Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sweet Dutchess
Anne in Duitsland schreef: Zou het helpen als je de zalmruggen eerst platslaat met een vleeshamer (je weet wel, die met zo'n geribbeld vlak zodat ie niet uitglijdt op de glibberige zalm)? Afbeelding
Volgende week ga ik weer nieuwe zalmlijven halen , dan kan ik het eens proberen .
Zo'n hamer heb ik in ieder geval in huis  :)
saskia37 schreef: Hoe ging het malen van een geitje en was dat een geitje van spinxlover?
Op pagina 11, eerste post lees je het antwoord  ;)
pike schreef: Even tussendoor. Wanneer in de gebruiksaanwijzing staat dat de machine na 20 minuten een bepaalde tijd moet stilstaan om af te koelen, dan is die 20 minuten draaien gebaseerd op het vermalen van vlees. Want voor bot malen wordt hij niet verkocht. Als je bot vermaalt moet hij harder werken en zal hij sneller warm draaien, dus zal je eerder moeten pauzeren lijkt mij toe.  ;)
Dat is begrijpelijk. Het is een vleesmolen , geen bot vermaler,maarja wij fanatieke barfers proppen er natuurlijk weer vanalles doorheen wat eigenlijk niet kan  ;D
flin schreef: kun je de molen openschroeven?

ik bedoel: kun je t raderwerk vanbinnen showen?
of is de body dichtgeseald?
Goede vraag.
Heb ik helemaal niet naar gekeken.
Check ik morgen effe  :)
Door Anne in Zweden
pike schreef: Even tussendoor. Wanneer in de gebruiksaanwijzing staat dat de machine na 20 minuten een bepaalde tijd moet stilstaan om af te koelen, dan is die 20 minuten draaien gebaseerd op het vermalen van vlees. Want voor bot malen wordt hij niet verkocht. Als je bot vermaalt moet hij harder werken en zal hij sneller warm draaien, dus zal je eerder moeten pauzeren lijkt mij toe.  ;)
Is geen speld tussen te krijgen, volgens mij, tussen deze redenering! In de productbeschrijving op Amazon staat "30 Minuten Dauerbetrieb", dus niet 20, maar dat hij sneller warm wordt dan wanneer hij alleen vlees maalt, lijkt me volkomen logisch!
Door Lil
Ik ben mijn vlees zacht aan het kijken hahaha. Ik wil voornamelijk eend en konijn gaan malen. Als ik volgende maand de geitjes krijg die ook en misschien af en toe wat kip voor Boris (cayley is daar allergisch voor). En misschien wat fazant of gans zo als ik daar weer aan kan komen. Hoeven geen zware botten hier te zijn.
Door Anne in Zweden
Lil schreef: Ik ben mijn vlees zacht aan het kijken hahaha. Ik wil voornamelijk eend en konijn gaan malen. Als ik volgende maand de geitjes krijg die ook en misschien af en toe wat kip voor Boris (cayley is daar allergisch voor). En misschien wat fazant of gans zo als ik daar weer aan kan komen. Hoeven geen zware botten hier te zijn.
Ik ga ook alleen voor de gemalen eendennekjes voor Bambi de kat, want gemalen vleesbot van eend is slechts sporadisch verkrijgbaar hier. En ik hoop er diersoorten die ze niet zo graag eet - gemalen ganzenbot - mee te kunnen mengen, met dingen die ze erg lekker vindt - gemalen ganzenhart en konijnorgaan. De gemalen gans is nog vrij grof van structuur, vandaar, en met de Porkert krijg ik die niet goed klein (perst zichzelf weer via de vulopening omhoog terwijl ik draai).

Had jij nou ook de Proficook, Lil?
Door Sweet Dutchess
Anne in Duitsland schreef: Ik ga ook alleen voor de gemalen eendennekjes voor Bambi de kat, want gemalen vleesbot van eend is slechts sporadisch verkrijgbaar hier. En ik hoop er diersoorten die ze niet zo graag eet - gemalen ganzenbot - mee te kunnen mengen, met dingen die ze erg lekker vindt - gemalen ganzenhart en konijnorgaan. De gemalen gans is nog vrij grof van structuur, vandaar, en met de Porkert krijg ik die niet goed klein (perst zichzelf weer via de vulopening omhoog terwijl ik draai).

Had jij nou ook de Proficook, Lil?
Daar heb je met de proficook geen last van. Alleen vond ik hem dan traag met het door de gaatjes heen duwen.
Ik had eerst vermalen met het karrewiel schijf en daarna door de schijf met de grootste  ronde gaatjes.
Dan krijg je echt al een paté structuur dus denk dat dat voor je poezemans wel  acceptabel is  ;)
Door Sweet Dutchess
Zijn er trouwens nog andere die buiten de kenwood of proficook een ander merk vleesmolen hebben en daar goed tevreden over zijn? En welke is dat dan en hoeveel Watt istie?
Door flin
Sweet Dutchess schreef:

Goede vraag.
Heb ik helemaal niet naar gekeken.
Check ik morgen effe  :)
ben benieuwd (serieus)

heb n (goedkope) molen van de kijkshop gehad,
die kon ik idd openschroeven en er zaten allemaal kunststof radertjes/wieltjes in die liepen over wiebelige asjes gezekerd in n wiebelig 'moederbord',
de motor op zich was prima (messen en wokkel etc ook) , maar de binnen- radertjes grepen door oa flexibiliteit (op alle fronten) niet goed op/in elkaar, zeker niet bij extra weerstand
wat snelle slijtage (lees: slippen) bracht, en dus helaas onbruikbaar

een handige jojo zou dit zo toch met degelijk spul in elkaar kunnen zetten?  :)

# dit was n:Besthome Elektrische vleesmolen MS-1105 1200 watt
Laatst gewijzigd door flin op za 09 feb 2013, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
Sweet Dutchess schreef: Daar heb je met de proficook geen last van. Alleen vond ik hem dan traag met het door de gaatjes heen duwen.
Ik had eerst vermalen met het karrewiel schijf en daarna door de schijf met de grootste  ronde gaatjes.
Dan krijg je echt al een paté structuur dus denk dat dat voor je poezemans wel  acceptabel is  ;)
Poezevrouw 8)

Ben al blij als het er überhaupt door de juiste opening uit gaat komen! ;D En patéstructuur is prima, dat eet ze wel.
Door Sweet Dutchess
Anne in Duitsland schreef: Poezevrouw 8)

Ben al blij als het er überhaupt door de juiste opening uit gaat komen! ;D En patéstructuur is prima, dat eet ze wel.
Excuse me  :doh:

Ik had het ook wel kunnen weten .Het zijn meestal meiden die lopen te miepen  ;)
Door Lil
Ik heb ook nog zo'n hele goedkope bomann staan. Plofkip zonder problemen, eendenvleugels indien inknippen en konijnenrug van nadia indien ik allemaal kleine stukjes knipte. Hij is 500 watt of zo? Stevig ding, maar mist vermogen. Heeft een schijf 10, mooi maatje schijf is dat.
Door leni
ik heb een hele oude bosch keukenmachine uit de jaren 60 gekocht,voor 25 euro.
Nieuwe grof malende snijplaat erbij gekocht.Maalt zelfs konijnkopjes :biggrin2:
staat 220 volt en 400 w onder.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door