Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Maar je hoeft het niet elk jaar te vervangen ;)

Ik gebruik dus biologische moestuinaarde. In de aanbieding was het 3 euro per 40 liter = 9 euro per bak. Het enigste wat ik daarna hoef te doen is 2x per jaar wat biologische voeding erdoor te gooien (dacht 10 euro voor een grote zak).
Maar als ik dan kijk naar die biologische groenten.. Laatst had de vomar een biologische bloemkool in de aanbieding voor 2,49 euro per stuk! Ik zou er inprinciepe 9 kwijt kunnen per bak.
2,49 x 9 = 22,41 euro.
Dus zelfs al zou ik 2x per jaar de aarde weg gooien, dan nog ben ik goedkoper uit ;)

Maar die moestuinmix spul was mij ook te duur ;) Dat is nog veeel duurder als wat ik nu heb en volgens mij ben je dan nog niet biologisch in de weer (wat ik dus wel wilde)..

Het materiaal van mijn bakken was per bak ongeveer 40 euro, maar dat gaat jaaaren mee.

Biologische zaden waren volgens mij 1 euro nog wat per zakje (bolster).
Laatst gewijzigd door Roosj op zo 21 apr 2013, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Nadia schreef: Nee hoor Nynke. De andijvie laat zich nog niet zien. Hoeveel plant jij er eigenlijk per vak?

Vogeltjes van Theo?? Heb wat gemist? Kan het ook in de groente mix doen??
Theo heeft toch vogeltjes binnen? Die lusten dee doorgeschoten steel van de andijvie wel  :) Maar het kan natuurlijk ook in de groentemix  :)

Ik denk dat je in een vak van 25/25 maar 1 krop kunt zetten, als je ze "tot volle wasdom" wilt laten groeien. In een vak van 40/40 misschien 4, maar die groeien dan op den duur tegen elkaar aan. Ik heb nu 5 in een vakje, maar zodra 1 in de weg staat, graaf ik hem uit en zet hem bij de kippetjes, die lusten ook graag andijvie  :P

Ik ga vandaag de courgettes en patissons overzetten in wat grotere potten met goeie grond, dan groeien ze misschien iets beter ? Ze zijn erg traag.
Ik ben voor de vulling van mijn bakken inderdaad wel wat kwijt maar als ik zie hoe goed alles het doet dan heb ik daar beslist geen spijt van. Ik was nu per bak met vulling en materiaal een krappe 50 euro kwijt met klimrek en alles erbij. Dat vind ik nog wel meevallen als je ziet wat groenten in de winkel kosten.
Jeej, mijn ruccola is grotendeels ook al op, net als inmiddels de radijsjes :) Gekke ruccola.. Ik keek gister avond nog, niets te zien. Ik kijk na een nacht lichte vorst en ze zijn er met al 2 blaadjes..

Van de rest is nog niets te zien.. Ik hoop dat dat goed gaat... De vorige keer kwam er ook een bepaald gewas helemaal niet op. Ik ben even kwijt of dat spinazie of andijvie was. Ik heb het vorige week wel weer opnieuw gezaaid..
Dat is vlot Roos!
Wij hebben vorige week ook radijs gezaaid, maar zie nog niks...

Plantjes staan er gelukkig weer aardig fier bij ondanks hun stormschade!

Vriend is nu rekken aan het maken samen met Joost. Mooi gezicht, zo doet het hele gezin mee. Haha.
Ilona81 schreef: Dat is vlot Roos!
Wij hebben vorige week ook radijs gezaaid, maar zie nog niks...

Plantjes staan er gelukkig weer aardig fier bij ondanks hun stormschade!

Vriend is nu rekken aan het maken samen met Joost. Mooi gezicht, zo doet het hele gezin mee. Haha.
Ja, moet wel zeggen dat ze vanaf een uur of 9 tot een uur of 19 in de zon staan ;) Ik sproei ze ook regelmatig bij.
Roosj schreef: Ja, moet wel zeggen dat ze vanaf een uur of 9 tot een uur of 19 in de zon staan ;) Ik sproei ze ook regelmatig bij.
Het nadeel van regelmatig sproeien is, als je tenminste 2 keer per dag bedoelt o.i.d., dat de wortels van de plantjes heel oppervlakkig wortelen. Geef je ze maar 1 keer per 2-3 dagen water, dan groeien de worteltjes veel dieper, waardoor de plantjes sterker worden.
Vandaag toch wat kunnen doen. Advocaat tegenpartij werkt kennelijk niet in t weekend dus we hadden even rust. :P

Ik heb 1 magnolia in de voortuin in een grote pot gezet en 1 die een grote boom zal gaan worden, midden in de achtertuin. Bench eroverheen gezet. Die moet de komende 2 jaar maar blijven staan ter voorkoming van stukrennen door 2 dolle honden. :biggrin2:

Ook2 klimmers aan de zijkanten van ons voor raam gezet. Hopen dat ze ooit mooie blommen krijgen.
Viooltjes toch in potjes gezet. Dus voortuin wordt al een beetje gezellig.
Morgen verder de mm bakken gaan maken denk ik!! Misschien vanavond de kwam kwammers misschien in de gewone grond zetten.

Gaan Franse boontjes ook klimmen??
spreeuwtje schreef: Vandaag toch wat kunnen doen. Advocaat tegenpartij werkt kennelijk niet in t weekend dus we hadden even rust. :P

Ik heb 1 magnolia in de voortuin in een grote pot gezet en 1 die een grote boom zal gaan worden, midden in de achtertuin. Bench eroverheen gezet. Die moet de komende 2 jaar maar blijven staan ter voorkoming van stukrennen door 2 dolle honden. :biggrin2:

Ook2 klimmers aan de zijkanten van ons voor raam gezet. Hopen dat ze ooit mooie blommen krijgen.
Viooltjes toch in potjes gezet. Dus voortuin wordt al een beetje gezellig.
Morgen verder de mm bakken gaan maken denk ik!! Misschien vanavond de kwam kwammers misschien in de gewone grond zetten.

Gaan Franse boontjes ook klimmen??
Ik zeg: Goed bezig! O0
Ohhhh, het kriebelt hier !!! Ik wil ook zo graag !
Sinds ehh vorige week heb ik weer een huisje met een klein tuintje.
En ja, binnen ben ik nog lang niet klaar, maar zou graag buiten ook wat te priegelen hebben.
Ik zit erover te denken om langs de schutting een lange bak te maken, dus ipv een vierkant.
En dan ehh.... radijs (jammie), bieslook/bosui, tomaat, sla, courgette... en misschien aardbeien ?
Heeft het nog zin dit seizoen ? of kan ik beter wachten tot volgend jaar ?
miik schreef: Ohhhh, het kriebelt hier !!! Ik wil ook zo graag !
Sinds ehh vorige week heb ik weer een huisje met een klein tuintje.
En ja, binnen ben ik nog lang niet klaar, maar zou graag buiten ook wat te priegelen hebben.
Ik zit erover te denken om langs de schutting een lange bak te maken, dus ipv een vierkant.
En dan ehh.... radijs (jammie), bieslook/bosui, tomaat, sla, courgette... en misschien aardbeien ?
Heeft het nog zin dit seizoen ? of kan ik beter wachten tot volgend jaar ?
Zeker weten heeft dat nog zin  :D :D  langs de korte schutting bij de schuur tot de achterdeur bedoel je? Dat is de zonkant bij jou, dus dat is het beste lijkt mij  :) :)  Je hebt al een paprika- en een tomatenplantje en ik heb w.s. ook een courgetteplantje over  8)

Spreeuw; je hebt klimbonen en stambonen; kijk dus even op het zakje welke je hebt  ;) en de kwamkwammer kan nog niet naar buiten !!!!!  of de nachttemp. bij jou is 15 graden hoger dan bij ons  ::) ::)
De zaaislaai komt al boven. Al een kommetje pluktomaatjes kunnen oogsten en 3 paprika's. Voor de rest de kiemen uit de aardappelen kijken om ze in de zakken te kunnen poten.
Gisteren was kleinzoon op bezoek. Oh er zitten rode tomaatjes aan!! Waarop ik zei, pluk ze er maar af, mag je opsnoepen. Hij vond het prachtig om ze te plukken en ook heel lekker. Geweldig, zo'n blij kind.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door