dan kom ik maar even ook, de pyr kost zo about 900 a 950 euro in nederland vastgesteld volgens de rasvereniging.
wij als fokkers stemmen dr over, en omdat ik geschorst ben momenteel

weet ik niet of de prijs nu omhoog is gevraagd tot 1000,
soms minder soms veel meer in buitenland ( 750 / 1600 )
ik denk niet na over hoeveel ze kosten, dat vraag ik en als ze daar moeilijk over doen zoeken ze toch ander, waar ze ook die prijs kosten, of ze zoeken zonder stamboom die er gelukkig niet veel zijn van de pyrs
@ lizzy er zijn er toch nog wel hoor, die het uit liefde doen...
ik doe het ook met liefde hoor zonder liefde zou ik t nooit redden, al die uren slaap die ik mis met me ziekte, dat schoonmaken, opruimen, wat zeker dingen zijn die ik t meest haat op de wereld lol
tijd met me gezin en kind missen door honden, want zo is t nu eenmaal

al heb ik gelukkig een kindje die net zo gek is op honden als ik, helaas wel een partner die morgen feest zou geven als alle honden weg zouden gaan...

Alle zorgen, de pijn, het verdriet als het fout gaat, je huis die verbouwd word, idiote mensen te woord staan, leuke mensen de hele dag over de vloer, ik doe het met liefde, maar ook met heeeeeel veel verdriet soms, en ik ben eerlijk ik zou graag wat geld overhouden, het zou keuzes zoveel makkelijker maken,
want ik maak altijd keuzes met me gevoel en verstand en niet basis op geld... als ik dat ga doen, stop ik er mee.....
Ik heb vol interesse alles gelezen, want ik heb ook rasloze pups, kr etc en die gaan goedkoop idd weg, maar ja kosten eigenlijk net zoveel werk en tijd... en daar draai ik dus volledig verlies op, maar ja opvang he

al gaat dat per dit jaar veranderen, want daar ben ik wel beetje klaar mee al dat zelf betalen, dat zeg ik heel eerlijk...
van alleen liefde kennen die hondjes toch echt niet groot worden
Van me pyrs, ik vind bedragen van boven 1500 euro ook beetje teveel, maar goed ik vind mensen mogen winst maken hoor, want weet immers zelf hoeveel werk het is.
zoals erna zegt heb je ook nog s je andere honden die oud worden, dus beetje geld voor die honden te onderhouden zou wel fijn zijn
ik zelf heb nog geen geld overgehouden, misschien 1 x met nest en toen volgens mij ook wel redelijk wat, maar goed ik denk dat je niet alleen per nest moet kijken als je meer pups fokt.
ik zal uitleggen waarom en omdat ook gewoon op mijn site staat doe ik hier niet moeilijk over...om te zeggen dat echt niet zo is zoals sommige mensen denken, nu heb ik maybe moeilijk ras, of verkeerde teven
me nest nu aankomend zeggen mensen owwww je houd geld over, zullen er best veel zijn, 2 eigen honden, lekker simpel en goedkoop

die reacties heb ik ook serieus gehad

daar irriteer ik me aan net als lizzy ....
dit was niet mijn ideale combi voor eerste keer maar mimi besloot anders en is maar 1x in 14 maanden loops, dus zij zal wel beter weten dan ik qua reu keuze

mimi doet al sinds ze geboren is dr eigen ding met veel plezier dus zal wel
Maar ik zal eens even nadenken en nu hier zetten en dan lees ik t nooit meer terug want dan ga ik vast huilen

even snel voor idee heb met es 2x gedekt, 2 nesten gehad, 5 gehouden van de 16...

de eerste nest had ik wat probleempjes was in ned.
probleempjes als es die heel ziek was, waar vele van bp en zeker lizzy me toen mee geholpen hebben
2de nest komt devil uit= kost veel geld dat kreng

, was in noorwegen dus veel kosten qua reis....
dan hebben we kaylee, 3 x buitenland gedekt, 2 verschillende reuen, 2 x dekgeld = 0 pups ahum dat was niet zo winstgevend dus
dan hebben we devil, 3x gedekt, 1 x buitenland ,1x ned en 1x eigen reu, 2x dekgeld, resultaat 0 levende pups uiteindelijk maar wel met een ks met veel verdriet ivm maar 1 pup....
dan angel mijn mooie meissie 3 x gedekt , 2 nesten, 2x gedekt in buitenland, 1 x dekgeld betaald maar

ivm herdekking van devil mogen gebruiken en 1 x eigen reu maar dat was leeg

dus zij gaat liever naar zweden of frankrijk
15 pups, 4 in bezit van mij wonen er 2 hier 2 ergens anders...
dan krijgen we fouette = geen dekking gelukt afgelopen jaar ondanks alles, prog goed etc, geen dekgeld ivm eigen reu wel kosten qua testen etc
dan fame 2x gedekt door zelfde reu = leeg , 0 pups, 1 x dekgeld
had beter andere reu kunnen nemen ivm de combi niet goed pakt denk ik, maar ben eigenwijs
dan hebben we mimi die nu drachtig is als goed is

ga voor 2de echo van de week.
1 x gedekt = pups = geen dekgeld, wel 800 km gereden voor een reu, die ze niet wilde

en uiteindelijk gedekt door mijn eigen reu chapeau

hopelijk gaat alles goed en krijg ik een paar hele lieve gezonde pups...
nu heb ik veel pech qua lege teven, want 7 teven en maar 2 pups tot nu toe, is niet echt goed resultaat tuurlijk
en ik heb steeds 2x 3 dekkingen gedaan met geen resultaat wat alleen maar veel heeft gekost...
heel veel, want helaas is dekgeld in buitenland vrij en niet vast zoals in nederland, dus dat kan aardig oplopen
je mag volgens de vereniging ook maar 2 nesten per jaar, nu kom ik daar dus niet aan

maar goed dan gaat 'doorfokken' ook niet echt
buiten dat ben totaal niet tegen stamboomloze honden
ik vind alles prima namelijk, maar als je dan gaat roepen, joh je houd veel geld over met stamboom, dan denk ik hmmm en die mensen zonder stamboom dan?

want daar liggen de kosten lager en ow ze vinden t zo leuk dus doen gewoon later nog s en nog s en nog s

en zijn nooit thuis als er wat is met de honden, geloof me want dan worden ze hier gedumpt

niet allemaal tuurlijk, maar die maken ook de 'voorkosten' , de 'reis/dekkosten' en 'papier'kosten vaak niet