Hope schreef:Ik denk dat er twee dingen door elkaar lopen.Ja, dat vind ik dus ook.
Als volwassene die met paarden werkt is mij geadviseerd eens in de tien jaar te vaccineren. Ik twijfel aan het nut daarvan omdat je hem in NL echt nogal snel in je bil gezet krijgt.
Bij kinderen vind ik het een moeilijke. Ik zou hem zeker geven, maar niet zoals aangeboden in het RVP. Het is ook geh dat als je tetanus los laat geven hij maar 1x geboosterd wordt terwijl de DKTP toch vijf keer gezet wordt. En de tetanus is (los) tien jaar veilig maar je kind krijgt op vierjarige leeftijd toch echt nogmaals de tetanus. Ik vind dat gek.
Ik vind dat baby's in de eerste levensmaanden veel te veel entingen tegelijk krijgen. De tetanus is er dan één die ik uit zou stellen.
Je maakt mij niet wijs dat die 6 kiemen allemaal toevallig 5 keer nodig zijn.
Waar je wel moet voor opletten als je cocktails gaat opdelen is dat je op den duur niet veel meer aparte spuitjes gaat zetten. Want de oplosmiddelen en zaken die erbij komen om de enting te lagen aanslaan zijn minstens even schadelijk als de kiem zelf.