Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ja dat ligt er dus net aan wat je wilt verdienen. ;) Zij is niet de hoofdkostwinner en combineert deze 'baan' met de opvoeding van de kindjes. Zij heeft er haar part-time baan voor opgegeven en houdt er een gelijkwaardig inkomen aan over. Oude honden worden ook gewoon gehouden voor zo ver ik weet, maar een jongere hond die toch niet voor de fok geschikt blijkt om wat voor reden krijgt wel een ander thuis.
Ik heb zelf tamme ratjes en konijnen gefokt,  maar dat kost alleen maar geld. Daar is geen geld mee te verdienen. Nu heb ik kuikens en ook daar moet een hoop geld bij. Dat kost ook alleen geld. Vind ik niet erg omdat ik het heel erg leuk vind, maar je houd er echt geen geld aan over.
Jantina schreef: Ja dat ligt er dus net aan wat je wilt verdienen. ;) Zij is niet de hoofdkostwinner en combineert deze 'baan' met de opvoeding van de kindjes. Zij heeft er haar part-time baan voor opgegeven en houdt er een gelijkwaardig inkomen aan over. Oude honden worden ook gewoon gehouden voor zo ver ik weet, maar een jongere hond die toch niet voor de fok geschikt blijkt om wat voor reden krijgt wel een ander thuis.
Ok, dus gewoon iemand die 5 nesten per jaar fokt, zichzelf professioneel noemt en daar verder geen bedrijf (met kvk en btwnummer) aan heeft gehangen. Das iets anders dan een bedrijfsvoering.
hannabelgje schreef: Ik heb zelf tamme ratjes en konijnen gefokt, maar dat kost alleen maar geld. Daar is geen geld mee te verdienen. Nu heb ik kuikens en ook daar moet een hoop geld bij. Dat kost ook alleen geld. Vind ik niet erg omdat ik het heel erg leuk vind, maar je houd er echt geen geld aan over.
Maar dan is het ook kleine eurootjeswerk. Die mensen die koppeltjes kips voor €100,- verkopen die zullen er wel ruimschoots mee uit komen.
hannabelgje schreef: Nou een zakje piepkuikenvoer kost bijna vijf euro en daar doe je een dag of drie mee...... goed kippenvoer is toch aardig aan de prijs.
Gelukkig heb ik zelf geen kippen van 100 euro.
Maar dan koop je dus ook kleine zakjes en de grotere kippenverkoper zal ook groter inkopen en daar goedkoper mee uit zijn. Maar ik bedoelde dus eigenlijk dat als jij en ik een kuiken verkopen dat die hoogstens een tientje gaat opbrengen en dan kom je zelfs niet uit al zou je goedkoop kippenvoer voeren.
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: dan kom ik maar even ook, de pyr kost zo about 900 a 950 euro in nederland vastgesteld volgens de rasvereniging.
wij als fokkers stemmen dr over, en omdat ik geschorst ben momenteel :biggrin2: weet ik niet of de prijs nu omhoog is gevraagd tot 1000,
soms minder soms veel meer in buitenland ( 750 / 1600 )
ik denk niet na over hoeveel ze kosten, dat vraag ik en als ze daar moeilijk over doen zoeken ze toch ander, waar ze ook die prijs kosten, of ze zoeken zonder stamboom die er gelukkig niet veel zijn van de pyrs :P

@ lizzy er zijn er toch nog wel hoor, die het uit liefde doen...
ik doe het ook met liefde hoor zonder liefde zou ik t nooit redden, al die uren slaap die ik mis met me ziekte, dat schoonmaken, opruimen, wat zeker dingen zijn die ik t meest haat op de wereld lol
tijd met me gezin en kind missen door honden, want zo is t nu eenmaal :-\ al heb ik gelukkig een kindje die net zo gek is op honden als ik, helaas wel een partner die morgen feest zou geven als alle honden weg zouden gaan... ;)
Alle zorgen, de pijn, het verdriet als het fout gaat, je huis die verbouwd word, idiote mensen te woord staan, leuke mensen de hele dag over de vloer, ik doe het met liefde, maar ook met heeeeeel veel verdriet soms, en ik ben eerlijk ik zou graag wat geld overhouden, het zou keuzes zoveel makkelijker maken,
want ik maak altijd keuzes met me gevoel en verstand en niet basis op geld... als ik dat ga doen, stop ik er mee.....

Ik heb vol interesse alles gelezen, want ik heb ook rasloze pups, kr etc en die gaan goedkoop idd weg, maar ja kosten eigenlijk net zoveel werk en tijd... en daar draai ik dus volledig verlies op, maar ja opvang he :-X
al gaat dat per dit jaar veranderen, want daar ben ik wel beetje klaar mee al dat zelf betalen, dat zeg ik heel eerlijk...
van alleen liefde kennen die hondjes toch echt niet groot worden :biggrin2:

Van me pyrs, ik vind bedragen van boven 1500 euro ook beetje teveel, maar goed ik vind mensen mogen winst maken hoor, want weet immers zelf hoeveel werk het is.
zoals erna zegt heb je ook nog s je andere honden die oud worden, dus beetje geld voor die honden te onderhouden zou wel fijn zijn ;)

ik zelf heb nog geen geld overgehouden, misschien 1 x met nest en toen volgens mij ook wel redelijk wat, maar goed ik denk dat je niet alleen per nest moet kijken als je meer pups fokt.
ik zal uitleggen waarom en omdat ook gewoon op mijn site staat doe ik hier niet moeilijk over...om te zeggen dat echt niet zo is zoals sommige mensen denken, nu heb ik maybe moeilijk ras, of verkeerde teven :biggrin2:

me nest nu aankomend zeggen mensen owwww je houd geld over, zullen er best veel zijn, 2 eigen honden, lekker simpel en goedkoop ::) die reacties heb ik ook serieus gehad :-X :-X :-X :-X :-X :-X daar irriteer ik me aan net als lizzy ....
dit was niet mijn ideale combi voor eerste keer maar mimi besloot anders en is maar 1x in 14 maanden loops, dus zij zal wel beter weten dan ik qua reu keuze ::) ::) ::) ::) ::) ::) mimi doet al sinds ze geboren is dr eigen ding met veel plezier dus zal wel :P

Maar ik zal eens even nadenken en nu hier zetten en dan lees ik t nooit meer terug want dan ga ik vast huilen :biggrin2:
even snel voor idee heb met es 2x gedekt, 2 nesten gehad, 5 gehouden van de 16... :-[ :biggrin2:
de eerste nest had ik wat probleempjes was in ned.
probleempjes als es die heel ziek was, waar vele van bp en zeker lizzy me toen mee geholpen hebben :-*

2de nest komt devil uit= kost veel geld dat kreng :biggrin2:, was in noorwegen dus veel kosten qua reis....

dan hebben we kaylee, 3 x buitenland gedekt, 2 verschillende reuen, 2 x dekgeld = 0 pups ahum dat was niet zo winstgevend dus :biggrin2:

dan hebben we devil, 3x gedekt, 1 x buitenland ,1x ned en 1x eigen reu, 2x dekgeld, resultaat 0 levende pups uiteindelijk maar wel met een ks met veel verdriet ivm maar 1 pup....

dan angel mijn mooie meissie 3 x gedekt , 2 nesten, 2x gedekt in buitenland, 1 x dekgeld betaald maar ;) ivm herdekking van devil mogen gebruiken en 1 x eigen reu maar dat was leeg :biggrin2: dus zij gaat liever naar zweden of frankrijk :biggrin2:
15 pups, 4 in bezit van mij wonen er 2 hier 2 ergens anders... ;)

dan krijgen we fouette = geen dekking gelukt afgelopen jaar ondanks alles, prog goed etc, geen dekgeld ivm eigen reu wel kosten qua testen etc

dan fame 2x gedekt door zelfde reu = leeg , 0 pups, 1 x dekgeld :-X
had beter andere reu kunnen nemen ivm de combi niet goed pakt denk ik, maar ben eigenwijs :-X

dan hebben we mimi die nu drachtig is als goed is :biggrin2: ga voor 2de echo van de week.
1 x gedekt = pups = geen dekgeld, wel 800 km gereden voor een reu, die ze niet wilde ::) en uiteindelijk gedekt door mijn eigen reu chapeau ;)
hopelijk gaat alles goed en krijg ik een paar hele lieve gezonde pups...

nu heb ik veel pech qua lege teven, want 7 teven en maar 2 pups tot nu toe, is niet echt goed resultaat tuurlijk
en ik heb steeds 2x 3 dekkingen gedaan met geen resultaat wat alleen maar veel heeft gekost...
heel veel, want helaas is dekgeld in buitenland vrij en niet vast zoals in nederland, dus dat kan aardig oplopen :-X

je mag volgens de vereniging ook maar 2 nesten per jaar, nu kom ik daar dus niet aan :biggrin2: maar goed dan gaat 'doorfokken' ook niet echt ::) :P

buiten dat ben totaal niet tegen stamboomloze honden :-[
ik vind alles prima namelijk, maar als je dan gaat roepen, joh je houd veel geld over met stamboom, dan denk ik hmmm en die mensen zonder stamboom dan? :o :-X want daar liggen de kosten lager en ow ze vinden t zo leuk dus doen gewoon later nog s en nog s en nog s ::) en zijn nooit thuis als er wat is met de honden, geloof me want dan worden ze hier gedumpt :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
niet allemaal tuurlijk, maar die maken ook de 'voorkosten' , de 'reis/dekkosten' en 'papier'kosten vaak niet :-\
Ik ben niet van het fokken, maar weet wel dat met een hogere prijs voor een pup, de eerste "schifting" (in bereidheid tot besteding van geld, liefde voor het ras, geduld, onderzoek vooraf etc etc door potentiele pupkopers) al plaatsvindt in de mogelijkheid tot aanschaf van een pup. Voor mij persoonlijk zou dat een reden zijn, een huge bedrag te vragen voor mijn pupsels.  :biggrin2:
Ik heb voor mijn labrador in 1995 1500 gulden betaald. Ik/wij zouden nu ook de gangbare prijs betalen voor een pup/hond.

Maar ja er komen steeds hondjes op mijn pad die een huis nodig hebben. Pluto heeft niks gekost, we zijn de 5e eigenaar en de 4e was dolgelukkig dat hij van hem af was. Loes was 100 euro want het asiel vond haar ook maar lastig  :-\
Onze volgende hond wordt wss weer een opvanger niet omdat ik geen geld wil betalen voor een hond maar omdat ik vind dat er genoeg honden zijn die een plek verdienen en die geef ik graag nog een kans  ;)
Dian schreef: marktplaats staat vol met pups zonder stamboom. Het is echt niet moeilijk om in NL aan een stamboomloze pup te komen. Mijn Rakker heeft geen stamboom, was nog naïef in die tijd, vond dat papiertje niet belangrijk, het ging mij alleen om een lieve huishond.............. Ik besef dat ik heel veel geluk gehad heb met Rakker. Laddy heeft wel een stamboom (stamboomnaam: Rakker 8))......... Ment to be ;)

@Annemarie, hier een Cairn zonder stamboom, gewoon te koop via marktplaats........
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Hoi, ik heb het even opgezocht. Ik vraag mij af of in Nederland ook een dergelijke wetgeving is? :

Ter verklaring: In Italie is het wettelijk verboden (maar de broodfokker/dierenshop houdt zich niet daaraan :-\ ) een rashond te verkopen zonder papieren (d.i. de stamboom).
Dus als iemand beweert rashonden te hebben, waaruit pups worden geboren, en die dan zonder papieren verkoopt voor een lagere prijs, dan zit ie in theorie goed fout, en kan je ervan uitgaan met een broodfokker te maken te hebben.
Ik vind de term gelegenheidsnestje of hobby fokker altijd zo naar, Ik heb twee nesten gefokt uit liefde voor mijn ras. Een teef overlaten komen vanuit Australie op de stamboom van mijn reu, de teef was een kado de reis was net zo duur als aanschaf hond. in 2009 eerste nest gefokt, in 2011 het tweede, in 2014 staat de derde gepland maar alleen als ik genoeg aanvragen heb en het mij uit komt, dus als de gelegenheid voordoet wordt er gefokt. Ik kan er niet van leven dus hobby fokker. Dus eigenlijk een gelegenheidshobby fokker.  :biggrin2: Ik heb er een hele dicussie met een ex collega over gehad, zij veegde alle fokker over 1 kam er was niks goed aan fokkers! Maar ik mocht niks zeggen toen haar moeder een nest fokte met een chi zonder stamboom x chi kruising het teefje was nog geen jaar oud.....
Angelique schreef: Maar dan koop je dus ook kleine zakjes en de grotere kippenverkoper zal ook groter inkopen en daar goedkoper mee uit zijn. Maar ik bedoelde dus eigenlijk dat als jij en ik een kuiken verkopen dat die hoogstens een tientje gaat opbrengen en dan kom je zelfs niet uit al zou je goedkoop kippenvoer voeren.
Helaas is het er niet in grotere zakken. En inderdaad ook bij het goedkoopste voer leg je er op toe.
Tja. Ik bespaar jullie het kostenplaatje voor het nestje dat ik nu plan en als er eventueel geinteresseerden me vertelllen dzt ik daar zelf voor kies dan zeg ik hun wel dat zij ook kunnen kiezen. Ik verplicht hen niet om een pup bij mij te kopen.
Door sella
Ik sta nu al op de lijst bij een fokker voor de volgende hond. Wij zijn elkaar toevallig tegengekomen, hoe toevallig is toevallig als je het groot bekijkt, zijn heeft een veel belovende teef, dat houdt in, goed gehoekt, fijn karakter, dm vrij, ect. Zij vindt Shay geweldig mooi en leuk, de stambomen zijn uitgespit, niet verwant tot de 8e generatie hebben we nu kunnen vinden. Wij willen beide uit liefde voor het ras de beste combinaties koppelen. Dat doen we dus om a, de hoeking van de rug te verbeteren, b de DM een poot dwars te zetten. Verders natuurlijk alle gezondheidsonderzoeken goed, en hoe en wat.
wij hebben niet de illusie dat we er wat van gaan overhouden, althans niet veel. 

Ik heb op Diego 3 jaar gewacht tot de teef oud genoeg was, ik op Shay 3 jaar gewacht, a, om buffel goed op de rit te krijgen, b, een teef bij een fokker vinden waar ik achter sta.
Een langstockhaar duitse herder kopen is niet zo moeilijk. Ik wil het ras graag gezonder maken, en met een clubje willen we dat allemaal samen.
De vlek breid zich langzaam uit, en dat is goed. Snelle groei van een ras is nooit goed, je moet ook kunnen overzien hoe de combinaties uitvallen over een paar jaar gezien.

Als ik  wat geld zou overhouden aan een nest op een spaarrekening zetten,want je weet nooit wat  het volgende nest brengt aan kosten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door