fokker brokken? Misschien speelt dan het extra vocht in rauw voer nog een rol.
Hij kreeg deels brok en deels KVV. Hier alleen KVV tot nu toe. Hij eet inmiddels al niet meer alsof hij 6 weken niks gehad heeft, het is nu meer alsof het 2 weken was :biggrin2:
Als dat nog iets beter wordt gaat hij lekker aan die 100 kilo barf beginnen, en dan zal het drinken ook wel normaliseren denk ik zo :)
Ties is nu 16 weken. Hij gaat toch zeker nog zo’n 10 keer per dag naar buiten voor een plas. Als ik zijn signaal mis doet hij het in de hal. Het blijft nog steeds oppassen geblazen. Vandaag heeft hij tot nu toe 5 plassen gedaan waarvan 2 tijdens zijn wandelingetje.
Hij slaap ‘s nachts circa 8 uur door. Langer wil nog niet lukken. Zijn eerste plas ‘ochtends is rond 7 uur en dan staat hij lang te plassen. Het is dan dringen geblazen, hij moet ook hoognodig poepen. De laatste plas is ca. 22:45 uur.
Als hij druk is en dat is meestal ‘s avonds dan moet hij ook snel en extra plassen.

Kiezen wisselen? Dus zijn snijtanden zijn al gewisseld? Dat vind ik dan weer erg vroeg. Ties moet nog beginnen met wisselen en niets wijst erop dat er wat staat te gebeuren. Helaas want die scheermesjes wil ik graag eens kwijt.
Yep, zijn snijtanden zijn met 14 weken bij de fokker al gewisseld. Vind ik ook wel erg snel, maar het is echt zo.

Atz heeft vanmorgen een heel klein beetje gespeeld met hem, hoera!
Het was meer samen touwtrekken omdat ze toevallig hetzelfde touw wilden en Atz eens een keer niet meteen losliet, en ook heel veel blaffen van Atz zijn kant, maar was was het leuk om te zien!
Als ze vaker samen spelen gaat dat denk ik ook wel helpen voor Bruun als afleiding.

Hij weet af en toe niet wat hij met zichzelf aan moet, dan is hij moe, en dan gaat hij soms ook als een gek achter zijn staart aan rennen en daar in bijten. Dat proberen we dan wel te doorbreken met iets waar hij op kan kauwen, het moet geen gewoonte worden om dat te doen als hij het even niet meer weet, lijkt mij…
Kim_S schreef: za 23 dec 2023, 13:23 Yep, zijn snijtanden zijn met 14 weken bij de fokker al gewisseld. Vind ik ook wel erg snel, maar het is echt zo.

Atz heeft vanmorgen een heel klein beetje gespeeld met hem, hoera!
Het was meer samen touwtrekken omdat ze toevallig hetzelfde touw wilden en Atz eens een keer niet meteen losliet, en ook heel veel blaffen van Atz zijn kant, maar was was het leuk om te zien!
Als ze vaker samen spelen gaat dat denk ik ook wel helpen voor Bruun als afleiding.

Hij weet af en toe niet wat hij met zichzelf aan moet, dan is hij moe, en dan gaat hij soms ook als een gek achter zijn staart aan rennen en daar in bijten. Dat proberen we dan wel te doorbreken met iets waar hij op kan kauwen, het moet geen gewoonte worden om dat te doen als hij het even niet meer weet, lijkt mij…
Nope staartjagen en schaduwjagen zijn allebei absolute no go. Nu gaat iedere pup wel eens ff achter zijn staart aan, maar het mag niet telkens als coping strategie worden gebruikt. Is enorm verslavend. Dan kan het een OCD worden.
Dus inderdaad onderbreken dan

Maar wat leuk dat ze beginnen te spelen, zo leuk om te zien !
Ik heb helemaal geen tips of adviezen .... ben blij dat ik nooit een pup gehad heb ;) , maar laten we niet vergeten dat de heren er op de foto er wel super cute uitzien :smitten:

En laten we ook niet vergeten dat (als ik andere puppenbaasjes mag geloven) je over een paar maanden denkt 'waar maakte ik me druk om' .... het komt goed, echt waar :bigarmhug:
Charlie Angel schreef: za 23 dec 2023, 13:56 Wat heerlijk dat het al zo goed gaat zeg, die foto van hen samen is echt te schattig!
Billie was dan wel geen pup, maar kreeg wel brokken voor zij hier kwam, het heeft echt een paar weken geduurd voordat het water drinken normaliseerde.
Pup Ties dronk heel veel de eerste twee dagen, toen kreeg hij nog zijn brokjes. Dag drie gelijk volledig kvv en hij dronk accuut niet meer. 1-2 likjes! Alleen na vis 5 likjes ;D Drinkbak vervangen door een klein konijnenbakje 😂 en nog steeds drinkt hij binnen amper wat, wel drinkt hij buiten in de tuin en in het bos af en toe maar ook dat is maar een klein beetje. Nou ben ik benieuwd wat hij gaat doen als hij barf gaat eten.
Kaio schreef: za 23 dec 2023, 14:58 Nope staartjagen en schaduwjagen zijn allebei absolute no go. Nu gaat iedere pup wel eens ff achter zijn staart aan, maar het mag niet telkens als coping strategie worden gebruikt. Is enorm verslavend. Dan kan het een OCD worden.
Dus inderdaad onderbreken dan

Maar wat leuk dat ze beginnen te spelen, zo leuk om te zien !
Ja we leiden hem nu meteen af met iets anders. Hij laat een paar keer per dag wel wat stress signalen zien, gapen, krabben, en dat staartjagen dus af en toe. Maar hij ligt ook heerlijk op zijn rug te slapen, en hij komt regelmatig bij ons zitten of liggen, dus hij heeft er niet echt veel last van denk ik. Het is natuurlijk ook heel stressvol voor hem, zo’n verhuizing.

Ze spelen nu af en toe, en daar ben ik echt heel blij mee.
Atz blaft en Bruun sjeest als een idioot door de kamer, waarbij Atz weer blaft elke keer als hij voorbij gesjeesd komt ;D (alsof Atz zegt “doe nou eens normaal joh!”)

Als ze allebei een botje krijgen gaat Bruun naar Atz toe, blaft een paar keer heel hoog en schel, en dan laat Atz van ellende zijn botje los. Dan pikt Bruun hem in, en moet Atz weer naar het andere botje. Dat gaat zo een keer of 10 door tot ze allebei liggen te knagen, en als er nog maar 1 is pikt Bruun hem ook in. Atz is echt wel een watje :biggrin2:
Ina schreef: za 23 dec 2023, 15:16 Ik heb helemaal geen tips of adviezen .... ben blij dat ik nooit een pup gehad heb ;) , maar laten we niet vergeten dat de heren er op de foto er wel super cute uitzien :smitten:

En laten we ook niet vergeten dat (als ik andere puppenbaasjes mag geloven) je over een paar maanden denkt 'waar maakte ik me druk om' .... het komt goed, echt waar :bigarmhug:
Ze zijn ook super cute samen :)
Over een paar maanden gaat ie puberen ;D :biggrin2: :P
pike schreef: za 23 dec 2023, 18:37 Pup Ties dronk heel veel de eerste twee dagen, toen kreeg hij nog zijn brokjes. Dag drie gelijk volledig kvv en hij dronk accuut niet meer. 1-2 likjes! Alleen na vis 5 likjes ;D Drinkbak vervangen door een klein konijnenbakje 😂 en nog steeds drinkt hij binnen amper wat, wel drinkt hij buiten in de tuin en in het bos af en toe maar ook dat is maar een klein beetje. Nou ben ik benieuwd wat hij gaat doen als hij barf gaat eten.
Okee een konijnenbakje, dat gaat hem niet worden ben ik bang ;D
Maar fijn joh, dat hij niet meer zo veel drinkt! We gaan het zien hier hoe het zal gaan de komende tijd.

Hij had net weer even dat alles te veel was voor hem, hij wilde weer staartjagen, en niet ergens op kauwen behalve dan op mijn arm ::) Was even uitzitten en rustig blijven, maar 5 minuten later ligt hij dan te slapen, dus het is gewoon dat hij dan te moe is.
Gelukkig is dat maar hooguit 3x per dag een paar minuten, dus het is te overzien.
Kim_S schreef: za 23 dec 2023, 21:32 Okee een konijnenbakje, dat gaat hem niet worden ben ik bang ;D
Maar fijn joh, dat hij niet meer zo veel drinkt! We gaan het zien hier hoe het zal gaan de komende tijd.

Hij had net weer even dat alles te veel was voor hem, hij wilde weer staartjagen, en niet ergens op kauwen behalve dan op mijn arm ::) Was even uitzitten en rustig blijven, maar 5 minuten later ligt hij dan te slapen, dus het is gewoon dat hij dan te moe is.
Gelukkig is dat maar hooguit 3x per dag een paar minuten, dus het is te overzien.
Wij deden weleens ‘bakeren’ als S2 te druk was. Ieder een pup op schoot en dan vasthouden tot ze boem, in slaap vielen. En dan was het idee in de bench leggen om verder te laten slapen, maar ja, wat is nou lekkerder dan een slapende pup op schoot :)

Bruun heeft duidelijk nog puppy permit van Atz. Ben benieuwd of dat op een maand of 5-6 omslaat …
Siberienne schreef: za 23 dec 2023, 22:08 Wij deden weleens ‘bakeren’ als S2 te druk was. Ieder een pup op schoot en dan vasthouden tot ze boem, in slaap vielen. En dan was het idee in de bench leggen om verder te laten slapen, maar ja, wat is nou lekkerder dan een slapende pup op schoot :)

Bruun heeft duidelijk nog puppy permit van Atz. Ben benieuwd of dat op een maand of 5-6 omslaat …
Ja dat klinkt wel als iets wat zou kunnen werken inderdaad. Ik heb hem nu bij me gehouden en uit laten razen, hij doet het niet expres dus valt er op dat moment ook weinig op te voeden denk ik dan maar. Om te slapen zoekt hij steeds verschillende plekjes op, alsof hij nog aan het uitproberen is wat het beste plekje is :biggrin2:

Ja die Atz, hij laat bijna alles toe, en dan naar mij kijken van “hoezo doe jij hier niks aan, kijk nou wat hij doet!”. Terwijl Bruun echt wel ontzag heeft voor een flinke grom, die ene keer dat Atz dat wel doet is ie meteen weg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door