Kaela schreef:+1
Ik snap best dat het zo voelt. Wat mij betreft hoeft dat helemaal niet. En fokkers mogen er van mij met alle liefde op verdienen, dat is wat mij betreft ook de discussie niet.
Mijn ervaring is dat fokkers (papegaaienkwekers precies zo) altijd vertellen over pech, projecten, hoge kosten (voer, entingen, spullen enz) en dan zeggen dat je er niets aan overhoudt. Er zijn er verdomd weinig die gewoon hardop durven zeggen dat ze er wel (soms) wat aan overhouden. Misschien omdat men er zo'n schande van maakt, ik weet niet niet. Maar als je dan vervolgens zo'n rekensom van Eelke ziet en op een bedrag van grofweg 45000 euro uitkomt, dan vind ik het niet zo gek dat mensen denken: nou, daar wordt ongetwijfeld wél wat aan overgehouden.
En ik snap wel dat fokkers dat niet willen zeggen en ik vind het ook totaal niet nodig dat ze in detail verantwoording afleggen. Maar als het gros zegt "ik hou er niets aan over" en je ziet op twee kilometer afstand dat dat wel zo is, dan vind ik het ook niet raar dat mensen daar wat van gaan denken. Waarop er natuurlijk alleen maar weer meer onvrede van beide kanten ontstaat natuurlijk.
Voor de duidelijkheid: ik heb het niet over de fokkers in deze discussie, Erna, Lique en Lizzy hebben duidelijk genoeg uitgelegd dat je er wat aan over kunt houden als je geen pech hebt of spannende projecten doet. Ik heb het over fokkers in het algemeen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk