Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nadia schreef: Waarom zijn de laatste 4 wagens pas ingeladen toen de andere al weg waren?
Omdat er steeds 10 en 10 auto's stonden. In de Hercules waren 16 kisten, dus bij de tweede keer stonden daar maar 6 auto's. De laatste 4 kwamen nog uit het australische vliegtuig, daar stonden 24 kisten in.
Zullen vast draaiboeken zijn over wat te doen bij vliegtuigramp en wie dan de leiding heeft/dingen regelt.
Vergeet ook niet dat juist door de omvang mensen bereid zijn om mee te werken aan zoiets ;-)

Ergens vind ik zo'n ceremonie zoals vandaag ook dubbel want worden de andere overledenen net zo behandeld? Geloof wel dat de wegen dan met vervoer weer afgesloten worden dus dat is wel 'mooi'. Maar zullen die ook ontvangen worden door de koning en koningin en the last post of is dat alleen voorbehouden aan de eersten?

Las wel dat vooraf bekend was dat er raketten zo hoog konden komen maar info niet volledig werd gedeeld  :-X http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... deeld.html
eelke schreef: Omdat er steeds 10 en 10 auto's stonden. In de Hercules waren 16 kisten, dus bij de tweede keer stonden daar maar 6 auto's. De laatste 4 kwamen nog uit het australische vliegtuig, daar stonden 24 kisten in.
Ahh oké. Dat had ik gemist ivm het werk.
dinky89 schreef: Zullen vast draaiboeken zijn over wat te doen bij vliegtuigramp en wie dan de leiding heeft/dingen regelt.
Vergeet ook niet dat juist door de omvang mensen bereid zijn om mee te werken aan zoiets ;-)

Ergens vind ik zo'n ceremonie zoals vandaag ook dubbel want worden de andere overledenen net zo behandeld? Geloof wel dat de wegen dan met vervoer weer afgesloten worden dus dat is wel 'mooi'. Maar zullen die ook ontvangen worden door de koning en koningin en the last post of is dat alleen voorbehouden aan de eersten?

Las wel dat vooraf bekend was dat er raketten zo hoog konden komen maar info niet volledig werd gedeeld  :-X http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... deeld.html
Andere doden hebben natuurlijk ook niet eerst een aantal dagen in een oorlogsgebied gelegen om vervolgens een aantal dagen opgestapeld in een trein te hebben gelegen...  :-X
En verder, ja. Toen mijn opa overleed zijn we ook meerde dagen bezig geweest met de uitvaart voorereiden, en elke rouwstoet heeft voorrang in de zin dat deze niet onderbroken mag worden.

Oh je bedoeld de andere lichamen zeg maar? Ja. Zonder koning, wel met belangrijke mensen, en precies dezelfde ceremonie.

Nadia schreef: Sarcastisch? Of hoe bedoel je?
Nee, serieus. Voor het beeld is het natuurlijk mooier dat er 20 dezelfde soort auto's tegelijk staan, ipv klep, deur, deur, klep etc. Vind het mooi dat ook daar aan is gedacht.
Nadia schreef: Dat klopt :) ik krijg er maar vlagen van mee.
Is nu wel zeker dat iedereen naar huis komt?
Nee. Zo zijn er vandaag nog eens 16 lichamen gevonden. Maar het gaat ook niet steeds om hele lichamen natuurlijk, en het is een rampgebied van 10 km geloof ik, de kans is denk ik klein dat echt iedereen gevonden wordt.
Ik bedoelde inderdaad de andere overledenen van deze ramp Eelke ;-)
Mooi dat die 'vergelijkbare' ceremonie krijgen :-)
Nadia schreef: Dat klopt :) ik krijg er maar vlagen van mee.
Is nu wel zeker dat iedereen naar huis komt?
Blijken 'slechts' 200 lichamen in de aangekomen treinen te liggen terwijl er werd gezegd dat er meer in zaten  :-X rest is dus hoe dan ook onzeker, mede door het enorme rampgebied en moeilijke bereikbaarheid van het gebied....
Laatst gewijzigd door dinky89 op wo 23 jul 2014, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanochtend kreeg ik van ons bedrijf een mail dat er vanaf 15.50 uur ruimte was voor de mensen op kantoor om in het bedrijfsrestaurant naar de tv te kijken en samen stilte te betrachten.
Telefoon ging tijdelijk op de 'nachtstand'.
Ik vond het wel mooi.

Ik werk van huis uit en heb met een half oog naar een deel van de ceremonie gekregen en ik was zeer onder de indruk en ook trots op ons land.

Gelukkig hebben we dan Eelke met haar oog voor detail die waarneemt waarom het dan zo mooi was.
Heel scherp (weer) Eelke en voor mij voegen jouw observaties weer wat toe,
Eelke, analiste  8)
(wat doe jij eigenlijk voor werk Eelke?)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door